zondag 17 juni 2012

Verrassing




Afgelopen vrijdag heb ik mezelf eens verwend....


Al een hele tijd wil ik een boeddha, gewoon omdat ik 'm mooi vind en een beetje geluk kan geen kwaad toch?
Je mag 'm zelf niet kopen maar deze kon ik niet weerstaan zeker niet voor het kleine prijsje...
Mooie bos pioenen en nieuwe waxinelichtjes erbij en weer een mooi plaatje samen.




Vanmorgen werd ik verwend op mijn verjaardag met een hele mooie............jullie raden het al! 
Wordt vervolgd dus:)


Ik vier m'n verjaardag heel; rustig en we gaan zo lekker samen op stap. Leuk stadje, een terrasje en lekker wat eten. De laatste tijd was druk en hectisch. Ik wens ook jullie een heerlijke dag!



33 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd meis !!!...maak er een leuke dag van.....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte gefeliciteerd, een hele fijne dag gewenst! Prachtige pioenrozen.
    De boeda schenk ik je graag hoor als medeblogger...dan moet hij geluk brengen!
    Lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van Harte een fijne verjaardag gewenst!
    An

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van harte gefeliciteerd ,ik wens je een fijne dag
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een hele fijne dag!

    De Boeddha is prachtig en staat mooi met de bloemen.

    Nogmaals een hele fijne dag en lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet ervan. En wat een heerlijk plaatje met die pioenrozen en de boeddha.
    Fijne dag en groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Lekker zo'n rustig verjaardag, ik ben zelf niet zo'n fan van drukke feestjes ;)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van harte gefeliciteerd met je vejaardag, Jolanda!
    Een heerlijke sfeer met de pioenrozen.
    Ik wens je een hele fijne dag met elkaar!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gefeliciteerd!
    Ik wens je een hele fijne dag.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Van harte gefeliciteerd......geniet van je dag......prachtige pioenrozen!!!!
    Met lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je verjaardag, hopelijk heb je nog een leuke avond.
    Boeddha's en pioenrozen gaan altijd zo mooi samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, misschien doet het Nederlands elftal je nog wel een dikke overwinning cadeau ;)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag.
    En wat een schitterende foto's laat je weer zien.
    De Boeddha is prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd! Een heerlijk relaxte en ontspannen dag...

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd! Nog een fijne avond. Liefs Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik heb vorige week ook twee boeddha's gekocht. Ik heb gehoord dat je ze wel zelf mag kopen....ik weet niet meer precies wat het verhaal er achter is waarom het wel mag. Ga ik nog eens navragen...

    Fijne avond.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gefeliciteerd en hoop dat het vandaag helemaal 'jouw feestje' was. Ik vier mijn verjaardagen het liefst net als jij; lekker rustig met de huisbakker en de pubers zonder teveel gedoe.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd en ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad.
    Een boeddha mag je zeker wel zelf kopen als je er maar goed voor zorgt dus Jezelf een Boeddhabeeld cadeau doen kan, onder voorwaarde dat de intentie goed is en het beeld behandeld wordt met eerbied en respect en nooit op de grond zetten

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog gefeliciteerd!
    Fijne avond,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Gefeliciteerd met je verjaardag, als ik het goed begrijp zijn we dan op de zelfde dag een jaartje ouder geworden. Wij hebben het gisteravond met een klein groepje gevierd.
    Vandaag zijn wij ook gewoon met z'n drietjes op pad geweest.
    Geniet van je mooie boeddha en je witte pioentjes!
    Liefs, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Gefeliciteerd met je verjaardag, en het is een leuk plaatje.

    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Jullie hebben vast een heerlijke dag gehad saampjes.

    Even een korte uitleg over het gebaar van de handen van jou Buddhabeeld
    De handen/houding op wat voor manier Boeddha wordt afgebeeld heet mudra,
    in het geval van dit beeld zie ik de namaskara mudra, het gebaar van:groet,gebed en verering genoemd.
    Bij de Namaskara mudra worden de beide handen tegen elkaar gelegd ter hoogte van de borst.
    Zelden zal je dit gebaar bij een Buddhabeeld zien, Boeddha’s maken dit gebaar niet, omdat ze geen verering meer schuldig zijn aan anderen.

    Ook doet het gebaar mij denken aan de "wai" is de Thaise manier van begroeten en respect tonen. De "wai" wordt gevormd door de vingertoppen en de handpalmen tegen elkaar te houden bij de borst en enigszins te buigen. De "wai" is een unieke, gracieuze handeling die in heel Thailand wordt gebezigd en die een belangrijke rol speelt in de Thaise etiquette en het uiten van respect.

    Om het nog een beetje ingewikkelder te maken zijn er ook nog verschillende soorten "wai". De meest gebruikelijke is die op borsthoogte. Voor een superieur gaan echter de handen ter hoogte van de neus; voor monniken wordt de "wai" vaak gebracht met de handen ter hoogte van het voorhoofd. De meest respectvolle "wai" is die waarbij de vingertoppen zich ter hoogte van de mond bevinden en waarbij een diepere en langere buiging wordt gemaakt.

    Buddha is een ''persoon'' die de hoogste staat van verlichting heeft bereikt.
    .....dus die is in zijn begroeting naar de ander nooit een gelijke.


    En ik weet inmiddels iets meer over het boeddhisme en Buddha met al vele jaren lang een lieve Thaise schoondochter.

    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heel hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Mijn dochter was ook jarig en we hadden zondag een huis vol visite. Vandaag dus opruimen en soppen :-(
    Helaas ben ik niet zo van de Boeda's. Bij mij zul je die niet aantreffen. Dit stukje delen we dus niet. Ik vind mijn geluk bij Jezus Christus. Hij is mijn leven, dan heb je écht geen buddha nodig.
    Maar je foto's zijn, zoals gewoonlijk, weer erg mooi! Super!
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!

    gr, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Jullie hebben het dus over mij gehad...hihi;-)

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag, Jolanda! Ik hoop dat je heel erg genoten hebt van het uitje op je verjaardag, heerlijk om het op deze manier te vieren. Vind het altijd maar een drukte, "rennen en vliegen"..
    En wat een prachtige Boeddha..ik hoop dat het je heel veel geluk mag brengen!!

    Wat geweldig dat je regelmatig bij Marianne foto's kan maken, het sfeertje is fantastisch én je geeft een geweldige impressie van Haarlem. Als we vakantie hebben, moeten we daar toch echt eens naar toe.

    Ik heb genoten van je mooie beelden!

    Fijne week!
    Liefs Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtige foto's weer, de Buddha is gewoon ook een kadootje voor ons, met dat geluk zal het dan wel goedkomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Gefeliciteerd nog met je verjaardag! Ik vind het hele plaatje geweldig, de Boeddha en de pioenrozen, ze passen helemaal bij elkaar! Geniet ervan,

    Groetjes,
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Van harte...ben ik nog op tijd voor het feest....?
    Enne je mag jezelf toch best wat geluk gunnen toch...?
    Leuk zo je boedha en de mooie pioenen......om heerlijk van te genieten.

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Lieve Jolanda,
    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad. Je foto's in deze post zijn zoals altijd weer prachtig.
    kus Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  30. hartelijk gefeliciteerd. de pioenen zijn zooo mooi, en alweer prachtig in beeld gebracht! liefs, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Nog van harte gefeliciteerd ...prachtige foto's en wat een prachtige pioenen daar kan ik ook echt wel van genieten ...fijne week lieve groet Roista

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Lieve Jolanda,

    Ik ben verschrikkelijk laat, maar alsnog van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag. Ik hoop dat je man en jij een hele gezellige dag/avond hebben gehad!

    Ik verheug mij erop je binnenkort weer te zien op de tuin! Laten we hopen dat het mooi weer is, want tot nu toe is het een beetje kwakkelen.

    Een gezellige avond!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...