donderdag 9 augustus 2012

De grote kale berg

 
We starten weer in een klein dorpje, Bedoin ditmaal, aan de voet van de Mont Ventoux. Mijn man fietste 2 weken voor we op vakantie gingen deze enorme berg op. Je kan vanuit 3 plaatsen de MV op fietsen en vanaf Bedoin is de zwaarste route zeggen ze: 22.7 km lang, 1622 hoogtemeters en een gemiddeld stijgingspercentage is 7.1 %
En nu kon hij me dus alles laten zien. Het dorp waar ze gestart waren, de route de berg op en natuurlijk het prachtige uitzicht vanaf de top. Terwijl we hier rondliepen besloot hij nog een keer de Mont Ventoux op te gaan en we hebben gelijk een racefiets gereserveerd voor de volgende dag bij een van de vele fietsverhuurzaken.



Het hele dorp ademt fietsen,. Overal zie je ze, mannen en vrouwen, jong en oud, in tenue en met helm, op de racefiets.


 

Het onderste gedeelte van de berg is niet goed te fotograferen omdat je door de bossen rijdt. Maar hier zie je de begroeiing al dunner worden


Het laatste gedeelte is kaal, heel kaal....


De hoge witte toren is van kilometers afstand te zien.


Wat een imposant uitzicht vanaf de top, je voelt je 'on op of the world'...maar wel een beetje fris. 17 graden en een behoorlijk windje.
De zwart-gele palen die langs de weg en op de top staan, zijn sneeuwpalen. Zo kunnen ze in de winter zien waar de weg loopt. Er kan dus een aardig pak vallen.





Onderweg naar beneden rijden we achter dalers, die met ruim 60 km per uur naar beneden gaan...
Anderen beginnen nog aan hun beklimming.

 
Floor is de volgende dag op tijd vertrokken en om half 10 aan z'n beklimming begonnen. In ruim 2 1/2 uur was hij boven! Hij heeft er wederom van genoten.

Het betekende voor mij een 'campingdag' dus alle tijd om een rondje te lopen met camera.


Omdat het riviertje bij de camping (les trois rivieres) zomers redelijk droog valt, hebben ze er een klein meertje gemaakt voor verkoeling.


Het is hier goed vertoeven, je stoeltje in het water en het koude water heerlijk langs je voeten voelen stromen....zo houden we het wel uit ook al is het warm.



Ook hiervandaan is de Mont Ventoux, met de toren op de top, te zien!


Ondanks dat het riviertje niet op volle kracht is, staat er toch een behoorlijke stroming waarop kinderen met luchtbedjes zich laten varen.





Ons plekje onder de bomen....


In de volgende post gaan we naar de lavendel!!!
(het lijkt net of we al heel lang onderweg zijn, toch zitten we pas op dag 5 van onze vakantie...)

En wil je kans maken op mijn Franse give-way, laat dan een reactie achter waarin je aangeeft dat je mee wilt doen, bij een Franse post.

Au revoir


18 opmerkingen:

  1. Prachtige foto's weer Jolanda, wat is Frankrijk toch een mooi land en ik verheug me vooral in in de Lavendel-sfeer te komen....fijne avond en lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O, wat is dit Geweldig!!
    Super foto's ..... heerlijk die vakantiesfeer!

    Fijne avond!!

    Lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik blijf het een prestatie vinden hoor om dit soort bergen te beklimmen op de fiets. Ik had dan toch ook gekozen voor zo'n campingdagje, zeker als ik zie in wat voor omgeving je zat, puur genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat fietsen.. ik neem m'n pet diep af voor Floor! En wat heerlijk dat we met jou mee mogen genieten van deze zomerfrankrijktrip.. Ik geniet!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een waanzinnig uitzicht op de top van de Mont Ventoux en wat knap dat je man nog een keer helemaal naar boven is gefietst! Een hele prestatie in een prachtige omgeving!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat bijzonder om zo hoog op de berg te staan en van het prachtige uitzicht te genieten! Leuk dat je ons mee laat kijken in Frankrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Complimenten voor je man om die bergen te befietsen. En heerlijk om met je mee te kijken in het Franse land.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben zo veel te genieten van je berichten uit Frankrijk. Uw vangen het Franse landschap zo goed. Wat een prestatie voor je man fietsen de berg weer.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om deze foto's te zien. dit is genieten ;-)

    `Groetjes, Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  10. WAW.....wat een sportieve man heb jij.....hij had er zin in,
    krijg al kramp in de kuiten als ik er aan denk om helemaal naar boven te moeten op de pedalen....

    En vakantie foto's vervelen nooit, mij in elk geval niet!!
    Nou zijn jou mooie foto's ook niet saai, er is van alles te beleven en te zien....
    en ik kan bijna niet wachten op de lavendel serie:-)

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterend uitzicht daarboven.
    En dat plekje onder de bomen is ook helemaal
    niet verkeerd.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een prestatie lijkt me dat en super dat we even mee mochten genieten.

    Ik wens je een fijn weekend.
    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat geniet ik hier weer van en denk met plezier terug aan onze campeervakantie in Bedoin van drie jaar geleden. Ik ben ook de Mont Ventoux opgeweest maar dan met de camper, zag het met de fiets toch niet zitten hoor.
    Nog een fijne verderzetting van je vakantie.
    Liefs Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  14. fenomentaal dit uitzicht. ik hou ook erg mooie herinneringen aan de streek ... maar met de fiets de Mont Ventoux op, daar heb ik me niet aan gewaagd. groetjes, @nne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij blijft iets magisch hebben die MV!
    Iedere keer als wij in de buurt zijn, moeten we gewoon even naar boven.
    Ik wacht met ongeduld, dat weer wel op je post over de lavendel.
    Ik hoop dat je naar Sault bent geweest, daar vind je echt de mooiste.
    Wat lekker he dat je via je foto's nog zo lang kan nagenieten, en wij ook met jou '-)

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wederom genoten van de prachtige foto's die je laat zien, wat geweldig mooi is het daar!
    De foto met het oude bankje vind ik helemaal super.

    Nu ga ik weer afwachten wat de volgende foto's zullen brengen, Lavendel!

    Geniet heerlijk van jullie vakantie!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda,
    Ik blijf diep onder de indruk van al die mensen die zo´n hoge berg opfietsen voor een goed doel. De zoon van een vriendin heeft de ´Alpe d'Hues´ gefiets, ook al zo´n enorme prestatie.
    Je hebt wederom prachtige foto´s gemaakt Jolanda, ik geniet zo heerlijk met je mee...
    En ja natuurlijk doe ik mee met je prachtige Franse give-away... Linkje staat op mijn blog hoor...
    Ik ben heel benieuwd naar je lavendel-post.
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik ben zooo verliefd op Bedoin en de Mont Ventoux! Ik genoot van jouw post! De foto met het bankje: echt heel mooi! Enne...er gaan er zelfs tegen meer dan 80km/u naar beneden met de mtb (mijn man bv.) ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...