maandag 13 augustus 2012

De rivier de Lot

Weg uit de Provence om een heel ander gebied van Frankrijk te ontdekken waar we nog niet eerder waren geweest. Ons einddoel zou de westkust worden dus een tussenstop werd het gebied bij de rivier de Lot.


Per toeval kwamen we in het piepkleine plaatsje Vers, 400 inwoners, onze volgende camping tegen. Aan het water van de rivier de Lot mochten we zelf onze plaats uitzoeken op de municipal-camping. Een aanrader, de plaatsen zijn zo'n 200 m2!
En er is voldoende moois te zien op een rondwandeling.


Een zijarm van de Lot stroomt het achterland in. En waar de Lot vaak niet begaanbaar is voor zwemmers,  is dit natuurlijk heerlijk voor de kinderen. 




Uitzicht op de brug....


En vanaf de brug. Onze camping ligt links achter de bootjes. 




'Ons' dorpje, klein maar met kerk, winkeltje en hotel.


En bloemen, veel bloemen.....





  





En dan weer terug naar ons plekje aan het water en genieten van het niks doen.


In de volgende post gaan we weer op stap oa naar Cahors.

Wil je meedoen aan m'n Franse give away, klik dan even HIER!



20 opmerkingen:

  1. Fijne vakantie geniet ervan!

    Lieve bloggroet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stuk voor stuk plaatjes om bij weg te zwijmelen.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige streek. Niet zo bekend maar o zo mooi!
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Héél bekend is deze streek voor mij en je foto's komen mij ook bekend voor.....Wij hebben ook al op deze camping gestaan een aantal jaren geleden al weer maar het was inderdaad prachtig....Vooral die dorp vonden wij héél sfeervol..je hebt er prachtige foto's van gemaakt Jolanda....Juweeltjes hoor !!!!
    Ik wil natuurlijk ook nog graag meedoen met je franse give-away...Ik zet wel een link op mijn site.
    Nog een fijne dag en warme groeten....ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook dit is weer schitterend.
    En wat een fotogeniek dorpje is dat.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige streek! En die prachtige lichtblauwe luiken doen mijn hart meteen weer sneller kloppen :)!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig is het daar zeg. Prachtige foto's weer.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind dit zo geweldig! Je neemt mij gewoon mee op vakantie :)

    Echt, ik geniet, en hoop dat er nog veel foto's zullen volgen.

    Dank je. Groet Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende foto,s weer en ben weer met je op pad geweest zo leuk................gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk kampeer plekje kozen jullie uit aan het water en jullie zijn waarschijnlijk ook echte kampeerders.
    Ik niet in elk geval....heb het wel 3 jaar oprij geprobeerd 1979/80/81,Spanje met onze 2 kinderen die toen 8 en 10 jaar jong waren.
    We waren altijd 5 weken weg,kleinschalige camping, mooi plekje onder de citroenbomen, eerste keer met tent,tweede keer met in onze woonplaats gehuurde spiksplinternieuwe Chateau caravan,derde keer met geleende caravan van vrienden.....ik dacht....3x is scheepsrecht...dus nou zal ik de smaak wel te pakken krijgen,nee.....tis het niet geworden....
    maar niemand kan zeggen dat ik er mijn neus voor ophaal....ik heb het 15 weken geprobeerd;-)

    Maar door zulke prachtige streken rijden als jullie deden,door dorpjes slenteren,bij de bakker in het dorp naar binnen gaan voor wat lekkers,naar de locale markt,in het gehuurde huis zelf koken met producten van de streek,of 's avonds aanschuiven aan de lange tafel in de tuin van sfeervol Chambre d'hotes....ja...daar mag je me 's nachts voor wakker maken en ik pak m'n koffer.

    Ik heb je foto's al 3 keer bekeken van onder naar boven en terug, enne......vergroot hé....en telkens blijf ik even steken bij dat lila raamkozijntje met rode geraniums.....en dan denk ik,als een van ons dat op het blog zou zetten in die kleurstelling, zouden de anderen achter hun pc schermpje tegen hun voorhoofd tikken en zeggen(nee,niet schrijven....we willen in blogland niemend op zere teentjes trappen;-)) is die kleurenblind of zo.....????
    Maar waar ik ook kwam....in Europa of nog verder over de grenzen,ik kwam het overal tegen....en ben er dol op, dat verveloze,slordige,sleetse,karakteristieke,landelijke,die streekgebonden felle of pastelkleuren van huizen,de bemoste trappetjes en oude smeedijzeren hekwerken,etc.

    Wat is het in ons kikkerlandje dan vaak saai.....denk ik dan....

    Fijne avond en lieve groeten!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oehoeehoef wat is Frankrijk toch mooi he!!! de sfeer spat van de fotos af.....

    Liefs
    Lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  12. JOLANDA,
    JE VROEG VORIGE WEEK WAAR IN IK MIJN FOTO'S BEWERKTE,
    IN WELK PROGRAMMA.
    DAT IS IN PHOTOSCAPE (http://www.photoscape.org )

    IK HEB ER EEN LINK BIJ GEDAAN VOOR JOU.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Tijd om bij te lezen na een heerlijke vakantie in Frankrijk (gisteren terug gekomen uit de Vendée) en dan nu nog even nagenieten met alle prachtige foto's die je gemaakt hebt!

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige plek om te verblijven.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauwie wat een prachtige foto's zeg...kan me voorstellen dat je ervan geniet..
    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige omgeving! En wat mooi in beeld gebracht! Het is weer genieten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige foto's! Ik heb je vorige posten ook even bekeken, krijg meteen weer dat heerlijke Frankrijk gevoel....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Reacties
    1. SCHITTEREND die foto's van het dorp, en mooi dat de Franse gemeenten een campings op deze bijzondere plaatsen in stand houden. groetjes

      Verwijderen
  19. Hoi Jolanda,

    Wat ben je op een prachtige plek geweest. De rivier, de mooie huizen en de bloemen...het ziet er allemaal heel idyllisch uit. Gezellig om het komende weekend weer bij te praten! Tot dan.

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...