zaterdag 25 augustus 2012

De tuin op haar mooist



De afgelopen weken was de tuin op haar mooist.....


Alles bloeit en staat vol kleur.


De anemonen staan wel een meter hoog! Net als alle bloemen in de tuin worden ze druk bezocht door allerlei zoemende insecten.




De witte bloemen van de Hibiscus schitteren je tegemoet.



Eigenlijk wil ik alleen planten in wit en roze, maar deze gele Zonnehoed staat ieder jaar weer zo te stralen dat ik het niet over m'n hart kan verkrijgen om 'm eruit te halen. Maar dit jaar ga ik 'm toch echt verplaatsen naar de voortuin en een roze zonnehoed in de plaats zetten. 


Nu toch nog maar even genieten van de bloemenpracht.



De floxen in een zachte en een harde kleur roze.


En de anemoon neemt langzamerhand dezelfde kleur aan. Wel bijzonder want de foto's aan het begin van deze post (de lichte variant) is een stek van deze donkere kleur. Zouden ze zich aanpassen aan de omgeving?


Al is de tuin niet groot (5x10 meter minus een schuur en terras), toch veel bloemen en kleur! Helaas is mijn tuin nu over haar hoogtepunt heen door de warmte en de regenbuien. Gelukkig hebben we de foto's nog!


Morgen helaas een regenachtige dag. Ik zou de middag in een mooie tuin doorbrengen maar we wijken uit naar een ander gezellig plekje, wordt vervolgd....



18 opmerkingen:

  1. Oh Jolanda, wat geweldig mooi! Wat een bloemenweelde! Dat je toch op een klein stukje grond zoveel moois kunt creeeren.
    Hoewel het minde wordt, hoop ik dat je er nog even van kan genieten.!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig je tuin,echt genieten met zoveel bloemen om je heen,hier raakt het ook op zijn eind,helaas,voor morgen een fijne zondag,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig die bloemenweelde in je tuin. Bij ons is het mooi er al een tijdje af, de diverse hortensia's hebben veel verbrandde bloemen door de zon.
    Maar ik gelukkig krijgen ze ook nog steeds weer nieuwe bloemen :)
    Fijn weekend verder!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's !
    Je Hortensia staat er zo te zien ook nog mooi bij, bij mij is hij aardig op zijn retour. De bloemen beginnen al flink te verkleuren.
    De witte annemoon met insect is ook prachtig.

    Vriendelijke groet,
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi, al die bloemen in zoveel verschillende kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je laat mooie foto's zien van je tuin, genieten hoor...................gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijke kleuren.
    En ik vind de gele zonnehoed prachtig,doet zijn naam
    eer aan.

    Fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een prachtige kleuren praal
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bloemenzee heb je in je tuin, daar kun je vaak een boeketje van samenstellen! Hier zie je de herfst helaas ook al een beetje toeslaan, het blad van de geranium gaat al verkleuren en wordt ook al wat bruin :(! Ach, als de nazomer maar héél lang duurt, kan ik dat nog wel verdragen hihi!

    Tot gauw :)! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wow wat een bloemenpracht, allemaal zelf gedaan ? knap hoor , en ja ik herken het gevoel van buiten in de tuin zijn, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een tuin!
    Geweldig zoals alles in bloei staat.
    Wat je zegt het is nu op zijn return.
    Maar wat genieten we van de foto's!!
    Lieve groetjes, Annette

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een bloemenpracht in jouw tuin Jolanda. Prachtige foto's heb je geschoten.
    En wat heb je een prachtige bloemen staan. De Kogeldistels vind ik prachtig en ik denk dat de Rode Zonnehoed hier beter tot z'n recht komt.
    Fijne zondag.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  13. PRACHTIG !!!!wat heb jij een kleur en je tuin...geweldig mooi hoor !!!!
    je hebt héél véél planten die hier ook in mijn tuin staan te bloeien en inderdaad een tuin die al een beetje op zijn retour is vind ik vaak ook het mooist....
    Phloxen vind ik ook zo mooi, vooral in augustus.
    Ik wens je nog een fijne zondag.
    Lieve groet,
    Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Jolanda. Wat was het leuk om je weer te ontmoeten en wat was het gezellig. Ik heb echt genoten.Wat is je tuin mooi, heerlijk al die bloeiende bloemen.
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Yolanda Inspirerend hoor al die prachtige fotoos van je tuin.
    Je geniet ervan dat straalt er wel vanaf .
    Ik geniet van mijn werkkamer-in-wording..... Ik heb zin om er heel veel
    leuke dingen te kunnen gaan doen.
    Gisteren heeft mijn dochter Anna mij gewezen op een App voor mijn telefoon
    Daarmee kan ik fotoos bewerken en samenvoegen in leuke kaders .
    Ik ben niet zo'n held in al dit soort handigheden
    Dus voorzichtig begonnen maar oh oh oh wat vind ik dat leuk
    Ik zie dan meteen voor me hoe ik ermee aan de slag kan gaan .....
    ook op de computer .
    Het was een enorme teleurstelling toen ik moest gaan accepteren dat ik niet meer kan werken . Ik zit nu in een traject met bedrijfsarts keuring en de hele bups.
    Dit is ZO NIET hoe ik het mij allemaal had voorgesteld .
    Om juist daarmee om te leren/kunnen gaan ook nog eens in een periode met
    alles wat Elisabeth gebeurde en nu met mijn zusje
    Het is heel dubbel allemaal .
    Maar gek genoeg leert het mij ook juist om mijn zegeningen te tellen
    en dat zijn er zoveel .......
    Zaterdag was ik op de fiets naar mijn dochter Anna gegaan
    Fietsen kan ik nl wel ?!! Zij woont in de Waterloostraat boven de tweedehandskleding !
    Vrij uitzicht naar de Lusthofstraat .
    Bovenste etage drie trappen Ik was zo buiten adem en mijn rug en benen ....oh oh oh
    Maar ik heb het gedaan ! Het is er zo leuk en heel inspirerend .
    Ik had meteen zo'n zin in mijn werkkamer
    Weet je Dat is waar het om draait Om leuke ontmoetingen en gesprekken en indrukken.
    Bloggen enz is geweldig maar ECHTE contacten zijn ook nodig natuurlijk.
    Zonder school is er zoveel weggevallen en veranderd .
    Ik ben heel benieuwd wat deze herfst mij gaat brengen !
    Veel plezier op je school ! Groetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Jolanda,

    Wat een zee van kleur in jouw tuin!!! Er staat op het moment bij jou echt meer in bloei dan bij mij. Prachtig die kleur floxen.

    Leuk om je gisteren weer te zien. Vorig jaar hadden wij elkaar voor mijn gevoel maar even gesproken, maar dat hebben wij gisteren in kunnen halen :-)

    Ik wens jullie heel veel plezier toe a.s. donderdag! Weet je trouwens dat er in het NRC van afgelopen weekend een groot artikel stond over het Diner Blanc. Misschien leuk om te lezen!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. laatste weken van de zomer.. pracht tuintje ! Overigens, als je in een bosrijke omgeving woont, kun je te maken krijgen met boktor! Zeer vervelend. Mocht het zover komen dan is dit de oplossing: boktor gassen

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...