woensdag 22 augustus 2012

Laatste fietstocht over I'le de Re


Karakteristiek voor dit eiland zijn de zoutpannen waar zout wordt gewonnen. Het water verdampt en er wordt weer zeewater toegevoegd dat weer verdampt...zo wordt het water steeds zouter en blijft er zeezout over. 



Dit zoutwingebied dat vanaf ons dorpje naar het westen doorliep, is ook een natuurgebied waar veel verschillende watervogels zich heel erg thuisvoelen. 






En prachtige vergezichten en foto's oplevert.



 

De wijn die hier gemaakt wordt schijnt een beetje ziltig te smaken.....het is een zeer afwisselend landschap zoals je ziet.


Er wordt bij laagwater door veel mensen naar mosselen en ander schelp en schaaldiertjes gezocht.




Het is een heerlijk fietseiland en zeker 's morgens worden de fietspaden druk bereden, velen nemen hun fietsen mee maar ook op het eiland zijn overal fietsen te huur. De Nederlanders zijn zeer herkenbaar, ze rijden namelijk zonder helm.....






In het kleine dorpje Loix, waar we kwamen, al fietsend tussen de mooie plaatjes van hierboven door, lag het mooiste kerkje van deze vakantie. het was helemaal af en zag er prachtig uit.





En dat werd benadrukt door de stijlvolle bloemdecoraties overal in de kerk. 


En dan moeten we toch echt afscheid nemen.... van dit heerlijke eiland, van Frankrijk en onze vakantie... 


.....een echte Tour de France!
Het was heerlijk en we hebben genoten. En met deze vele posten hebben we onze vakantie nog een beetje over gedaan en dat was ook wel erg leuk.


 Over deze brug, Pont Viaduc, komt iedereen het eiland op en verlaat ook weer I'le de Re. 


Een plekje waar we zeker nog wel eens terug zullen komen.


De afgelopen dagen hebben we genoten van 'Frans weer',  het wordt nu weer wat koeler en voor iedereen die aan het werk is, is dat niet zo heel erg. De eerste werkdagen zitten er voor mij ook weer op. Vorige week moest ik al thuis wat aan de slag met de voorbereidingen, maar ik heb tussendoor natuurlijk ook nog leuke andere dingen gedaan. Daarnaast is m'n tuin nu op z'n mooist en heb ik natuurlijk leuke aandenkens aan de vakantie meegenomen. Genoeg te bloggen dus weer voor de komende tijd.

Ik hoop dat jullie net zo genoten hebben van onze vakantie als wij:) Aan de reacties te zien wel. Een Franse giveaway ligt klaar, meedoen kan nog tot tot eind van de maand.....





21 opmerkingen:

  1. Wat een super mooie foto's weer, ik ben weer een stukkie met je op reis geweest.............gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow zo leuk om te zien dat je op zoveel verschillende plaatsen bent geweest. Alle foto's van de afgelopen tijd waren verschillend. Je moet echt een geweldige vakantie hebben gehad. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ontzettend genoten van jou vakantie.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die foto's. Ik was weer even terug. Vorig jaar zijn we er even geweest en ik was meteen verkocht. Wat een sfeer heeft dat eiland. En jij hebt het heel mooi weten vast te leggen.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijke foto's, ook je vorige posten heb ik gelezen. Deze bestemming ga ik zeker onthouden. Volgens mij voel ik me hier helemaal thuis.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank je wel Jolanda, voor al die prachtige foto's die je ons hebt laten zien van jullie vakantie in Frankrijk. Ik heb er van genoten.
    En ik wens je weer veel sterkte en plezier in je werk!

    LIeve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag las ik ergens een ANWB magazine, waarin ook iets stond vermeld over fietsen op Ile de Re. Ik moest meteen aan je denken! Het lijkt mij ook een prachtig eiland, maar inmiddels heb ik al zoveel vakantiewensen...alleen in Frankrijk al is er nog zoveel wat ik zou willen zien, maar dat geldt voor Italië net zo! Gelukkig is dat een luxe probleem. Bedankt voor je mooie Franse posten, zo kon ik nog lekker nagenieten!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjewel dat we mochten meegenieten.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zeker heb ik met je mee genoten. Het is prachtig op het eilend en ik zou er zo naar toe willen. Prachtige foto's heb je gemaakt en die met de stokrozen en fiets, nou daar zou ik een ansichtkaart van laten maken, zo mooi!!
    Lieve groetjes
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtige vakantie foto's heel wat om straks van na te genieten ...wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige foto's
    Wat zal je genoten hebben.
    Groeten Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauww wat een prachtige foto`s,bijzonder om te zien,die zoutvelden haha,zo noem ik het maar,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat je met je franse vakantieposten de zomervakantie net even langer laat duren!
    Ik heb genoten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dit stukje Frankrijk kan me niet zo bekoren, gek hé? Ik hou meer van het het ruige Bretagne. Maar ik vind het heerlijk om je foto's te bekijken !

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat hebben jullie veel van Frankrijk gezien tijdens jullie vakantie! Ile de Ré is zo'n stukje Frankrijk dat ik al heel lang eens zou willen bezoeken en zo zijn er nog vele plaatsen die ik eens zou willen zien. Voor nu blijft het genieten van de mooie foto's die jij met ons deelde. Dankjewel daarvoor!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb echt van je foto's genoten. Het is jammer dat de zomer en daarmee deze blogs over Frankrijk voorbij zijn. Maar misschien mag ik volgend jaar weer mee.

    Dank je, liefs Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk weer en ik heb er mateloos van genoten van je echt hele mooie foto's met ook prachtige verhalen erbij !!!!Je kunt zo bij de Franse toeristenburo gaan werken....wat een mooie promotie van dit prachtig land.
    Bedankt dat wij mee mochten genieten !!!
    fijn weekend...ELLY

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Genieten heb ik zeker gedaan van al je mooie reportages en enthousiaste verhalen!

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtig contrast met de verschillende delen van het eiland. Het ziet er een prachtige plek voor een vakantie. Bedankt voor het delen van uw vakantie uit Frankrijk.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie foto's ! Vooral die van de bootjes op de zee vind ik mooi.
    Ik vond je mooie reisverslag + foto's helemaal geweldig om te lezen!

    Liefs, Lieke.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat fijn dat je ons zo laat meegenieten van je vakantie en een prachtig deel van Frankrijk! Hier zou ik ook nog graag eens naar toegaan, wie weet...
    Onze kinderen hebben nog een week vakantie, zelf zijn we al weer twee weken aan het werk. Nu met de regen ebt het vakantiegevoel een beetje weg, maar gelukkig hebben we de foto's nog :-)

    Fijne nieuwe week.

    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...