dinsdag 14 augustus 2012

Mooi Middeleeuws


De stad Cahors is echt een aanrader. Een middelgrote stad met een middeleeuws gedeelte maar ook veel gezellige terrasjes. Een mooie mix en daar houden we van.
Bij de VVV werden we fantastisch geïnformeerd (en dat is ook wel eens anders) en het pand was volledig in de bloemen gezet!




In het oude middeleeuwse gedeelte van de stad is een leuke wandelroute waar van alles te zien is en er is ook een soort verborgen tuinenroute. Mooie combi dus. Wandel lekker mee!






Op dit pleintje is een oude kruidentuin nagemaakt zoals deze vroeger ook in deze omgeving waren en geïnspireerd op de vele handel die de stad had met verre oorden.

De mooie (nagemaakte) roze bloemen die er hingen gaven een sprookjesachtige sfeer....




Ook bij de kathedraal St Etienne was een kruidentuin en een tuin met planten uit de bijbel aangelegd.


Op de binnenplaats lavendel en in een nisje een vrolijke geranium.


 De prachtige Pont Valentre over de Lot is indrukwekkend en eromheen zijn druivenstruiken aangeplant.




Overal in de Lot zie je de stuwen. Als je goed op de foto hieronder kijkt zie je de jongens erin zwemmen.



Alle pleziervaart, en dat is veel op de Lot, moet om de stuwen heen varen.


En als we dan verder gaan komen we in St Circq Lapopie, dit behoort tot een van de mooiste middeleeuwse dorpjes van Frankrijk. Het is gebouwd op een rots zo'n 100 meter boven de Lot. De kerk steekt boven het dorp uit.




 Ook in het dorpje is het klimmen. Het uitzicht is prachtig, hoe hoger je klimt hoe verder je kunt kijken.


En ook van het dorpje heb je zo een mooi overzicht.


Echt genieten, je kan uren blijven kijken.

  

Kreeg een beetje Efteling gevoel hierbij:) Zouden ze een kijkje genomen hebben hier en de sfeer toen hebben nagemaakt?


Het dorpje in....


 In het mooie kerkje werd een mis gehouden en dus kon ik niet veel foto's maken. 1 voor de sfeer....






En boven op het terras van dit restaurantje sloten we de dag af met een heerlijk etentje.

We zijn alweer ruim 2 weken thuis maar het is heerlijk om deze posten te maken en door de (ruim 700) foto's te zoeken naar de mooiste. Gelukkig heb ik een klein dagboekje bijgehouden, dankzij Lia die het weekend voor we weggingen ineens een leuk cadeautje bij me bezorgde, uit haar winkel natuurlijk. 
 Zo weet ik nog precies waar we geweest zijn. En onze volgende en laatste plaats is...... Ile de Re!


Bon soir!


9 opmerkingen:

  1. Ik geniet tenvolle want ook wij bezochtten deze zomer Cahors en als laatste stop van ons Frans avontuur fietsten we een dagje op Ile de ré dus ik kijk er al naar uit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's en wat hebben jullie een kilometers gemaakt door eerst naar de Provence te gaan en uit eindelijk op Ile de Re de vakantie af te sluiten.
    Voor ons zou het ook geen straf ziijn hoor, dus het is niet rot bedoeld...
    Wij willen nog een keer naar Ile de Re en dat combineren met Ile de Oleron en Bordeaux
    Dus ik ben heel benieuwd naar jullie belevenissen en foto's van Ile de Re!

    Als ik alles ga bezoeken wat er op m'n lijstje staat... ben ik een hele tijd onderweg '-)

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Elke keer weer ben ik zo onder de indruk van het Franse landschap....waar je ook komt, overal lijkt het zó mooi te zijn! Ik ken deze streek niet, maar je foto's laten zien dat het de moeite erg waard is...het ziet er allemaal prachtig uit. Een Franse tuinenroute lijkt mij ook niet verkeerd :)!

    Nog een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik dacht dat ik de enige was die altijd deuren en luiken MOET fotograferen........
    Ik vind dat zo mooi!!!
    Kan er een boek mee vullen, ga ik nog wel eens doen.........
    misschien een projekt voor ons samen???
    Ik heb ideeen genoeg voor een serie boeken!
    Ik heb weer zitten genieten van je mooie beeldverhaal.
    Gezellig dat je vanmiddag ineens even langs kwam
    en ik ben benieuwd hoe het etentje was!
    En ook naar de volgende post...........
    Tot zondag
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En ik geniet lekker mee van je mooie foto's! Leuk om een boekje bij te houden van alle belevenissen en mooie plekjes die jullie bezocht hebben, op naar het volgende verslag...

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schitterende foto's en verhaal weer, heb weer met je mee genoten........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh wat een plek ik krijg echt het gevoel dat ik met je mee reis! hiihi prachtige foto's maar vooral heb je een heerlijke sfeer in je foto's weten te vangen!
    Ik heb genoten
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat weer prachtige foto's van Cahors.
    Zijn wij ook al een keer geweest en onze zoon heeft daar bij een meloenenkweker 6 weken stage gelopen.
    Wij zaten toen op een camping in Lot en hebben een dagtocht naar Cahors gemaakt om te zien waar onze zoon 's avonds na een vermoeide dag ging "stappen".
    Ik heb van jouw verhaal en schitterende foto's genoten.
    Lieve groetjes, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie foto's! heerlijk sfeertje!

    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...