zaterdag 11 augustus 2012

Onderweg naar de lavendel in de Provence

En onderweg kom je heel veel tegen....
Dit minikerkje zagen we liggen hoog boven op een rots in het dorpje Pierrelongue liggen. Dus even een tussenstop en een fotomomentje.


 



Aangekomen bij het dal, dat je bereikt door eerst een flink stuk door de bergen te rijden.
Wat een uitzicht!


Ook in het dal liggen een aantal dorpjes die de moeite waard zijn.
In St Jalle stoppen we bij het kerkje, even de telefoon checken en natuurlijk binnen een kaarsje opsteken. Dat is nog een uitwerking van onze katholiek opvoeding denk ik...in ieder kerkje waar we komen steken we een kaarsje aan. Het zijn er heeeel veel geweest deze vakantie.


Deze manier van dakpannen leggen nodigt vogeltjes natuurlijk uit om zich er lekker onder te nestelen en dat zie je dan ook overal. 



Maar we kwamen voor de lavendel....velden vol.


Als je goed kijkt zie je overal de paarse veldjes tussen de velden druivestruiken en abrikozenbomen.



Ik kan het bijna weer ruiken!



Als je goed kijkt zie je in het midden van de foto een dorpje liggen....dat was ook een doel van deze dag.





Het was quatorze julliet dus er werd flink gevlagd overal.





Je blijft kijken, de mooie kruizen met harten op de begraafplaatsjes (wil ik ook ooit, heb ik besloten), de lantaarns, een wapperend gordijntje, de bloempotten,....

 

De tijd staat even stil als je in zo'n dorpje rondwandelt en het is er ook zo heerlijk stil.

De mooiste ervaring hier hadden we in het kleine simpele kerkje, waar een bezoekster ineens een prachtig lied begon te zingen.


En weer door naar het volgende mooie plekje, Besignan.




De abrikozen hingen overal aan de bomen en lekker dat ze waren. We hebben ze bijna iedere dag gegeten.



 Hier de meiden die ze plukten.

Nog een laatste blik voor we het dal weer uitrijden de bergen over, naar Buis-les-Baronnies.


Ook alweer zo'n heerlijk Frans dorpje waar je door de straatjes slentert en om iedere hoek weer wat leuks ziet. Zoals een Brocante winkeltje, wel heel duur dus hier nog niets gekocht.


We worden in de gaten gehouden!






En ook hier worden we gezien, wat een plaatje he!


Dit dorpje is prachtig gerestaureerd en het ziet er zo kleurig uit. Zo heeft ieder dorpje toch weer iets unieks.


Als God in Frankrijk...zo voelden we ons vaak deze vakantie.
Zeker als je deze heerlijke salade met camembert uit de oven ziet, lekker dat -ie was!


Weer een heerlijk dag, en de laatste post uit de Provence, we trekken verder naar de rivier de Lot.
Heel veel foto's waren weer deze keer, maar zoals gezegd, ik had een camera vol. En door het maken van deze posten her eleef ik de vakantie weer dus dubbel genieten. En uit de reacties lees ik dat veel van jullie het ook leuk vinden.

Au revoir,


18 opmerkingen:

  1. Héérlijk!!! Prachtig die lavendelvelden en de sfeer in de dorpjes want dankzij jouw vele foto's kunnen wij daar toch ook wat van genieten. Dankjewel!
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Jolanda! Prachtige foto's, de zon spettert er af. Heel leuk om zo ook eens een ander land te bekijken.
    groetjes,
    Wilmi

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja natuurlijk vinden we dit leuk Jolanda, je kan zo mooi fotograveren. De liefde voor Frankrijk spat er van af. Heel erg leuk om zo met jou de vakantie te herbeleven. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's, écht Frankrijk! Ik vind het zo'n mooi land en die lavendelvelden....dat is toch prachtig! Geen wonder dat je bleef schieten met je fototoestel! Wat vind ik het nu jammer dat we nog bijna een jaar moeten wachten voordat we weer op vakantie gaan (al heb ik geen idee wat dan de vakantiebestemming zal worden)!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geniet enorm van je foto's! Er is zoveel moois te zien in de natuur, in de huizen en in de kerken. Het is ook zo verschillend allemaal. Ik ben eigenlijk zo nieuwsgierig hoe de huizen er van binnen uitzien.
    Het was prachtig, Jolanda, om met je mee te reizen.

    Fijne weekend en lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij moet de geur van de Lavendel velden overweldigend zijn, schitterend!

    Je hebt echt prachtige foto's gemaakt en vanuit mijn luie stoel kan ik heerlijk meegenieten.

    Heel fijn weekend!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jolanda, wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad en wat heb je veel prachtige foto's gemaakt. Als het er niet zo warm zou zijn, zou ik er graag naar toe willen voor ook zo'n heerlijke vakantie. Nu geniet ik lekker van de foto's op je blog (en ga volgend jaar gewoon weer naar Engeland op vakantie haha). Dat tijdschrift uit je eerdere post lijkt me gaaf, dus ik waag graag een gokje. Leuk zo'n give-away!
    Prettig weekend.
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige foto's echt genieten ...vooral die lavendelvelden oooh wat heerlijk zou alles leegplukken hahahahha ...fijn weekend lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een geweldige foto,s weer, ben weer met je mee geweest........gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een schitterende foto's heb je toch gemaakt.
    Hoeveel heb je er totaal gemaakt,tijdens je vakantie ?
    Ik zit er echt van te genieten,alsof ik met je meereis.
    Dankjewel,hoor.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je foto's zijn prachtig!
    Zo leuk om van iedereen vakantie foto's te zien .

    fijne avond!

    Haikey

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Harstikke leuke foto's.
    Het is bijna net of ik er zelf ben.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi weer hoor Jolanda.....ik heb weer genoten.....heb je mijn give away al gezien ???....liefs van mij...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  14. even een vakantietje op de bank door jouw foto's............
    liefs
    lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is dat prachtig!!!!
    Ik zou daar graag eens lopen. En die geur van de lavendel zelf opsnuiven.

    Fijn weekend
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hai Jolanda....
    Zojuist je blog ontdekt....wat een mooie foto's...alsof we erbij zijn..
    Ben meteen volger geworden van je blog!
    Een hele fijne vakantie verder en ik ga even op je blog verder lezen....
    Ik zag ook een give away waar ik ook graag aan mee doe....
    Veel plezier met alle reacties en nieuwe volgers....

    fijn weekend verder!
    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ....Ruilen.....;-).....jij 'n hap van mijn Laab Mo.....en ik ff soppen in die heerlijke Camenbert fondue uit de oven.....dat is zó lekker hé,moet het weer eens maken...maar stel het alsmaar uit ivm mijn veranderde eetpatroon.

    Wat geniet ik weer van je prachtige foto serie,de lavendel,de lappedekentjes in het glooiende landschap,de pastelkleurige luiken en poorten,ik schreef laatst dat stokrozen mij meer aan Engelse cottage tuinen doen denken....maar ik zie ze nu toch ook regelmatig op jou foto's verschijnen,mooi dit alles!!!
    Wat verrassend dat iemand in het kerkje wat jullie bezochten spontaan begon te zingen,
    wij waren 33 jaar geleden vaak in de binnenlanden van Spanje te vinden tijdens vakantie's en stapten ook een kerkje binnen om kaarsje te branden.....stikdonker was het daar binnen,ik had het niet tegen manlief en kinderen verteld dat ik pas in weekblad Margriet gelezen had over dat kerkje en wanneer je een geldstukje in het offerblok gooide dat dan het licht ging branden en zachte orgelmuziek de kerk vulden.....,kijk zei ik: 'mama kan wonderen verrichten'
    verbaasde blikken met ogen als schoteltjes....
    dat zijn van die momenten die je nooit meer vergeet.

    Bedankt weer voor het delen van jullie geweldig mooie vakantie trips!!!

    Fijne (blog)week en lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh ja, ik voel me even weer helemaal terug in de Provence. Wij hebben het ook heerlijk gehad, veel rondgereden, veel gezien (en niet altijd alleen maar door het oog van de camera :-) ), lekker gegeten, grandioos genoten. En nu weer aan het werk :-( Maar ja voor alles is een tijd.
    Mooie foto's heb je, ze vangen de sfeer precies.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...