maandag 6 augustus 2012

Tour de France

Bijna een maand niet geblogd, dat is een hele tijd voor mij...
Al weer een week geleden kwamen we terug uit Frankrijk met heerlijke vakantieherinneringen en een camera vol foto's.
Eerst moest er natuurlijk worden opgeruimd en gewassen, na 3 weken kamperen heb je toch wel aardig wat rommel...
De rest van de week hebben we nog heerlijk vakantie gehouden en leuke dingen gedaan en natuurlijk kijken we veel Olympische Spelen en genieten we van de Nederlandse sporters. Nog in de vakantiestand dus, vandaar dat het even duurde:)
Vandaag gaat m'n man weer aan de slag na 4 weken vrij en ik heb nog ruim 1 1/2 week vrij. Een aantal (schoonmaak)klussen in en om het huis staat op m'n lijstje en natuurlijk ga ik wat mooie Franse posten maken!

Eerst een overzichtje van onze Tour de France!

Vaison la Romaine

3 weken onderweg door Frankrijk en we zijn op 3 verschillende plekken geweest. Onze vakantie begon in de Provence, we wilden mooi weer en zon en dat was toen alleen in het zuiden van Frankrijk beschikbaar, dus dat was ons eerste doel. We stonden op een mooie camping aan een riviertje en hadden een heerlijk plekje onder de bomen.

links onder de bomen bevond zich de camping

Vanaf de camping konden we de Mont Ventoux zien, de berg waar m'n man 2 weken eerder tegenop was gefietst en die eigenlijk de reden was dat we nu naar de Provence waren gereden.
Natuurlijk zijn we de berg met de auto opgereden, wat een eind....en hij is 'm nogmaals opgefietst!!!

top van de Mont Ventoux

We hebben hier hele mooie dorpjes gezien, een prachtige vallei vol lavendelvelden...

en hebben een bezoekje aan het prachtige Vaison la Romaine gebracht. Maar daarover later meer.

Onze volgende bestemming was de rivier de Lot, in het gebied de Dordogne. Ook een nieuw gebied voor ons, we vonden een camping aan de rivier in een heel klein dorpje, Vers.
En ons uitzicht ieder dag was grandioos!

achter de bootjes lag de camping

Wederom hebben we mooie plekjes bezocht, zoals de stad Cahors ...

Middeleeuwse Pont Valentre in Cahors

oude stadsdeel van Cahors

...en Saint Cirq Lapopie, een middeleeuws dorpje gebouwd tegen een berg.

uitzicht vanuit het dorpje Saint Cirq

Saint Cirq Lapopie

En natuurlijk gezwommen in de Lot want het was ook hier lekker warm!

schoolklassen die met een gekleurd badmutsje het water in gaan!

En toen door naar de westkust want strand hoort bij onze vakantie, hoe mooi het binnenland ook is.
We wilden al langer naar I'le de Re, de weersvoorspellingen waren redelijk dus we namen de gok.
We reden op een bewolkte dag richting kust en toen we in de buurt kwamen, werd de lucht blauw en kwam de zon door! Over de brug het eiland op en op zoek naar een camping. Ook deze keer weer een mooie locatie gevonden in La Couarde sur Mer. Vanaf de camping liepen we een klein stukje door het bos en stonden we op het strand, genieten!

Het weer werkte mee, we hebben een aantal hele warme dagen gehad en we zijn bijna dagelijks naar het strand geweest.

Ook hebben we mooie fietstochten gemaakt over het eiland en zijn wenaar allerlei 'witte' dorpjes gegaan.

La Couarde sur Mer

Ook van de Lot en I'le de Re ga ik wat mooie posten maken, we hebben teveel gezien en gedaan om het in 1 post kwijt te kunnen.

Augustus wordt dus Frankrijkmaand bij Franse Lelie

Met een surprise in m'n volgende post!

1. Wow Jolanda, wat een super foto's zijn het geworden. Het is goed te zien dat je een supervakantie hebt gehad. Geniet er maar nog even lekker van. Liefs Sabine

2. leuke post... wij hebben het net andersom gedaan.. en dus niet het juiste weer getroffen...ben benieuwd naar de rest van je verhalen... en fotos!
    groetjes
    Anita

3. Frankrijkmaand? Kom maar op! Graag..
    Deze inleidende post vraagt echt om meer :)
    Groeten, Corine

4. Kom maar op !! leuk hoor je Frankrijk maand...kan niet wachten...liefs Ria...xxx..

5. Mooi hoor!
    Zo te zien heb je een hele leuke tijd gehad.

Liefs Lia

6. Ik vind het nu al prachtig , ben benieuwd naar nog meer mooie plaatjes uit La France .

groetjes Gea

7. Wat een prachtige foto's Jolanda en die sfeer...heerlijk! Ik ben ook benieuwd naar je andere foto's want dit vraag inderdaad om meer!
    groetjes Erna

8. Wat lekker dat ik hier nog kan nagenieten van dit mooie land! Je hebt Frankrijk behoorlijk doorkruist, Ile de Ré lijkt mij ook erg mooi dus ik hoop dat je daar ook nog een post aan gaat besteden. Ik hoop dat ik je met het blad niet al teveel in de vingers heb gesneden...we hebben blijkbaar wel dezelfde smaak wat woonbladen betreft ;)!

Lieve groet, Ingrid

9. Ik heb je gemst maar dat gaat helemaal goedkoper geloof ik zomaar...

10. Wat heb ik genoten van je foto's. Frankrijk, toch voor mij wel een van de mooiste landen!

Dat jullie naar I'le de Re zijn geweest, zo mooi! ik heb ooit in de At Home, een reportage gezien van een schilderen die daar woonde, en op zo'n mooie wijze vogels schilderde, ik hoop ooit zo'n schilderij te bezitten :)

Groet Petra

11. Schiterende foto's.
    Wat zijn de lavendelvelden toch schitterend.
    Trouwens,de vergezichten zijn ook prachtig.

Groetjes Ans

12. Nog meer Frankrijk-blogjes? Ik zit al klaar hoor, ondertussen heerlijk genietend van je foto's in dit blogje!

13. Ptachtig jolanda! En oh zo herkenbaar. Wij zitten op dit moment nog in de Lot en hebben gisteren St.Cirq Lapopie bezocht. Prachtig idd. Hiervoor zaten we anderhalve week in de Gard Provencal en herken de omgeving bij de Mont Ventoux dus zeker ook. Knap hoor van je man want het is een flinke klim naar boven! Heerlijk om nog meer foto's van je te zien de komende tijd. ik kijk er naar uit. Wij gaan donderdag huiswaarts... Ook onze franse foto' s volgen dan nog ;) liefs Annelies

14. Zucht..... mooie foto's en zo herkenbaar. Ik ben op bijna alle plekken die je noemt ook ooit geweest. Wat is Frankrijk toch mooi hè. Alleen Ile de Ré ben ik nog nooit geweest (wel Ile d'Oléron). Dat staat hoog op m'n vakantieverlanglijstje. Ik ben benieuwd naar je foto's. Deze zijn al zo leuk.
    Groetjes,

15. Wat mooie locaties in Frankrijk voor uw campings. Ik hield van de lavendelvelden en het Ile de Re.
    Sarah x

16. Leuk om zo met je mee te kijken in Frankrijk! Ik ben benieuwd naar je volgende Frankrijkposten!

17. Wat een mooie vakantie. Wat is Frankrijk een mooi land!
    Ik zit zo te genieten van je foto's. Dus zie uit naar de volgende!
    Geniet nog van de rest van je vakantie, Jolanda!

Lieve groet,
    Gerry

18. Hallo Jolanda,
    Wat een prachtige beelden laat je ons zien. Wat ziet dat er allemaal mooi uit. Ik ben zo benieuwd naar je volgende posten, met vast en zeker nog veel meer van die prachtige foto´s... Dus kom maar op, elke dag eentje? Van mij mag het hoor...
    Ik wens je in ieder geval een heel fijne week,
    Lieve groet,
    Mirjam

19. Leuk hoor om door je a la France foto album te scrollen....
    en ik deed het niet vlug,vlug.....of in Franse termen te blijven...met de Franse slag...
    en kom al kijkend tot de conclusie: jullie vonden God in Frankrijk, heerlijk!!!

Lieve groeten,
    Ger

20. Prachtige vakantiebeelden Yolanda! Cahors kende ik tot nu enkel van de heel lekkere wijn, maar blijkbaar hangt daar ook een heel mooi stadje aan vast ;-)
    Groetjes,
    Marian

21. Dat was een geweldige vakantie Jolanda , je foto's vertellen het allemaal. Prachtig zijn ze, wat is Frankrijk toch mooi en eigenlijk het hele land . De Mont Ventoux op fietsen, dat is niet mis. Wij doen Frankrijk weer aan in September maar we gaan eerst nog ruim een week een cruise maken . Ik kan dus niet op de Tea komen, dat vind ik wel heel jammer maar ik had al geboekt voordat ik er achter kwam dat ik de tea zou missen. Jammer. IK wil ook graag meedoen aan je give away want ik ben gek op woonbladen. Ik zal je link op mijn blog zetten.
    Lieve groet van Riet

22. piep

genoten van je mooie foto's meid, heerlijke tijd hebben jullie gehad.

Ik doe graag mee aan je give away, lijkt me een heerlijk blad om bij weg te dromen in de zon

volger ben ik al en een linkje dat komt er zo aan

knuf mieke

23. Ohh ik wist niet dat het er zo prachtig zou zijn,nu weet ik zeker dat ik een keer naar Frankrijk wil,de natuur ook,schitterend! lieve groet Musje.

24. ohh wat geniet ik hiervan, wij gaan dit jaar niet op vakantie en door jouw schitterende post ben ik toch even weer in ons geliefde vakantieland en veel van deze mooie plekjes hebben wij vorig bezocht, heerlijk!
    geniet nog even lekker na van jullie fijne vakantie!

lieve groet Tjits

25. Dat wordt dus GENIETEN voor ons, zeker voor de thuisblijvers........
    Ziet er weer prachtig uit Jolanda, ben blij dat je wel je camera had meegenomen!
    Liefs
    Lia

26. Och zo mooi! De Mont Ventoux blijft bij ons ook een klassieker...toch magisch, he!

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...