donderdag 16 augustus 2012

Zon, zee en strand op een Frans eilandje

Het was super hoor, de bergen, de stadjes, de mooie natuur, de rivieren....
maar dit is voor ons eigenlijk het meest heerlijke:
zon, zee en strand!

En dat vonden we op een plekje dat al lang op ons lijstje stond: I'le de Re
De weersvoorspellingen waren redelijk goed, dus we durfden het aan.
Over de brug op weg naar een heel leuk eiland.


We vonden een heerlijke camping in La Couarde sur Mer.
Een van de vele witte dorpjes op I'le de Re. 



Een klein dorpje, met kerkje en Franse draaimolen, wat leuke winkeltjes en restaurantjes.
Toeristisch maar op een leuke manier. En echt Frans gebleven.


Vrijwel alle huisjes op het eiland zijn wit en de luiken overwegend groen in alle nuances. Hier en daar zie je wat grijs en beige maar groen is wel de kleur.






Even genieten op een terrasje en dan naar....


...zee! 





Soms lag er wat veel wier op het strand, mede door het grote verschil in eb en vloed. Maar : waterschoentjes aan en lekker zwemmen!


Dit wordt een speciaal projectje voor m'n werk....


En na een stranddag is er niets heerlijkers dan 's avonds nog even naar het dorpje te fietsen en nog eens rondje te wandelen. Ik krijg geen genoeg van de luikjes en de bloemen en de luikjes en de bloemen, en de.....









In een volgende post: een fietstocht over het eiland, marktjes, St Martin, zout,....

Pssst: doe je al mee aan m'n Franse give away?

23 opmerkingen:

  1. wat een heerlijke foto's echt genieten ...dat strand mmmmmm en dat opstapelen van de stenen hahahah had ze meegenomen ..... die heerlijke witte huisjes prachtig ...wie wil daar niet vertoeven ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi strand zeg, zo is strand bedoelt en dan het dorpje. Je zou toch zo willen verhuizen he!Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat eem heerlijk zonnige foto's en ik kan me voorstellen dat je daar hebt genoeten!
    Fijn weekend!

    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldige foto's, ik krijg er maar geen genoeg van! Ik krijg er overigens wel heimwee van, want wat zou ik graag terug willen naar dat mooie land :)!

    Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Uw vakantie is vol van contrasten! Ik hou van dit eiland met de wit geschilderde huizen en de groene deuren en luiken.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik krijg ook een beetje heimwee net als Ingrid.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtplaatjes weer. Van die plekjes waar je zelf zou willen wonen.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En nu met stip op nummer 1 van mijn lijstje!
    Daar word ik helemaal blij van!!!!!!!!!!
    Bedankt dat ik al even kon genieten.
    Fijn weekend, en tot volgende week zondag!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. O wat heerlijk om even op I'le de Ré te zijn, het is een hele poos geleden dat we er waren. Je vorige post was er ook een van herkenning.
    Prachtige foto's heb je gemaakt en leuk hoor die luikjes.
    Alvast een gezellig weekend en een lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie foto's en eerlijk zeg ik vooral die van de zee en het strand, super genieten zo te zien.
    En de volgende keer wel even lachen op de foto hoor want je kijkt wel heel erg serieus ;-)

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat was het weer heerlijk wandelen met je.
    Die dorpjes zijn toch wel prachtig en zo mooi begroeid en zoveel bloei.
    En de prachtige strand/zee foto's passen goed bij dit weer van dit moment.
    Prachtige foto's Jolanda!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijke plaatjes weer, dit is echt genieten!

    Prachtige foto's van de huizen in de stille straatjes en overal bloemen en groen.

    Heel fijn weekend!

    Lieve groet, Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige foto's van die luikjes en plantjes en de zee, geniet er van.................gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige omgeving. Ik houd ervan hoor, en het verveelt ook nooit.
    Je volgende post houd ik tegoed, want vertrek dit weekend naar Engeland. Een totaal andere omgeving maar hoop net zoveel moois.

    Fijn weekend
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O leuk dit! Het eiland staat ook nog op ons lijstje :)
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Geweldig wat is het daar werkelijk een paradijsje zeg !!!! Die witte huisjes en dan met die mooie groene luikjes dat vind ik Zooooo mooi !!!Prachtig vind ik ook die foto van de orleander wat bloet hij daar prachtig zeg....genieten weer even hier bij jou Jolanda .....wij zijn voor het eerst dit jaar niet naar het mooie frankrijk geweest, maar met jouw hele mooie foto's...Ja dat zijn het echt hoor heb ik er toch nog een beetje van mee gekregen hier bij jou !!!!
    Ik wens je nog een fijn weekend met vele zonnige Franse-dagen...Liefs..ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja hoor, il de Re staat op m'n lijstje MET stip kan ik je vertellen!
    Leuke hoed, maar idd, zo serieus is het daar toch niet '-)

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtige foto's van het Franse strand! Ook de huizen met de luifels zien er erg mooi uit. Ze passen perfect bij het mooi weer van dit weekend.

    Geniet van de zon!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ziet er allemaal prachtig uit! Onze vakantie hebben we iets noordelijker doorgebracht en wij hebben een bezoek gebracht aan Ile Noirmoutier.

    Fijn weekend. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig,prachtig prachtig,heb er geen andere woorden voor..
    Liefs Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoe waw doe je dat toch!!! Bedankt om me te mogen genieten...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wat een enorme mooie foto's heb je geschoten ik zit volop mee te genieten. de gestapelde keien vond ik enorm!!!
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige vakantiefoto's heb je gemaakt Jolanda en wat een schitterende omgeving. Dat is echt genieten.
    Mijn foto's zijn genomen in Duitsland, waar we een paar dagen verbleven in Lahnstein en Bad Ems.
    Wens je een fijne week.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...