woensdag 12 september 2012

~Aqua~groene zomer




Op dit kastje staat momenteel herinneringen aan de zomer.
En ~aqua~groen was mijn kleur!


De rechthoekige fles zag ik staan bij Lia in haar winkel en daar hoefde ik niet lang over te twijfelen! Die moest mee naar huis.


De weckpot nam ik op vakantie mee van een brocante vide grenier mee, in ons dorpje la Couarde sur Mer op I'le de Re. Iedere maand werd er in de zomer zo'n vide grenier gehouden en toevallig ook in de week dat wij er zaten. Het hele dorp stond bomvol kraampjes, sommige met alledaagse rommeltje maar veel met de mooiste Franse brocante. Jammer genoeg hadden we geen ruimte in de auto voor grote spullen .... 


Het zwarte steentje vond ik op het strand net als de schelp ...... het houten plankje met de geschilderde vogel kregen we op onze laatste camping van de eigenaar toen we af gingen rekenen. Leuk he! 


M'n leukste aankoop deze zomer was dit vogelkooitje.....ik vond 'm super zodra ik het zag staan. Ik moest mijn man even overtuigen maar dat is gelukt zoals je ziet.


Het stof en de veertjes zitten er nog aan.


Samen vormen ze een mooi plaatje en een herinnering aan mijn 'groene zomer'.



23 opmerkingen:

  1. Ik denk dat groen en aqua het hele jaar wel kunnen hoor..mooi met beige en aardetinten toch???...mooie plaatjes !!liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie herinneringen aan een mooie zomer! En het is maar goed dat je het vogelkooitje mee hebt genomen, het staat er heel mooi hoor!

    Een fijne dag en liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk kooitje heb je, en die oestermandjes uit je vorige post zijn ook heel erg leuk.

    Fijne dag, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk hoekje heb je er zo van gemaakt Jolanda, er gezellig zo. Ook je krans vind ik helemaal geweldig. Ik heb de spulle voor zo'n krans in huis, nu nog een gaatje vinden om hem te maken. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. echt super setje zo bij elkaar..ik vind dit ook een prachtige kleur die je echt aan de zee doet denken..heel mooi...en je kooitje is geweldig
    liefs hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Helemaal mijn kleurtjes Yolanda,mooie zomerpost om nog even van te genieten!!fijne dag nog.....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk hé.....met deze zomer vondsten het zomerse gevoel en vakantie herinneringen nog even vast te kunnen houden.

    Bij het bekijken van je flesje met maatstreepjes en de tekst tabel spoon moest ik gelijk denken aan de lepel levertraan per dag uit vroeger tijden....;-(
    Nee, ik gebruik die maataanduiding liever in de keuken tijdens het kokkerellen.

    En wat is je volgende aankoop.....leuk glazen drinkflesje voor tussen tralies van schattig vogelkooitje te klemmen......:-)

    Lieve groeten en fijne dag!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige kleuren!! ik heb hier ook een hoekje met flessen in deze mooie kleur..
    heel leuk hoekje heb je gemaakt, kun je nog even lekker bij wegmijmeren..

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heerlijk sfeerhoekje om nog lekker na te genieten van de zomer ...prachtige spulletjes ...geniet er lekker van fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige foto`s van je spullen,het vogelkooitje vind ik een plaatje,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig is het vogelkooitje en ik kan mij goed voorstellen dat het liefde op het eerste gezicht was ,ik vind de vorm precies mooi en vooral de kleur.
    Prachtige sfeertje van de zomer heb je hier laten zien...Trouwens die schelpenkrans vind ik ook erg leuk en maken het plaatje helemaal compleet.MOOI HOOR !!!
    Nog een fijne dag,ELLY

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie combinatie van de flessen. En wat een kleurtje.
    En je vogelkooi vind ik ook heel erg mooi. Zo'n kooi in deze kleur zie je niet veel.
    Het is een prachtig hoekje geworden op de kast!
    Geniet ervan!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Inderdaad,een erg mooi zomerhoekje.
    Ieder iets wat er staat,heeft een verhaal.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk je zomerherinneringenhoekje :)
    Ik hoop dat de zomer zo nog even blijft hangen!
    Groeten, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige kleur en wat een leuk hoekje heb je gecreëerd met je vakantievondsten, -aankopen en -geschenk. Wat een lieve herinnering is de geschilderde vogel.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel mooi je hoekje met herinneringen. En nu ben ik niet zo van de vogelhokjes, daar heb ik een dochter voor, maar ik snap wel waarom je hem heel graag wilde hebben.
    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ga je in de herfst nu alles vervangen of blijft het nog even?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooie post en dat groen springt er echt uit. Leuk hoekje met mooie aandenken!

    Liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dag Jolanda,
    Daar ben ik weer eens om je te schrijven wat een prachtige foto's je hebt gemaakt van je aanwinsten. Ben op mijn blog al mijn volgers kwijt hetgeen oerlastig is. Moet nu via een omweg bij je komen, hetgeen er om die reden nog weleens bij inschiet. Of ik kijk alleen en vertrek weer omdat het te veel tijd kost, omdat ik bij iedereen op zón gekke manier een bezoekje moet brengen. Lastig hoor, kreeg al veel tips hoe het op te lossen, maar niets werkt. Heb inmiddels het Magazine niet meer. Werken nog wel lekker in de uitgeverij en geven in het najaar weer de nodige boeken uit o.a. wijk Blijdorp Rotterdam en Aalsmeer. Verder ben ik lekker aan het schilderen, cioolspelen en schrijven. Bloggger Ans is momenteel mijn nieuwe kinderboek aan het illustreren en ben begonnen aan een historische roman. Ook wel weer een lekker winterwerk. Wens je een fijn weekend en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda,

    Wat een prachtig hoekje is het geworden op je kast. De aqua kleuren vind ik erg mooi. Daar heb ik ook een zwak voor!

    Ik wens je een gezellig weekend toe. Gelukkig wordt het mooi weer. Misschien komen wij elkaar nog wel tegen in de stad!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ha Jolanda, ik ben weg van dat plankje met vogeltje!
    Mooie posten, even bijgelezen, erg drukdruk geweest, weinig op het blog.
    Maar ik denk aan je.
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Op deze manier houden we het zomer-gevoel nog even vast... Je kooitje is echt een leuke aankoop!

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke schatten heb je daar bijelkaar gevonden , vooral het plankje met daarop de vogel maakt het helemaal af !
    Groetjes ♥RINI♥

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...