vrijdag 28 september 2012

De tijd stil zetten....


Soms zou je de tijd even stil willen zetten....dat heb ik ook als ik deze foto's zie, die ik in augustus maakte in de tuin bij Villa Augustus in Dordrecht. 



Een terugblik op een mooie zomer. Vol bloemen, zon en goede herinneringen.



Ik ben dol op deze tuin, waar je blijft kijken....zoveel verschillende soorten bloemen en planten. 


De prachtige bloemen tegen de achtergrond van de oude watertoren waarin nu het hotel zit, het lijkt me een hele bijzondere locatie om te overnachten.

 


 

  



 


 

Even een blik in het hotel, met hoge ruimtes waar gedineerd kan worden....



De tijd stil zetten...
afgelopen maand was een heftige maand waarin na allerlei onderzoeken en gesprekken bleek dat m'n vader Hodgkin heeft en afgelopen donderdag heeft hij z'n 1e chemo gehad. Vol vertrouwen stapt hij het hele proces in op weg naar een goede afloop.

Toen ik deze foto's maakt was alles nog 'normaal'....
De prachtige gladiolen zijn voor voor m'n ouders. 
Konden we soms de tijd maar even stil zetten....


21 opmerkingen:

  1. soms is het fijn dat de tijd doorgaat.. maar in bepaalde omstandigheden is het ook fijn als je de tijd stil zou kunnen zetten.. zoals in jouw geval.. ik wens je vader heel veel beterschap en sterkte en kracht voor jullie allemaal!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel veel sterkte toegewenst in deze achtbaan tijd...

    groetjes manuela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige tuin en wat een mooie foto's, gemaakt op een moment dat je je nog geen zorgen maakte om je vader! Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en hoop dat je volgend jaar in die prachtige tuin ook weer je mooie foto's maken kan, met de wetenschap dat het naar omstandigheden goed met hem gaat...

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zit ik eerst met volle teugen te genieten van je sfeervolle foto's....en bloemenpracht....
    en denk dan bij mezelf....waarom zou de tijd stil moeten blijven staan...uit de vruchten van de herfst ontluiken in de volgende seizoenen weer de mooiste planten en bloemen....

    En dan plotsklaps lees ik dit hele nare bericht,kan me nu voorstellen waarom jij de tijd stil wil zetten....
    Maar van de andere kant is het ook bijzonder dat wij in een tijd leven van vooruitgang en bij ziektes er steeds meer behandelingen voorhanden zijn die resulteren in een geheel tot optimaal herstel.

    Veel sterkte voor jou en je familie gewenst!!!
    Liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's van een prachtige omgeving en dan jou bericht van je pa meid ik wens jou en je familie heel veel sterkte. Ja kon de tijd maar even stilstaan.
    Lieve groetjes dikke knuffel
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog genietend van je prachtige foto's lees ik vervolgens je bezorgde bericht. Sterkte de komende tijd met je vader. We duimen mee voor een goede afloop!
    Liefs,
    Nanna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jolanda wat heftig allemaal weer ik wil je heel veel sterkte toewensen voor de komende tijd want die zul je wel nodig hebben. Je foto's zijn prachtig en deze tijd ligt al weer ver achter ons de meeste bloemen zijn al weer uitgebloeid maar jij heb deze mooie foto's nog. Ik wil je nog even hartelijk bedanken voor de link die je me stuurde voor de fotokaarten ik ga hier eerdaags mee aan de slag ik er gewoon een paar aflaten drukken lijkt me helemaal super. Ik wens je nogmaals veel sterkte een gezellig weekend, groetjes Petra.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige tuinen en wat een prachtige bloemen heeft deze villa.
    Voor mij heeft vooral foto 2 alles in zich om de tijd stil te zetten.
    En wat een naar bericht over je vader Jolanda!
    Ik wens jullie alle moed en kracht om deze periode van chemokuren door te gaan. In de hoop dat er herstel mogelijk is.
    Ze verdienen je mooie bloemen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat maak je toch mooie foto's , je brengt alles echt heel sfeervol in beeld.

    Ik hoop dat je vader geneest , wens jullie daarbij alle sterkte toe !

    hartelijke groet van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje,dat is wel heftig.
    Ik hoop dat je vader er goed doorheen komt
    en dus gaat herstellen.

    En wat een prachtige locatie is dat toch.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo geniet ik van je prachtige foto's en zo lees ik het bericht over je vader. Hoop dat die chemo's gaan doen waarvoor ze bedoeld zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lieve Jolanda,

    Heel veel sterkte met je vader! Ik hoop van harte dat hij er weer helemaal bovenop komt!

    Veel liefs,

    Madelief xox

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik wou dat de tijd zou zijn bevroren ook voor jou. Hoop dat je vader bestrijdt de ziekte met de hulp van de chemotherapie. Het zal een moeilijke tijd voor je zijn over de komende maanden en wens je veel sterkte.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve lieve Jolanda, ik word hier even stil van....zo herkenbaar.
    Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd en in gedachten ben ik bij je hoor.
    Ik stuur een heleboel positieve energie en kracht jullie kant op en wens dat alles goed gaat komen.
    liefs Marianne xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  15. opeens zijn de foto's eens tukje minder mooi, door de laatste zinnen.
    Met positiviteit komt hij een heel eind, de rest is aan de chemo.
    Sterkte allemaal..

    Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De foto´s zijn prachtig, toch weer even fijn om daarop terug te kijken.

    Ik wens jou en je familie heel veel sterkte voor de komende tijd.

    Lieve groet,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  17. vreselijk, hoe het leven soms ineens helemaal kan keren. Take care!!!
    x
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jeetje heb ik door mijn eigen drukt deze post gemist, wat een verschrikkelijk nieuws voor je, ik wens je heel veel sterkte.

    En ja soms, heel soms zou je graag de tijd stil willen zetten of even terug willen draaien.

    Dikke knuffel
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Sterkte Jolanda! Ik lees het nu pas. Wat een verdrietig bericht.
    Fijn dat hij vol vertrouwen is en niet "bij de pakken neerzit". Het is en blijft
    erg moeilijk als je zo'n bericht krijgt.
    Ik wens jullie allen veel kracht en moed toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Pfff je post begon zo mooi en eindigt met zo'n verdrietig nieuws.
    Heel herkenbaar dat je de tijd het liefst stil wilt laten staan.
    Ik zou het ook zó graag doen !!!
    Helaas hebben we dat soort dingen niet in de hand.
    Fijn dat je paps ondanks alles met vertrouwen aan de chemo begint.
    Het gevoel dat je tenminste IETS doet moet hem ook kracht geven (denk ik)
    Wens jullie allemaal heel veel sterkte, liefde en warmte.
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...