dinsdag 23 oktober 2012

Van buiten naar binnen...

Gister was weer zo'n heerlijke herfstdag
Samen met een goede vriendin hebben we onze 47e verjaardag gevierd (was in juni maar we geven elkaar altijd een gezellige dag of avondje uit), we hebben genoten van een terrasje aan de Kralingse Plas, het zat er bommetje vol. Daarna een film, de laatste van Meryl Streep, leuk maar niet hilarisch. En s avonds hebben we buiten gegeten op een terrasje in een van de leukste straten van Rotterdam: de Witte de Withstraat, bij Werelds. Het leek wel zomer.....


Vandaag meer het herfstgevoel als ik naar buiten kijk, dus tijd om weer eens bij me binnen te kijken!


Prachtig eikenblad, dat 'vond' ik gewoon in mijn park voor de deur....


Net als de eikeltjes dus....die lagen ernaast.
 

Samen met het schattige schaaltje dat ik bij Madelief op de Swanmarket kocht en het lavendelgeurzakje, ook daarvandaan, een mooi combi.



Herinneringen aan het draadrekje...
de kaarten van de give away van Tamar en het bedankje van Claudia, het labetje 'Geniet van elk moment...'dat ik ooit van Wilmi kreeg, het mooie aquablauwe (of is het zeegroen?) hart dat ik van m'n dochter kreeg 'last christmas'....


De vogels in hun Franse kooitje....

 

De kroonluchter die het doet! Lang hing de lamp puur voor de sier, zonder aansluiting.
Maar nu dus wel aangesloten en zelfs met een dimmer....


De oranje lampionnetjes uit de tuin kleuren mooi bij de vlinders op de 'hoedendoos' die van  House of Seasons is. Heb je al gezien hoe hard Lia met al haar kerstmannetjes aan het werk is? Ik ben zo benieuwd en ga gauw kijken....


We hebben de lamp vaak zacht aan 's avonds en samen met de kaarsjes, is het een mooi herfstsfeertje.


 Ik geniet van m'n vrije week, geen wekker, leuke dingen, bijlezen op jullie blogs...maar voor vandaag staat m'n huis schoonmaken en opruimen op het programma! 




26 opmerkingen:

  1. dat uitje was erg geslaagd zo te lezen leuk hoor een gezellig dagje uit met een vriendin .
    je huis ziet er weer erg gezellig uit mooi dat bruin met blauw.

    nog een fijne week grtjs saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk dat jullie uitje samenviel met 1 van de laatste mooie dagen. En dan is het dubbel genieten. Mooi je kroonluchter, zeker nu hij ook licht geeft. Geniet van je vrije week en niet te hard schoonmaken hoor. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,
    Wat heerlijk dat jullie gisteren zo´n prachtige dag hadden. Dat kon niet beter, zou je zeggen.
    En je hebt binnen werkelijk een heerlijk sfeertje gecreëerd hoor... Super gezellig, met al die mooie kleuren. Geweldig dat je lamp het nu ´doet´...
    Ik wens je een heel fijne rest van je vrije week...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie foto's weer
    Alsnog gefeliciteerd

    Liefs Tamar

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hadden jullie een mooi gelukje gisteren,het was prachtig weer.
    Vandaag stuk killer,dus heb de kachel met maar aan gedaan :-)
    Leuk dat jullie zo samen elk jaar er een feestje van maken!
    fijne dag groetjes karin

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi dat jullie zo'n leuke dag hebben gehad. Wat een mooi idee om elkaar een mooie dag te geven!
    Je hebt het gezellig in huis. Je aqua-kleuren komen ook mooi uit.
    Succes met je huishoudelijk taken. Ik denk dat ik er nog een wandeling aan waag, vandaag. Het is hier nog mooi weer met zon.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, nog gefeliciteerd met je 47e verjaardag ;-).
    Ziet er heel gezellig uit bij jou binnen.
    Mooie spulletjes.
    Je hou volgens mij ook van blauw in je interieur.
    Ik ook ;-)

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hey Jolanda via via kom ik op je blog terecht. Ik ben blij met deze nieuwe blogvonst hoor. Mooie woonkamer heb je en wat ben je goed in gezellig maken. Met zulke simpele dingeltjes uit de natuur. Love it. Heel erg mooi.

    Liefs Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een goed idee om dit elkaar cadeau te geven! Jullie boften enorm met het weer, het is nu wel iets frisser dan gisteren. Binnen ziet het er sfeervol uit, wat heb je een mooie kroonluchter. Het zou zonde zijn dat deze het niet zou doen, veel te mooi 's avonds met de lampjes aan.

    Geniet lekker van je vakantie! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O wat vind ik die hoedendoos prachtig, én je kroonluchter! Heel gezellige woonkamer heb je.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig bij jou! Heerlijk weertje, heerlijk weekje, geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat ziet het er gezellig uit bij jou! Niet verkeerd om binnen te moeten zitten... toch? Hoewel het vandaag toch weer heerlijk buiten is...nog even genieten!
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijke sfeer bij je.
    En de kroonluchter is echt prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk de herfstsfeer, maar je had beter vandaag nog van de buitenlucht kunnen genieten en op een andere dag soppen. Want het blijft niet zo lekker.
    Maar ja, je kunt dan wel binnen genieten van een schoon huis.

    Fijne week
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog van harte...al is het al even geleden ;) Wat leuk om dit saampjes nog even dunnetjes te opnieuw te vieren.....
    Hoe sfeervol bij je thuis....heerlijk in de herfst sfeer......genieten zo met die mooie lamp aan.......lange avonden....laat het buiten maar lekker waaien.

    Geniet ze.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Jolanda, wat een heerlijke sfeer heb je in huis. Dat is lekker genieten van het najaar ;-)


    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er gezellig uit hoor! Geniet lekker van je vrije week. Bij ons zit het er alweer op! Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Jij bent wat de tekst op het kaartje betreft 'geniet van elk moment' al aardig op de goede weg,
    want genieten doe jij zeker.

    Leuke uitjes bij prachtig najaarsweer,mooi herinneringen,gezellig huis en een hele week vakantie.

    Jij komt je tijd wel door,en ik wens je daar veel plezier mee!!!
    Liefs,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een gezellig HERFST sfeertje heb je weten te creëren !!!
    Dat eikenblad doet het altijd goed.
    Gisteren hebben wij ook nog heerlijk op een terras in het zonnetje gegeten.
    Vandaag lijkt het een stuk minder. Kaarsjes aan, muziekje aan ook niks mis mee :-)
    Wens je een hele fijne week. Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Nog van harte gefeliciteerd! Wat ziet het er gezellig uit bij je, mooie conbinatie met aqua. Je hebt sfeervolle foto's gemaakt, heel mooi!
    Nog een fijne week, geniet ervan!!
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Jolanda, Wat fijn dat je zo genoten heb van de mooie dagen en ook nog gefeliciteerd met je verjaardag. dit is de eerste keer dat ik reageer, ik heb nu ook zelf een eigen blog, via mijn dochter Mirjam. Ik heb wel vaak gekeken maar wist er verder niets van af. Mirjam heeft me geholpen en het is echt leuk om te doen. Ik hoop dat je ook een keertje bij mij kijkt. Mijn blog heet Fuchsiaantje. Ik wens je nog fijne dagen toe en tot kijk. p.s.ik reageer als anoniem omdat ik nog niet precies weet hoe ik als fuchiaantje te reageren, dat gaat Mirjam me nog leren Groetjes Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Gezellige foto's van jullie huis Jolanda. Wat woon je mooi! Prachtig staat de kroonluchter. Jullie boften ontzettend met het weer voor jullie uitstap. Alsnog van Harte Gefeliciteerd :-)

    Liefs, Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Leuk dat jullie zo je verjaardag vieren. Ik doe dat ook altijd met mijn vriendin.
    En je huis, het ziet er erg gezellig uit, vooral je kroonluchter vind ik erg mooi.

    Groetjes Natasja

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Van harte nog gefeliciteerd ! Leuk dat jullie dat zo vieren !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Lieve Jolanda, je bent omringd met mooie spullen, ik kom snel eens bij jouw op de thee!!!!!!!!!!!!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Spulletjes met een verhaal of een gevoel maken je huis tot een thuis...

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...