dinsdag 26 februari 2013

Jean Paul Gaultier in de Kunsthal




Vandaag was ik naar de Kunsthal, 
naar de tentoonstelling The fashion World of Jean Paul Gaultier: From the Sidewalk to the Catwalk.
Een overzichtstentoonstelling van zijn werk van de afgelopen 35 jaar.
In een woord geweldig! 
Ik ben geen modekenner maar deze tentoonstelling is zo mooi gemaakt, verrassend en de creaties zijn zo fantastisch, dat ik alleen maar kan zeggen: ga erheen. 
Ik heb heel veel foto's gemaakt en heb er een aantal uitgekozen. Ik kon niet kiezen dus het is een hele serie, maar er was ook zoveel moois te zien.


Hij was er zelf ook:) 
Samen met heel veel anderen, want het was erg druk.
De presentatie is erg bijzonder, in verschillende ruimtes worden creaties uit diverse tijdsperiodes getoond. Zijn creaties komen zo echt tot leven.




En dan te bedenken dat het allemaal poppen zijn....


Dit teddybeertje is uit z'n jeugd....inspiratie voor wat hij later maakte. 





Hij werd oa geinspireerd door het menselijk lichaam, de punktijd of de verschillende culturen en dat zie je heel sterk terug in de collecties die hij maakte.
Alles even mooi en tot in details afgewerkt.



Een echte catwalk waar de modellen voorbij komen.




De details zijn subliem...





Inspiratie: PUNK!















En zo willen we toch allemaal boodschappen doen.... 




Ik heb een fantastische middag gehad !




12 opmerkingen:

  1. Zag het eerder al bij Madelief. De moeite! De geprojecteerde gezichten maken het echt bijzonder en soms een beetje freaky denk ik, of niet?
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterende foto's heb je er kunnen maken.
    Ja wat wil je,met zulke prachtige creatie's.
    Echt geweldig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een inspirerende foto's! Leuk om te zien!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om bij jou weer hele andere foto's te zien dan bij Madelief. Ik vind de pantys met de Eifeltoren geweldig, maar eigenlijk is alles bijzonder. Het is kunst in de kunsthal!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niet zó verwonderlijk als ik zijn ontwerpen op jou mooie foto's zie dat hij in 1981 de naam als het 'enfant terrible' van de mode heeft gekregen.

    Dat rode kousenbandje lijkt me wel iets;-)

    Fijne avond!!
    Ger





    BeantwoordenVerwijderen
  6. Woowwww superrrrr ...zag het ook al bij Madelief !! gaaf hoor...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ook dit keer heb ik met open mond naar je foto's gekeken, subliem. Ik had het ook al bij Madelief gezien, maar hiervan kun je nooit teveel zien.
    Ik snap wel dat je een super middag had.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda,
    Leuk dat je je zo vermaakt hebt daar. Mode is niet echt mijn ding, maar ik kan me voorstellen dat er voor iedereen wel wat leuks bij was. De kousen met de Eiffeltoren vind ik echt het leukst...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kan me voorstellen dat je een fantastische middag hebt gehad,
    leuk om al die foto's te zien.
    Wat een kunstenaar is die man.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk om wat meer foto's van deze tentoonstelling te zien.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's.....en dan die kleuren!!
    Fijne dag.
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...