zondag 3 maart 2013

Als de lente komt, stuur ik je tulpen uit Amsterdam.......

De voorspellingen waren zon op donderdag, helaas...de lente begon niet en het was grauw en kil. Maar ik heb wel een heerlijke dag in Amsterdam gehad. Gaan jullie mee op pad?!
Vanuit het station eerst naar de Haarlemmerstraat waar een aantal leuke winkeltjes zitten.



Toen kwam ik op het Noorderplein waar op zaterdag en maandag een leuke vintagemarkt is en waar De Weldaad zit. Een fantastische winkel die een aparte post verdient en deze ook binnenkort krijgt.


Verder wandelen door de Jordaan...




Aan de overkant het Anne Frank Huis waar altijd een rij staat. Ik ben er al een aantal keer geweest en ga er beslist nog eens naar toe, maar vandaag niet. 



Wel even de Westerkerk in, de kerk die Anne 'hoorde' en zag vanauit het Achterhuis. 
Anne heeft een mooi plekje naast haar kerk gekregen.


En dan loop ik door naar de Dam met het imposante Paleis op de Dam waar het 30 april gaat gebeuren.  



Maar waar nu vooral de duiven en de toeristen een plek hebben. 


En dit prachtige standbeeld....


In een zijstraatje van de Kalverstraat zie ik ineens een schattig hofje: het Begijnhof.


Een klein beetje gevoel van lente, met de hyacinten voor de ramen en de sneeuwklokjes in het gras.




De 2 kleine kerkjes in dit hofje, de Engelse en de Katholieke, zijn zeer verschillned maar erg de moeite waard om even binnen te lopen.


 En dan ga ik weer verder richting het Waterlooplein. 



 

En je komt hier altijd wel wat bijzonders tegen.



Dit is echt een mooie verzameling!


Op het Rembrandtplein loop ik de Nachtwacht in. Wat ziet dat er prachtig uit! Ik ben groot Rembrandt-fan en vind dit dus erg leuk.




Onderweg naar mijn laatste bestemming van vandaag, zie ik dit piepkleine bloemenwinkeltje aan een gracht.
Toch nog lente in Amsterdam!


Aan het eind van de middag had ik met man en dochter afgesproken om wat te gaan eten. 
En erna naar 'Hij gelooft in mij' in het De La Mar theater! 
We hebben genoten van een fantastische voorstelling met mooie muziek, zang en dans en het bijzondere levensverhaal van Hazes.
M'n voeten waren moe na een dag lopen door de stad maar ik heb een hele leuke dag gehad.
De volgende post laat ik de foto's zien die ik in de Weldaad mocht maken.

Mijn vakantie week is voorbij gevlogen, morgen weer aan de slag.
Fijne week weer allemaal!


24 opmerkingen:

  1. Dankjewel voor deze geleide wandeling door Amsterdam! Ik had er geen idee van dat je er zo de Nachtwacht in kon lopen! Leuk! En wat een mooi begijnhof ook. Is daar niet altijd bloemenmarkt in Amsterdam? Daar alleen voor zou ik er eens naartoe willen.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie Amsterdam post...leuk dat kleine bloemenwinkeltje......!!...fijne zondag liefs Ria...xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb genoten van je mooie wandeling.
    Door je foto's is het net of ik erbij was.

    Fijne dag
    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een geweldige foto's , heb er zin in gekregen om ook met hubbie naar amsterdam te gaan, bedankt, geniet ervan , liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Meid , wat een prachtige reportage maakte jij even in Amsterdam , ik vind
    je foto's altijd heel erg mooi !

    Dank je wel :-)

    Fijne dag verder , lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Jou bericht is even genieten voor mij. Ik kom er vandaan ben er opgegroeid, woon er al dertig jaar niet meer en besef nu kom er te weinig.
    Maar wat heb ik genoten van je bericht en je verhaal. Bedankt. Ik ga snel weer een keer.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. even waande ik me in amsterdam, je kunt het mooi vertellen.
    je foto's zijn ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Alle plekjes in Amsterdam zijn voor mij bekend, toch is het leuk om weer
    een rondleiding te krijgen.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja Amsterdam ik ben er heel wat geweest. Het blijft een stad die trekt he? Je reportage is echt genieten hoor. Nostalgisch hoor.
    Een fijne zondag en een lieve groet
    Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijke post is dit van een heerlijke stad.
    Ik kom er ook graag.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een dagje Amsterdam.....altijd leuk! Vooral als je net als ik van het 'platte land' komt! Het is echt een wereldstad! Kei gezellig!
    Bedankt , Jolanda, dat we gezellig mee mochten!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jammer van het kille weer,maar je toer door Amsterdam was genieten vanuit een luie stoel.Ben op heel veel plekken nog niet geweest!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Bedankt voor de leuke foto's. Amsterdam is altijd de moeite waard. En ik kijk uit naar je post over de Weldaad. Fantastische winkel is dat. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een fantastische wandeling Jolanda!
    Dank je wel!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Anderhalf jaar geleden was ik er voor het laatst en toen was het hartje zomer en super druk in Amsterdam. Ik vind het heerlijk om bij jou weer herinneringen op te halen. Bij De Weldaad ben ik nooit geweest, maar ik had al wel eerder gelezen dat dat een erg leuk adresje is.

    Een fijne week, succes met werken. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat was een heer-lijke rondwandeling door Amsterdam. Ik heb genoten!
    De foto's zijn echt prachtig enne je zou echt niet zeggen dat het toen zo koud was.
    En de voorstelling "Hij gelooft in mij" een mooie afsluiter van de dag.
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij


    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige foto's van Amsterdam! Wat een prachtige stad is het toch. Ik ben er voor het laatst in augustus geweest, maar als ik jouw foto's zo zie zou ik graag weer een dagje die kant op gaan.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Jolanda,

    Ik zag dat je volger bent geworden op mijn blog. Leuk! Kom meteen even bij jou kijken. Wat heb je prachtige foto's van Amsterdam gemaakt. Leuk dat je ons ook hebt mee laten genieten met jouw leuke uitje. Ik ga jou ook volgen hoor.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een heerlijke dag Jolanda!
    Ik ben er al zolang niet meer geweest, krijg gewoon zin om morgen de trein te pakken.
    groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat klinkt als een heerlijke dag, wat is het toch een mooie stad he? Ik krijg meteen zin om er eens flink rond te struinen!!

    Een fijne week, met hopelijk veel lentezon!

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hallo Jolanda,
    Wat laat je ons een prachtig en gevarieerd Amsterdam zien. Twee jaar geleden deed ik met Sanne een speciale georganiseerde Foto-tour door de stad, via een opgezette route. Toen ook al zoveel moois gezien. Ik ben benieuwd naar je volgende post over De Weldaad...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe lenteweek...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wonderful images from Amsterdam, I've been once and really loved it.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een mooie dag, een mooie post.
    Je hebt prachtige foto's gemaakt.
    Ik ken alle plekjes die je laat zien maar als ik in Amsterdam ben, heb ik gewoon geen tijd om foto's te maken.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dank u voor het nemen van ons op uw wandeling in Amersterdam. Dit is een van de plaatsen waar ik lang om te bezoeken. Het ziet er geweldig uit, blij dat je had een geweldige dag.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...