zondag 10 maart 2013

Er even tussen uit naar het platteland!


Ziet dit er niet super uit! 
We waren er even tussenuit naar een 'natuurhuisje' in Wezep/Oldebroek. Ik had er nog nooit van gehoord als Rotterdamse maar het ligt vlakbij Elburg (en dat zei me wel wat) en Zwolle en aan de rand van de Veluwe. Prima omgeving dus om een paar dagen te vertoeven.

We waren in een huisje van Luxe Landleven (klik). 
Dit is van een familie die een huisje voor 4 personen verhuurt (de Bruine Beuk) dat aan hun boerderij vast zit en een groter huis waar je met 10 personen, dus de hele familie, in kan (de Pol).


Hier kan je toch de hele dag naar kijken!


We kregen een warm welkom door de vrouw des huizes en wat lekkers stond al voor ons klaar! 


De inrichting was gezellig, alles was voorhanden en het uitzicht fantastisch. 


Vanuit ieder plekje in huis, behalve de badkamer, waren de dieren van de boerderij zichtbaar!


En ondanks de regen gisteren en de koude sneeuwdag vandaag hebben we ons toch prima vermaakt.


Want rond de boerderij is van alles te zien zoals de kleine lammetjes die de laatste dagen waren geboren....


Een aantal minipaardjes...


En we mochten even in de kraamkamer kijken...


De wandeling in de omgeving was mooi....


Vanmorgen kregen we een ontbijt geserveerd in een mand zodat we zelf de tafel konden dekken en genieten van al het lekkers dat erin zat, en dat hebben we.




Daarna natuurlijk de afwas, er was een afwasmachine maar voor die paar kopjes en bordjes hebben we die maar niet aangezet:) En de taken waren goed verdeeld zoals je ziet.



We zijn ook nog even gaan kijken bij De Pol, waar een mini kinderboerderijtje is met schapen, ganzen, kippen, konijnen en cavia's. Een walhala voor de kinderen.



En s morgens lekker een vers eitje rapen....




Hier is het uitzicht weids en kan je bij helder weer, wat we helaas niet hadden, kijken tot Elburg of Hattem.



Naast het huis staat een hele oude perenboom. 
We hadden vanmorgen sneeuw zoals je ziet...wel mooi maar we hadden gehoopt op zon en wat warmte zoals de afgelopen dagen. 


Ondanks het grauwe weer heb ik nog veel mooie plaatjes gemaakt van de omgeving, de paardjes, de schapen en hun piepkleine lammetjes en van Elburg natuurlijk...wordt vervolgd dus!






22 opmerkingen:

  1. Heerlijk om er even tussen uit te zijn zo met z'n tweetjes. Ik kon even meegenieten door middel van je foto's.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk plekje is dat daar.
    En lief zijn ze hè,die kleine paardjes.
    Trouwens, de lammetjes zijn ook erg schattig.
    En dat uitzicht is ook al zo geweldig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat zag er allemaal goed uit, lekker weer bijgetankt.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen idee waar dit vakantiehuis is.. en ik woon nog wel in Hattem ;) Jammer van het weer, maar desondanks hebben jullie toch wel genoten zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk plekje om te genieten en tot rust te komen.
    De omgeving is prachtig! Lekker landelijk!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat jullie zo hebben genoten Jolanda, het ziet er allemaal prachtig uit en wat een sfeervol ingericht huisje.
    Ik vind de foto met die reuze hoge bomen ook zo mooi.
    Fijne avond en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi plekje om even tot rust te komen. Fijn huis in een mooie omgeving. En wat zijn ze toch altijd weer schattig, de jonge lammetjes. De foto van de oude hoge bomen vind ik ook erg mooi. Ik ben benieuwd naar de andere foto's.
    Fijne avond.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk en leuk een paar daagjes er tussen uit.
    Volgens mij hebben jullie genoten.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je foto's zijn weer prachtig Jolanda! Heerlijk zo'n paar dagen op het platteland tussen het groen en de dieren in!

    Gezellig dat wij elkaar binnenkort weer zien. Ik verheug mij er al op!

    Fijne week & liefs,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's heb je gemaakt. En zo te zien hebben jullie je prima vermaakt.
    Fijne week.
    Groetjes Christien

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker hoor om er zo een paar dagen tussenuit tegaan. De Veluwe is een prachtig gebied, gelukkig dat jullie je ondanks het mindere weer toch goed vermaakt hebben.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er een heerlijke plek om te verblijven, ik blij dat je genoten hebt van uw vakantie en kijken uit naar meer over.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk om even lekker weg te zijn, zeker met zo'n mooie omgeving!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er fantastisch uit Jolanda. Kan me voorstellen dat je hier heerlijk uitrust en geniet. Nu nog even lekker nagenieten en je opmaken voor het komend weekend, hahahaha.
    Het is eerder dan je denkt en dan zien wij elkaar weer! Tot dan, liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk....wat heb jij genoten zeg....hele fijne week liefs van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. O heerlijk kan me voorsteleln dat jullie genoten hebben van deze dagen.
    Zoveel te zien en te beleven en al dat beestenleven is altijd heerlijk om naar te kijken.
    Je hebt vast en zeker daar je batterij even opgeladen.
    Ik wilde je nog even bedanken voor het lieve medeleven wat betreft de operatie van mijn moeder.
    Ik ben nu weer heerlijk thuis met een opgelaten en dankbaar gevoel.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die lammetjes de eieren vers geraapt en een fantastisch ontbijtje, geweldig uit!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Fijn Jolanda om even te genieten in een heel andere omgeving.
    Mooie foto's ook. Groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Jolanda,
    Wat zullen jullie een heerlijke paar dagen gehad hebben zeg... Wat een mooi huis, een heerlijk ontbijt, prachtige natuur, jammer dat de zon niet scheen... En oohh die lammetjes, zo leuk en zo lief...
    Ik heb lekker even met je meegenoten door je heerlijke foto's, dank je wel...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heerlijk om op zo'n adresje te belanden waar gastvrijheid de boventoon voert en je mag en kan genieten van een mooie omgeving.

    Fijne avond en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Lekker zeg zo even een paar daagjes weg in eigen land!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat ziet dit er gezellig uit en leuke uistapjes genoeg in de omgeving, dus ik ben benieuwd naar het vervolg...

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...