donderdag 7 maart 2013

Tuingenietmomentje

Het voelde als de lente!
Dinsdag zelfs de zon! En zonder jas een wandeling gemaakt na werktijd...daarna lekker op het bankje nog van wat laatste zonnestralen genoten.
Gistermiddag was het bewolkt maar dus heerlijk tuinweer.




En tussendoor moet ik dan natuurlijk wat foto's maken van de weinige bloemen die al staan te schitteren in een kale tuin...wat is de helleborus toch prachtig!


Maar de krulhazelaar mag er ook zijn, zeker als je van heel dichtbij kijkt.


 Zoek de verschillen....


Ongeveer 1 1/2 uur werk: bladeren en ouder rommel uit de tuin halen, snoeien en vegen. Ik had eigenlijk nog wat tussendoorfoto moeten maken, maar m'n kliko zit helemaal gevuld met tuinrommel.


Alvast wat potten gevuld met violen en primula's, gezellig weer!



Maar volgens mij gaan we over een paar dagen weer terug de winter in:(


 We gaan dit weekend even weg naar een huisje van Natuurhuisje. Zij bieden vakantiehuizen aan die in of nabij de natuur staan. Dit huisje staat in Wezep aan de rand van de Veluwe. Een bezoekje aan Elburg staat in ieder geval op het programma.
Ik hoop dat het af en toe droog is maar de warme winterjassen gaan in ieder geval mee voor een lekkere wandeling.



21 opmerkingen:

  1. Wat hebben we allemaal heerlijk genoten van het mooie lenteweer. Ik moet er niet aan denken dat we weer winter krijgen. Bij jou in de tuin is het al lekker voorjaar met de violen en primula's. En de helleborus is inderdaad prachtig.
    Ik wens je een fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent er al helemaal klaar voor, wat een prachtige kleur die helleborus.
    Veel plezier in een huisje van natuurhuisjes.nl, ken ik nog niet ga ik meteen even
    op kijken.

    Doei Doei Greet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is heerlijk hé en ook hier de tuin weer even een voorjaarsbeurt gegeven.
    Ik wens je een heerlijk weekend! OOh elburg zo leuk!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk om weer in de tuin bezig te zijn, we hebben er alweer even aan geproefd..nu nog even de laatste vorst trotseren. Mooi de primula's en violen.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie bloemen! En je hebt hard gewerkt. Geniet lekker van je weekend. Liefs, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Wat ziet het er weer netjes uit bij je. Ik heb hier ook dinsdag anderhalf uur in de tuin gewerkt, voornamelijk snoeien want het blad weghalen en wieden had ik aardig bijgehouden...
    Ik zou de primulaatjes maar binnenhalen als je het weekend weggaat...
    Ik wens jullie een heerlijk weekend, geniet ervan...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig je tuin foto`s,ik vind het ook zo heerlijk om te rommelen in de tuin,veel plezier dit weekend,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk,de potjes met primula's en violen.
    Het fleurt meteen op.
    Ja,het gaat weer kouder worden,ik hoop dat dit maar
    van korte duur zal zijn.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij jou is het al lente, gezellig met die Primula's. Je Helleborus is een plaatje.
    Helaas was het maar een voorproefje van het voorjaar, nu nog even wat kou trotseren :( maar daarna... wordt het toch echt lente!

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. prachtig, de helleborus.
    ik zet ze ook hier in de tuin, maar ze doen het op de een of andere manier niet.
    ook ik heb de tuin lente klaar gemaakt, gaat het weer sneeuwen, zeggen ze......grrrr.....

    fijne avond
    inge
    my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. prachtige foto's en heerlijk weer in de tuin gewerkt ...heb zelf even nog gewacht ermee ...wens je vast een fijn weekend geniet er lekker van ...lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Jolanda, je hebt het gezellig gemaakt in de tuin. Heerlijk hé, zo rommelen in de tuin bij dit zonnetje! Het schijnt volgende week weer over te zijn. Maar dit pakken ze ons niet meer af, toch?
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja,ja.....we konden zelfs nog eerder dan de vogeltjes ons ei kwijt in de tuin.

    Moet er altijd zo om lachen,zodra het buiten wat warmer weer is, kom iedereen uit zijn warme holletje binnenshuis.

    De tuincentra's deden weer goede zaken,menig tuintje en bloembak is gevuld met voorjaars bloemen.
    Er zullen weer genoeg tuinvrouwen en mannen rondlopen met hier en daar 'n schram, opgelopen tijdens het snoeien of spierpijn in de rug van het ongewone werk.......maar dat gaat na paar dagen weer over.....net als het voorproefje van de lente.......

    Maak er mooie dagen van,lekker even weg!!!

    Lieve groeten,
    Ger


    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig die helleborussen. In deze kleur ken ik ze nog niet, wij hadden ze in het wit in de tuin staan. Tip zet je bloemetjes maar binnen van de week want het beloofd weer flink te gaan vriezen!

    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Is het niet geweldig om terug te gaan in de tuin en doe wat werk! Ik hou van je potten. Ik hoop dat je een goede vakantie het weer voor het weekend is meer regen!
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo Jolanda, nou je hebt wel eer van je werk hoor, het ziet er gezellig uit. Die potten met de plantjes lokken mij ook, ik heb vandaag ook viooltjes gekocht, en ben ook bezig in de tuin.Jou Helleborus is ook een plaatje, ik heb ze ook in de tuin staan en heb ze de vorige keer op mijn blog gezet. Ik wens je een heel fijn weekend, groetjes Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ook al lekker bezig geweest in je tuin. Mooi zeg je potten met voorjaars bloeiers.
    Alleen de winter is nog niet voorbij, jammer he. Alvast een fijn weekend..............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Such lovely primroses... your garden is so lovely...I bet you in the summer it is beautiful to sit out in. I want to plant my spring pots soon...maybe this weekend.
    Yes...I am coming to Holland...thank you for asking...I have never been so it will be such a JOY for me. Happy Friday to you. xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het was inderdaad heerlijk weer! Lekker he dat je weer in de tuin kan werken, ik heb nog maar even gewacht met het balkon want er staat nog sneeuw op de voorspelling, dat wil ik de nieuwe plantjes nog even niet aandoen.. Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geniet van een heerlijk weekend; Elburg is inderaad een erg mooi plaatsje om te bezoeken!

    Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...