dinsdag 5 maart 2013

Wat een Weldaad!


Donderdag liep ik tijdens m'n dagje Amstrerdam binnen bij De Weldaad op de Noordermarkt.
Ik was een jaar geledenal eens bij hun winkel in 'de negen straatjes' geweest. Kijk maar eens: klik.


Dit is toch al een warm welkom!


En als je binnenkomt zie je zoveel moois, oud en nieuw, allerlei oude bouwmaterialen en verweerde meubels, nieuw servies en kleurig glaswerk. Toen er op mijn vraag of ik wat foto's mocht maken, geantwoord werd met: "ja, als het maar voor eigen gebruik is", ben ik heerlijk aan de slag gegaan!


Deze kast trok gelijk m'n aandacht met al die mooie spulletjes in mijn favoriete kleuren!






Pak allemaal maar in!


 Lopend door de winkel, die die zit in een pand dat vroeger een garage was, zie je prachtig gestylde hoekjes. 





En heel veel oude meubelen !
















 

Ook hier weer mijn favoriete zeegroene kleur in overvloed. 


 Wat een mooi sfeertje.







En volop oude bouwmaterialen.


Mooie kleuren en een mooie klok!
Heberig word je hier toch van....







Een aantal van deze zinken letters heb ik afgerekend bij de kassa.


 Veel meer kon ik niet meenemen want ik moest heel Amsterdam nog door...maar ik ga zeker gauw terug om eens heerlijk te winkelen!




29 opmerkingen:

  1. Wow, daar word je wel hebberig van. Ik ken De Weldaad alleen van de 9 straatjes maar ik weet nu waar ik de volgende keer moet zijn. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zeker een leuke winkel, je hebt het mooi weer gegeven op alle foto's. Kan me voorstellen dat je nog eens terug gaat.
    Fijne dag. Gr Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja.....en waarom is het zó aantrekkelijk in deze winkel waar jij heerlijk er op los kon gaan met de camera omdat je de vrije teugel kreeg....
    er staat veel....heel veel....en alles is op elkaar afgestemd,past bij elkaar,het geeft een bepaalde sfeer,een tijdsbeeld uit het heden en verleden waar mensen die van dit soort spullen houden niet uitgekeken raken....én hebberig worden.......je schreef het al:pak maar in....

    En over oud gesproken,nou zou ik niet durven beweren dat daar binnen niks ouds staat....
    maar ga je echt voor oud dan zal je je ogen goed de kost moeten geven als leek voordat je iets koopt,ik loop namelijk al iets langer mee in dit cirquit en het valt mij al jaren op dat er een heleboel moderne imitaties van oude meubels en andere objecten in de handel zijn,deze stukken verkopen goed en zijn redelijk in prijs.
    Ik zie net iets te veel in binnen en buitenland aan ''oude'' meubels en materialen van hetzelfde model met dezelfde slijtplekken met dezelfde kleurtjes verf etc.

    Oke, wanneer het je niks uitmaakt of die kast,klok of stoel(kan nog wel lijst opnoemen) echt oud is en vorige week van de boot afkwam na een overzeese reis uit een timmerwerkplaats onder de palmbomen of timmerfabriek in verwegiestan die in handen zijn van westerlingen...,
    kopen dan..... zou ik zeggen en veel plezier ermee.

    Enne....wanneer je een echte verzamelaar bent en niet alles tegelijk wilt hebben,hebben,hebben maar gedoseerd koopt,blijft het een soort sport en veel leuker;-)is mijn ervaring.

    Ben heel benieuwd wat jou inkopen daar binnenkort zullen zijn.

    Fijne zonnige dag en lieve groeten,
    Ger




    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank je wel Yolanda
    Dankzij jouw reis en jouw fotoos
    heb ik er ook een kijkje kunnen nemen
    Ik hou ervan en ben helemaal geinspireerd
    Ik heb net een nieuwe kast in mijn woonkamer
    en dat geeft weer zoveel mogelijkheden
    Ik ga meteen aan de slag !
    Fijne week nog ( heerlijk met zon )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Jolanda, wat heb je weer een mooie sfeerbeelden gemaakt. Je zou
    er zo heen willen...en het is voor mij niet eens zo ver weg dus wat
    houdt me tegen? Wat een prachtige dingen hebben ze daar.

    Dank je wel dat ik even mee mocht genieten.

    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi lieve Jolanda, ja met recht een weldaad. Ze hebben daar zoveel moois.
    Kan me voorstellen dat je hebt genoten.
    Heerlijk dat ik even mocht meegenieten middels je prachtige post.
    tot gauw,
    liefs Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit een geweld(aad)ige winkel, Jolanda. Het is de hoogste tijd dat ik daar naar toe moet gaan, want ik zie zoveel moois!
    Bedankt dat je dit hebt laten zien,
    lieve groet,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldige winkel moet ik toch ook maar eens naar toe.
    Maar wel met een goed gevulde portemonnee:-)
    En die groene staande klok geweldig.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ohhh, dit is echt gaaf! Geen wonder dat je daar met veel plezier door heen gelopen hebt!

    Een fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtige winkel. Je hebt het ook mooi en sfeervol in beeld gebracht. Ik ga het adres onthouden voor het als ik weer eens in Amsterdam kom.
    Fijne avond.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad,wat een weldaad.
    Je komt er ogen tekort.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk dat jij daar zo aan het fotograferen bent geslagen, ik doe het zelden, want ook met toestemming voel ik me altijd wat ongemakkelijk.. suf hè?!
    Maar ik loop mooi even met jou mee door deze 'snoepwinkel'.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige fotoreportage heb je gemaakt......superleuk..hier ben je wel een paar uur zoet.

    Groetjes Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello,

    Kijk als ik in Amsterdam ben ook altijd!!

    Schrik alleen van de prijs!

    De lampen bij mij zijn van het zelfde merk en je betaald er het dubbelen voor!!

    Maar goed het is wat de gek er voor geeft!!
    Lieve groet fijne avond,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. wauw... dat is een mooie winkel.
    ik ga er zeker eens kijken als ik een dagje naar amsterdam ga.
    ben blij dat je het met ons hebt willen delen.

    fijne avond
    inge
    my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Bedankt voor de tip joh.
    Hier ga ik echt wel een keer naar toe.
    Alleen al om heerlijk rond te kijken.
    Ik zou het erg leuk vinden als je een kijkje op mijn weblog wil nemen en me wil volgen.
    Groetjes,
    Nelleke
    http://nellekeshobbyhoekje.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Een prachtige winkel, ik ben blij dat je in staat waren om die fantastische foto's met ons te delen!
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Jolanda, wat heb ik genoten van je foto`s. Ik zou best een kijkje daar willen nemen, zoveel moois om te zien wat daar staat, en jij hebt het zo mooi in beeld gebracht, super.
    Lieve groetjes, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Om te watertanden.....prachtig wat een sfeertje daar...ben er jaloers op..
    Dank voor je schitterende foto,s ...

    hart,gr Fia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw geweldig allemaal,niet goed voor mijn portomenee haha,schrijf je dat zo haha,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hier zou ik echt met mijn hand op mijn beurs doorheen moeten lopen, want er zijn zoveel mooie dingen te koop!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Je bent wel helemaal uit je dak gegaan wat de foto's betreft en ik heb erven genoten, echt waar. Ik zie ook veel leuke dingen op je foto's, maar mijn huis is vol, als er iets in komt moet er ook iets uit hebben we afgesproken, en wegdoen is erg moeilijk, dus komt er zelden iets in.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je veel leuke foto's gemaakt, met o zo veel leuke dingetjes, ooo wat mooi dat oude hout en oooo dat turkooise groen, hier verzamel ik ook veel en af en toe denk ik... dit vind ik leuker dan dat en dan gaat dat de deur uit!
    Dank je voor je leuke dagje uit in Amsterdam!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hoi Jolanda,
    Wat heerlijk dat je foto's mocht maken. Nu kunnen wij allemaal even voorproeven van alle moois in De Weldaad. Wat een heerlijke winkel zeg. Ik zou denk ik niet eens een keuze kunnen maken uit alle moois wat ik zie. Ik denk dat je bij zo'n winkel eerst moet bedenken waarnaar je op zoek bent en daarna ook nog een limiet bedenken hoeveel je wilt uitgeven. Ik zou blijven kopen vrees ik...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wow!! superleuk Jolanda dat we met je mee mochten genieten.. ik kijk werkelijk mijn ogen uit, zie zoveel moois:) mooie oude tafeltjes.. een heel leuk kastje voor in de keuken.. mooi servies.. echt genieten dit! ik maak hier meteen maar een notitie van voor het geval dat hihi..

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dag Jolanda,
    Wat een gezellige blog heb je!
    Wat een leuke winkel in Amterdam, mooi spulletjes,echt gaaf!
    Ik ben volger bij je geworden en wil vragen of je mijn blog ook wilt volgen.
    Graag hoor ik van je.
    Lieve groetjes Wanda

    BeantwoordenVerwijderen
  27. I'm lost among all these wonderful things! Thanks for sharing!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zag het adres ook in Libelle (?) voorbijkomen, maar met jouw prachtige foto's begint het echt te worden!

    Fijne avond. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wat een leuke spulletjes allemaal! Echt helemaal super, ben gelijk nieuwsgierig geworden...

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...