woensdag 10 april 2013

Bij de haard....

Hier kunnen we wel weer wat warmte gebruiken vanmiddag want het is kil en grauw in Rotterdam, maar we krijgen een mooi weekend dus de vooruitzichten zijn goed!
Toch ga ik weer even terugblikken naar vrijdag. Naar m'n bezoekje aan Haarlem, aan Verrassend Goed! In een van de reacties stond dat je in iedere stad dit soort woonwinkeltjes tegenkomt maar dat moet ik toch echt ontkennen. Dit is zo'n bijzondere winkel die ik eigenlijk nog nooit ergens ben tegen gekomen en ik hou erg van shoppen!





De styling doet Marianne echt fantastisch en je hebt niet het idee in een winkel rond te lopen. 





Vooral de brocante spulletjes en het toefje groen maken het uniek.

  

Even een kijkje op en in de vitrinekast...




  ...en de groetjes van de fotograaf:)


Ik heb nog een serie van achter in de winkel, dus nog meer eye-candy in een volgende post en ook wat meer van Haarlem laat ik dan zien.




15 opmerkingen:

  1. Dit is pas heerlijk 'thuis'komen in een winkel! Bij de eerste foto dacht ik, is dit nu Jolanda's huis? Het ziet er inderdaad heel gezellig en huiselijk uit en doet helemaal niet aan als 'winkel'.
    Benieuwd naar meer.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Inderdaad,dat viel me al eerder op,dat de winkel er zo huiselijk uit ziet.
    Ik zie op de kast zo'n mooi Mariabeeldje staan.
    En de lantaarn bij de haard,echt prachtig.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke fotoreportage van deze thuiswinkel!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal gelijk, er zijn maar weinig ècht leuke winkels. Vaak is het toch veel van hetzelfde. Heel af en toe kom je zoiets leuks als Verassend Goed tegen. Ik ken ook wel andere heel leuke winkels maar die zijn op één hand te tellen.
    Mooie foto's heb je gemaakt, leuk om op deze manier even binnen te kijken bij Verassend Goed.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit ziet er uit als een hele leuke winkel... echt of je bij iemand thuis bent..! Heb je nog wat gekocht?
    Groetjes,
    Miriam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk binnenkijken, maar dan in een winkel! Dat zie je inderdaad niet vaak. Ik heb al veel leuke spulletjes gezien! Dankjewel dat jij onze ogen bent geweest.
    Liefs, Peetje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's Jolanda! Een gezellig avond!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt een prachtige winkel. Het lijkt inderdaad op een gezellige woonkamer. Je hebt het prachtig in beeld gebracht.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je zou bijna denken dat je een huiskamer binnenstapt, die gezellige hoekjes en spulltjes! Een mooie winkel inderdaad, zo zie je er geen twee!

    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve Jolanda,
    Allereerst wat een super gave banner!!
    Daarnaast weer een prachtige post over mijn winkel, met fantastische foto's.
    Hieruit blijkt maar weer eens hoe groot jouw fotografie talent is. Je bezit de gave om alles wat voor je lens verschijnt zo mooi op de foto vast te leggen.
    Ik weet dat je dit heel graag en gepassineerd doet. NIet alleen mijn winkel leg je prachtig vast, maar in elke blogpost deel je de meest fantastische foto's met ons.
    Altijd met liefde en de juiste blik genomen. Mijn complimenten, je bent een kei!
    Laat ons nog lang delen in "jouw leven in beeld"
    Lieve Jolanda, na een dag werken is dit een prachtig cadeau om van te genieten.
    liefs van mij, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou wat een mooi compliment krijg je van Marianne, echt verdient hoor.
    Vandaag was ik in jouw Rotterdam en heb genoten van de expositie van Gaulthier. Wat prachtig.
    Ik heb net nog een keer jouw foto's daarover bekeken,geweldig.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Denk dat je opmerking:In een van de reacties stond dat je in iedere stad dit soort woonwinkeltjes tegenkomt, op mijn reactie slaat.

    Het is absoluut niet mijn bedoeling om aan jou woorden of aan wat jij zo al op je weg tijdens het shoppen en fotosessies tegen komt te twijfelen.
    Ook is het niet mijn bedoeling iemand tegen het zere been te schoppen of om op lange tenen te gaan staan.
    En in een kinderachtig welles,nietes spelletje heb ik al helemaal geen zin.

    Maar wil wel even kwijt, dat ik vind dat jij mijn reactie uit zijn verband trekt,
    hoe lees je iets,hoe wil je iets lezen,is vaak moeilijk omdat we de intonatie missen in geschreven woorden
    ik schreef:dit soort winkels met ongeveer dezelfde artikelen......(met de nadruk op de laatste 2 woorden)
    ik kan niet oordelen over hoe die winkel er van binnen uitziet,huiskamertjes stijl,anders dan andere...qua styling etc. omdat ik er niet geweest ben.
    Maar een groot gedeelte van de door jou getoonde artikelen kom ik in winkels in de plaats waar ik woon en elders tegen en op webshops,vandaar mijn reactie in vorige post.

    Misschien doe ik er beter aan om voortaan hier met een enkel woordje te reageren van:leuk,mooi,sfeervol of gaaf,dan kunnen er ook geen misverstanden ontstaan??

    Ik had je dit eerst in privé mail willen schrijven maar jij roert mijn reactie ook aan in je post,dus geef ik ook hier maar mijn reactie daarop.

    Maar al met al.......de sfeervolle artikelen in de getoonde winkel zijn er niet minder om!!!

    Hartelijk groet en fijne dag...
    ook al is die hier wat nat...maar wel goed voor de tuin.

    Liefs,Ger











    BeantwoordenVerwijderen

  13. Lieve Jolanda,ik maak van mijn hart geen moordkuil,maar dat had je al gemerkt;-)
    Maar ik wil je ook even laten weten dat ik je reactie met uitleg op mijn blog begrijp en zeer sportief vind,dankjewel!!!
    Ik sluit me helemaal aan bij jou woorden:Even goede blogvrienden wat mij betreft en ik zie uit naar je volgende reacties:)

    .......dat is dan wederkerig en ik kijk uit naar jou volgende blogpost☺☺☺!!!

    Fijne avond en welgemeende groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda,
    Wat heb je een mooi blog! ik ga je graag volgen!
    Je hebt prachtige foto's van Verrassend Goed gemaakt.
    Vorig jaar ben ik er voor het eerst geweest, echt een feestje om daar winkelen!
    Echt een unieke winkel met zoveel moois, ik kijk uit naar de foto's van achterin de winkel.
    Gezellig weekend! Liefs Lindy

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dag Jolanda,
    Vandaag was het heerlijk weer, dus waarschijnlijk heb jij ook de schade ingehaald. Heerlijk hè om het zonnetje weer eens op je huid te voelen. Mooie foto's heb je gemaakt. Wel een bijzondere winkel. Nou is Haarlem toch een fantastische plaats vind ik, romantisch ook met al die leuke geveltjes en piep kleine tuintjes aan de straatkant. Was er eens in een zomer zat iedereen gewoon voor de deur lekker te eten. Door al die etensluchtjes en die gezelligheid was het gewoon een vakantiesfeertje. leuk om in zo'n straatje te wonen. Nog naar de marathon gaan kijken? Gezelligheid kent geen tijd dan in Rotterdam. Fijne avond nog en lieve groet, Marja

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...