vrijdag 19 april 2013

Er is meer in Haarlem....


Onderweg naar het Frans Halsmuseum, want dat was m'n 2e doel tijdens m'n dagje Haarlem,  kom je door dit fantastische straatje. Het is of de tijd stil heeft gestaan en je de 17e eeuw in loopt....





Het Frans Hals museum is gevestigd in zo'n prachtig oud pand, dat vroeger het oudemannenhuis was.
Zo bijzonder als je bedenkt dat hier honderden jaren ook mensen door deze straatjes liepen die een boodschap deden of  een bezoekje brachten aan een familielid.




Binnen mocht ik helaas geen foto's maken maar de tentoonstelling, door de koningin geopend, is zeker de moeite waard. De schilderijen hangen naast oa de schilderijen van Rembrandt en zo is het mooi om de verschillende stijlen te vergelijken. Binnenkort wil ik ook graag een bezoekje brengen aan het Rijksmuseum.


En na mijn museumbezoek nog even lekker de stad door....


mijn kleur!!!!


 


En zo komen we weer op de Grote Markt.



Het wordt weer weer, om op een van de terrassen plaats te nemen. 


En ik neem weer afscheid van Haarlem. Ik kom er graag, om veel redenen zoals je kan zien, dus tot ziens!
En morgen is het bloembollencorso dat van Noordwijk naar Haarlem rijdt en daar s avonds aankomt, dus een leuke reden als je een dagje Haarlem wilt doen!
Ik heb morgen een ander leuk uitstapje in de buurt.....fijn weekend allemaal.




8 opmerkingen:

  1. Het is al een tijd geleden dat ik in Haarlem was maar wat een fraaie stad! Ik vind de panden er geweldig uitzien! Het Rijksmuseum staat hier ook op de agenda, daar moet je vind ik toch echt een keer geweest zijn.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's Jolanda. Haarlem is een heerlijke stad. Je kunt zien dat je genoten hebt.
    Groeten van Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De foto's aan de bovenkant, is dat dat straatje waarin je ineens links een leuk winkeltje ziet?
    Haarlem is een prachtige stad! De hofjes zijn ook zo mooi.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Ik heb Haarlem ook ontdekt en vind het een van de leukste (winkel)steden.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hartje Haarlem hardstikke gezellig/ Ik vindt het de leukste stad van Nederland !!!
    maar ja ik heb er dan ook gewoond.
    Bezoek ook eens het Teylers museum zo mooi zo uniek.

    groetjes en een fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is daar echt genieten zeg, die geveltjes zijn zo mooi.
    Ik heb weer even met je door Haarlem gewandeld bedankt...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, ik ga zondag naar Haarlem, op naar Dille en kamille ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hè? Ik ga zo meteen weer even lekker door Haarlem lopen! Het zonnetje schijnt dus het zal wel heel erg druk zijn, gezellig!

    Leuk om al die herkenbare dingen terug te zien! Je hebt het weer geweldig op de plaat gezet Jolanda.

    Fijn weekend.
    Groetjes,
    Debby

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...