donderdag 23 mei 2013

En dit is ook New York.

Het New York in lower Manhattan....

van Chinatown!


met allerlei kleine winkeltjes, 


veel verse waar....


in winkels of in kraampjes op straat...


en hele bijzondere vruchten!



Een parkje op zondag, de Chinezen zoeken elkaar op en doen een spelletje of maken muziek onder de bloesembomen...




Een klein tempeltje in een gewoon winkelpand, we liepen er voorbij....


maar moesten echt even terug om de 100 mini boeddha's te zien!




Ja, we zijn hier echt in New York, en lopen van China Town over in Little Italy. 
Waar je heerlijk kunt eten of een terrasje kunt doen.


En dan door naar Soho met de zo bekende brandtrappen....




Je waant je echt in een film....


Mooie winkels en heeee, Anthropologie. 
Al over gelezen en gehoord en zo ontzettend leuk!!! Ik durfde binnen geen foto's te maken maar het is een fantastische winkel. Helaas alleen in Engeland en Amerika maar ze hebben een webshop.


Greenwichvillage duiken we in met kleine theatertjes en leuke winkeltjes.
Wij vonden dit de leukste wijk die we hebben gezien. Gezellig en gemoedelijk. De universiteit ligt in deze wijk dus veel jongeren.


En je gelooft toch niet dat we hier in hartje New York lopen?
Hieronder het homomonument met op de achtergrond, bij de gekleurde vlaggetjes, het cafe waar de homobevrijdingsbeweging in 1969 begon.




Hier wil je toch wonen en dan om de hoek gezellig een bloemetje halen?


In deze woning woonden ooit de burgemeester van New York ....heel lang geleden!


En hier hebben we heerlijk wat gegeten en alles glutenvrij, Lia. Zelfs het bier dat op het etiket van de fles te lezen staat....


Mmmmmmmm...


En dit moeten wel de Hollandse invloeden zijn:)


Superleuke wijken midden in New York en heerlijk om doorheen te slenteren.
We liepen vaak een route uit een boekje, niet te lang maar wel met net wat leuke extra tips of achtergrond info.

Bedankt voor jullie reacties over m'n vader. De operatie is erg goed gegaan en hij knapt goed op. Heerlijk om weer eens goed nieuws te krijgen.
Fijn weekend allemaal!







17 opmerkingen:

  1. Heel mooie post. New York als echte wereldstad én toch ook heel gemoedelijk. Daar wil je idd wonen! In een gezellige wijk met toch de wereld aan je voeten.
    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb weer genoten van je prachtige foto's! De brandtrappen zijn zo Amerikaans en Greenwichvillage helemaal niet. Heerlijk die uitersten.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb weer genoten, die trappen doen me denken aan de film, PRETTY WOMAN, met Julia Roberts en Richard Gere.
    China Town is ook super om te zien, ik hoop dat we nog meer te zien krijgen, ik geniet ervan.
    Leuk dat je dit met ons wilt delen.

    Fijne Avond,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk verslag! Door de foro's beleef ik het ook mee.Nog veel plezier daar
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er geweldig uit.
    Mooie foto's.
    Kijk mijn ogen uit.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. NY lijkt mij een geweldige stad, leuk ook dat de wijken allemaal zo verschillend zijn! Het moet heel bijzonder zijn om daar te lopen!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwww wat gaaf,erg leuk om je foto`s te bekijken,ik ga nog even op mijn gemak kijken,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heerlijk om dit allemaal in het echt te zien! Ik vind de foto's al geweldig, kun je nagaan! Superleuk!!!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Iedere foto met een verhaal
    Wat een wereld van verschillen
    Super

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Waanzinnig Jolanda....wat een mooie reportage. Het is net of ik met je meeloop door de straten van deze nooit slapende stad. Bedankt voor het meegenieten!

    Lieve groet,
    Alma

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heerlijk om via de prachtige foto's mee te lopen. Wat een verschillende wijken en wat een contrast met je eerste serie foto's.
    Heb genoten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie foto;s weer hoor...en wat leuk om een bloemenwinkel te zien in New York !..en wat fijn dat het goed gaat met je vader.....pffff....gelukkig maar.....liefs fijn weekend van mij...x !!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Weer een erge mooie fotoserie.
    Wat hebben jullie veel gezien van New York.

    Fijn,dat de operatie bij je vader goed gegaan is.
    Een hele opluchting lijkt me zo.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's. Wil nu nog meer dan ooit naar New York :))

    Lieve groet en een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Jolanda,
    Als ik aan New York dacht, had ik daar altijd een gevoel van 'misdaad, ellende en je verloren wanen' bij, maar jij laat ons zien dat New York ook maar gewoon een stad is, met heel veel mooie plekjes... dank je wel...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. En deze post had ik nog niet gezien! En dan ook nog een glutenvrije......
    Je hebt toch wel het adres voor me opgeschreven he!!!
    Wat is het toch een waanzinnige stad, New York he we come....
    oh nee, eerst naar Bretagne voor rust!
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...