vrijdag 17 mei 2013

Groen!

Groen had ik jullie beloofd, en dat is er genoeg in New York.
Net als in mijn tuin, waarin het groen is geexplodeerd door de regen en de zon die nu helaas ver te zoeken is.
Dus ik droom nog even terug naar ruim een week geleden...want we hadden overwegend ZON!


Het parkje voor City Hall, ik kreeg er een beetje het Eftelinggevoel van.




Maar ik ook in de starten zie je veel bomen en bloembakken...doet erg Nederlands aan toch?


Voor de Public Library ligt Bryant Park. Een schattig parkje tussen de wolkenkrabbers waar het heerlijk is om even te zitten.




En als je even je laptop in wilt pluggen voor stroom kan dat, wifi is er vanzelfsprekend! 



De bibliotheek binnen is ook fantatstisch om romd te lopen. 



Het was heerlijk na al dat lopen om een middagje te fietsen in Central Park.
Dit is toch een plaatje uit de film....



Vol met prachtige bloesembomen, wat is dit een mooie tijd om in New York te zijn. 


De prachtige fontein: angels in the water, bij het meertje.






Even het bewijs dat we het hele park rond hebben gefietst. Was een warme middag dus na wat pittige heuveltjes tijd voor een ijsje.



Het prachtige Jacqueline Kennedy Onassis Reservoir.



En weer terug bij het meertje waar we bij the Boathouse wat hebben gedronken en genoten van de mensen die een roeibootje huurden. Trouwreportages worden er natuurlijk ook gemaakt. 


Na ons tochtje hebben we als New Yorkers lekker in het gras gelegen en kwam dit vriendje langs.


Wat ook erg leuk is om te doen is naar het Meat Packing District langs de Hudson. 
Daar is een van de nieuwste parken in Manhattan nl op een oud goederenspoor zo'n 9 meter hoog.


Het is fantastisch aangelegd met veel verschillende bomen en planten en veel leuke hoekjes en banken waar je even kunt zitten en genieten van alles om je heen. 



Op Broadway zijn oa op Herald Square overal terrassen neergezet waar je even kunt bijkomen tijdens het shoppen. Je kan er je eigen drankje of eten nuttigen of gewoon even zitten. Ideaal!


Zondag bleek er een grote fietstocht te zijn van ruim 30.000 deelnemers die 40 mijl door de stad fietsten. Af en toe moest de boel even worden stilgezet om het verkeer door te laten stromen.
Mooi gezicht.


En als je in het grootste warenhuis ter wereld bent geweest, is zo'n terrasje wel lekker hoor...


Dachten jullie dat we nu alles wel zo'n beetje hadden gezien? Jullie hebben nog wat tegoed, wat dacht je van Chinatown, Soho en Greenwichvillage. Of Brooklyn en de Brooklynbridge?! Gaat vast nog langs komen in de komende weken.
Een heel fijn Pinsterweekend allemaal.








18 opmerkingen:

  1. zooooooooooo wt een gave foto's heb je gemaakt! ik ga even bijlezen want het lijkt me wel een héle mooie reis te zijn geweest!

    groetjes
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig...met al dat groen maak je mij echt blij! Een welkome afwisseling in een stad lijkt me waar zoveel beton is en zoveel gebouwen staan. Ik ga even een lijstje maken, zodat we niets vergeten, al moeten we nog even geduld hebben ;-).

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja groen, mooi. Maar wat ik nog mooier vind is die blauwe lucht! Die mis ik hier ontzettend vandaag. Maar wat is New York een prachtige stad, ik ben er nog nooit geweest maar zo te zien is het een echte aanrader. Ben benieuwd naar de volgende foto's. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goeiedag....wat een prachtfoto's weer.
    Zo heb ik New York nog nooit gezien.
    Wat een stad,zeg.
    Ongelooflijk mooi.
    Wat laat je ons genieten.

    Ook voor jou fijne Pinksterdagen.
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi allemaal, ik geniet ervan.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt veel mooi's gezien zeg, prachtige foto's lekker nagenieten nu.............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou Jolanda, je kunt zien dat jullie optimaal genoten hebben van verschillende dingen.
    En ook dit is weer zo mooi.

    Fijn Pinksterweekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fantastisch! Dankjewel om ons even mee te nemen naar een zonovergoten New York!
    Fijn weekend,
    Marian
    PS Vraag me af of je ook naar 91st street garden geweest bent waar ik het in deze(http://flowersandhome.blogspot.be/2012/11/a-movie-with-garden.html) post over had. Als ik ooit naar New York ga, zoek ik die zeker op, als hij er dan nog is tenminste;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige foto's Jolanda.
    Ik herken er sommige plekken wel van de foto's van onze zoon die vorig jaar naar New York is geweest.
    Zo mooi al dat groen in zo'n grote stad en ook de plantenbakken zijn prachtig.
    Fijne Pinksterdagen.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een geweldige stad! En wat heb je het toch prachtig in beeld gebracht. Zo mooi ook al dat groen met de wolkenkrabbers op de achtergrond. Ik geniet volop van je reportages.
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie post weer...geniet van een heerlijk weekend...liefs Ria...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk blogverhaal heb je gemaakt! En... ja hihi, bij die foto denk ik ook aan de fakir in de Efteling met het groeien van de tulpen!
    Fijn weekend,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Genoten Jolanda!
    Prachtig!

    Mooi Weekend en liefs,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat super die plantenbakken op straat! Je hebt mooie foto's gemaakt, de bloesembomen zien er ook weer prachtig uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Geweldig! en al dat groen is toch wel opvallend in zo'n stad.
    Ik ben weer met je meegewandeld (gerold ;-) en heb genoten: wat een reis!
    Enne als boekenwurm helemaal verliefd op de bibliotheek.
    Fijne pinksterdagen! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dag Jolanda. Wat leuk om ons mee te laten genieten van je fietstocht en alle andere mooi foto's. New York een beetje dichterbij. Geweldig. Groeten van Lilian uit Frankrijk.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...