zaterdag 15 juni 2013

Heerlijke vrije dag!

Vrijdag is mijn vrije dag en dan vind ik het heerlijk om tussen de huishoudelijke dingen door lekker van de tuin te genieten. Er is altijd wel wat te doen, maar ook tijd om even te zitten en wat foto's te maken.
En als ik eenmaal begin dan zie ik zoveel moois door m'n lens....


Voor mijn nieuwe lezers: het is een gewoon "stadstuintje" van 10x5 m en er staat ook nog een schuurtje in. We gaan er dagelijks met fietsen in en uit, er staat een afvalbak in en het ligt op het oosten....
Genoeg beperkingen maar toch een heerlijk groen plekje!
Voor mij totale ontspanning om in de tuin bezig te zijn, zijn vast de tuindersgenen die ik van m'n vader heb gekregen.



Ik ben dol op het Zeeuws Knoopje en heb verschillende kleuren in de tuin.
Dit is de witte variant, zo'n mooi bloemetje.

En de korenbloemen ontvouwen hun bloemen en krijgen druk bezoek! 



Het zijn net kleine kunstwerkjes....



En dit is de roze variant van het Zeeuw Knoopje en in mijn half-schaduw tuin doet deze het heel erg goed.




De Sedum komt op en staat tussen het Gebroken Hartje dat snel uitgebloeit zal zijn.


Hier de laatste Vergeet-me-nietjes tussen het Schildersverdriet. In een van de vorige posten liet ik dit bloemetje al van heel dichtbij zien, in een vaas met pioenen (deze waren trouwens niet uit eigen tuin want daarvoor is er echt te weinig zon). Ook nu weer even inzoomen en het hartje van het Schildersverdriet-wat een bijzondere naam- is echt heel apart! Het bloemetje wordt ook wel: hoe langer hoe liever genoemd....
In ieder geval doet het het erg goed in de schaduw van mijn tuin. 



 

Langzamerhand komt de kleur er weer in bij de Vrouwenmantel met de mooie waterdruppels op het blad, de Korenbloemen en de Geraniums.




De Akeleien zijn op hun retour maar ook de zaaddozen zijn mooi.




En als ik buiten bezig ben komt ons trouwe hondje er ook altijd bij. Beetje snuffelen en een rondje doen en dan lekker neerploffen in de zon...over een paar weken  wordt Mickey alweer 14 jaar!


Een volgende post nog meer tuinnieuws. We moeten er nu van genieten!
Morgen een relaxdagje in de sauna... m'n laatste dag als 47 jarige:)



26 opmerkingen:

  1. Het Zeeuws knoopje is ook één van mijn favorieten, het is zo'n mooie bloem! Je hebt dat ook prachtig vastgelegd! Het waaide vandaag trouwens erg hard, ik zag sommige planten helemaal uit elkaar geblazen worden en blijven...morgen maar eens kijken of dat nog te herstellen valt.

    Veel plezier morgen! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig, dat zeeuws knoopje..... ik heb het hier vaak geprobeerd, maar op de zandgrond doet ie het gewoon niet, ik heb me er bij neer moeten leggen. Dus geniet ik maar van jouw foto's!
    Fijne zondag, groeten, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een mooie en groene tuin heb je. Mooie bloementjes die zeeuwse knoopjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een hoop pracht in de tuin. Heerlijk

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een mooie tuin, geweldig al die vaste planten.
    ik word er helemaal blij van
    groetjes monique

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk een stukje eigen buiten hoe klein ook altijd een feest, prachtige foto's ik heb nog een kleinere tuin maar vind het heerlijk om alleen al te zeggen "ik heb een tuin"!
    En fijne dag en... alvast gefeliciteerd!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Klein maar fijn dus. Wij hebben ook zo'n rijtjeshuistuintje maar ow, wat houd ik van mijn tuintje. Ook in een kleine tuin kun je volop genieten. We hebben hem ook helemaal vol staan met struiken, bomen, bloemen en rozen, fijn!
    Groeten en alvast gefeliciteerd (je bent een jaartje jonger dan ik)
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In een woord: PRACHTIG!
    Als bloemenmens heb ik genoten!
    Hartelijk Gefeliciteerd met je verjaardag en ik wens je een hele fijne dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. It was great to take this virtual walk around your beautiful garden on such a sunny day. Good to see that bees are also enjoying the flowers!

    Best wishes on your birthday, too! I think your will also be enjoying the next year. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie tuinfoto's Jolanda.
    Onze tuin ligt trouwens ook op het oosten.
    Wat heb je de bloemen prachtig in beeld gebracht.
    En je trouwe viervoetertje is een schatje.

    Nog een fijne zondag
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gefeliciteerd met je verjaardag Jolanda! Je hebt je bloemen weer mooi op de plaat gezet en zo zie je maar dat ook in stadstuintjes de mooiste exemplaren bloeien, mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook blogsters zijn gewone mensen en juist in een tuin van jouw afmeting kun je jezelf compleet uitleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige tuin heb je hoor, ondanks het wat kleinere formaat. Of misschien juist dánkzij... onze tuin is stukken groter maar veel mindere beschut waardoor bijvoorbeeld het zeeuws knoopje bij jou veel weelderiger bloeit dan hier..
    Fijne verjaardag trouwens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte 48 jarige!!! Je had qua weer in ieder geval een fijne dag....
    Hebben jullie het lekker buiten uit de wind gevierd....?
    Je hebt een heerlijke, prachtige bloemrijke groene tuin.....dit bewijst maar weer dat zo'n droomplek helemaal niet zo groot hoeft te zijn.....

    Fijne avond

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige tuin. Het hoeft niet altijd heel groot te zijn, het is maar net hoe je het indeelt. En dat heb je echt heel mooi gedaan. Ik had nog nooit van het Zeeuws Knoopje gehoord maar ik ben er vanaf nu helemaal weg van. Zo mooi!! En de vergeet-me-nietjes.... Prachtig!!

    Liefs Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoop dat je een mooie verjaardag. Uw tuin ziet er prachtig uit en veel van uw planten heb ik in mijn tuin ook. Mickey heeft geen 14 jaar oud.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtige tuinfoto's! Misschien is je tuin niet supergroot, maar er is zeker genoeg te zien!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi tuintje heb je zeg, daar valt genoeg in te genieten en te bewonderen! Veel van de planten die je laat zien hebben wij hier ook in de tuin staan. En Mickey wat een leuke naam voor een hond!
    groetjes Mickey

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ben je vandaag jarig ?
    Van harte gefeliciteerd .
    Het is een sprookje ....jouw tuin !
    en wat een mooie foto's weer
    En dan al die prachtige namen erbij
    Een geschenk voor oog en oor !
    Ik hou ervan.
    Zeeuws knopje komt op mijn nieuwe-tuin-verlanglijst .
    Mijn tuin is helemaal leeg gehaald en betegeld
    van voor tot achter en van links naar rechts .
    Dat was even slikken .... en nog steeds .
    Maar ik krijg verhoogde bakken zodat ik er weer beter voor kan gaan zorgen .
    Aangepaste tuin dus .
    Wel grappig dat dit de eerste aanpassing is waarin ik toegeef
    dat het niet meer gaat , zoals het was .
    Nieuwe plannen maken dus , en ook leren om hulp te accepteren en te vragen .
    Daar ben ik dus echt HELEMAAL niet goed in .
    Gelukkig heb ik Eva die geniet van het naar buiten kunnen .
    Hulpje-in-opleiding !
    Fijne nieuwe week gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Jolanda,
    Het mag dan niet zo groot zijn, maar het staat duidelijk wel vol met allerlei prachtige bloemen. Wat een genot, zo'n heerlijk tuintje...
    Ik hoop dat je hebt genoten van je dagje in de sauna en verder...
    Gefeliciteerd met je verjaardag...!!!
    Heel veel liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat kun je prachtig foto`s maken, Jolanda! Echt heel gaaf! Geniet van je tuin met dit mooie weer. Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mag ik je alsnog nog even feliciteren? Ik hoop dat je een fijne dag hebt gehad.
    Heerlijk al die mooie tuinfoto´s van je.
    Hoe groot of hoe klein een tuin ook is het gaat om het genieten van de bewoner.
    En is jouw tuin zie ik dat het heerlijk vertoeven is:)
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  23. hartelijk gefeliciteerd nog hoor! Wat een mooie tuin heb je! Prachtige plantjes, wij hebben ook veel zeeuws knoopje, het zaait zich hier erg uit!
    Het schildersverdriet vind ik ook erg mooi, had er nog nooit van gehoord, toch es kijken hier in het tuincentrum...
    (fijn dat het zo goed gaat met je vader!)
    groetjes,
    fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hallo ik ben cara , ik ben hier om dit goede nieuws spreed om de hele wereld over hoe ik mijn ex-geliefde back.I gek werd toen mijn liefde verliet me voor een ander meisje vorige maand , maar toen ik met een vriend afgesproken dat de invoering ik DR Duck de grote boodschapper om het orakel dat hij dienen , ik vertelde mijn probleem naar DR Duck over hoe mijn ex liefde liet me en ook hoe ik nodig had om een baan te krijgen in een zeer grote company.He alleen zei tegen mij dat ik bij ons aan het juiste adres waren ik zal krijgen van mijn hart wens zonder bijwerkingen effect.He vertelde me wat ik moet doen , Nadat het is gedaan , in de komende 2 dagen , Mijn liefde belde me aan de telefoon en zei sorry voor het leven mij voor nu en ook in de volgende week na mijn liefde belde me om te smeken om vergiffenis , werd ik uitgenodigd voor een gesprek in mijn gewenste bedrijfscultuur waren ik nodig had om te werken als de directeur .. ik ben zo blij en overdonderd dat ik heb om dit te vertellen aan de hele wereld om contact DR Duck op het volgende e-mailadres en krijg al uw probleem op te lossen .. Geen probleem is te groot voor hem op te lossen .. Neem hem direct op : greatoracletemplesolution@live.com en krijg uw problemen op te lossen zoals ik ..... OPNIEUW ZIJN email adres is: greatoracletemplesolution@live.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Mijn naam is Joyce en mijn ex-vriend heeft me gedumpt 8 maanden geleden nadat ik ving hem van het hebben van een affaire met iemand anders en hem te beledigen. Ik wil hem terug in mijn leven, maar hij weigert elk contact met me hebben. Ik was zo in verwarring en weet niet wat te doen, dus ik bezocht het internet voor hulp en ik zag een getuigenis van hoe een spell caster hen te helpen om hun ex terug te krijgen, zodat ik contact opnemen met de spreuken en leg mijn problemen aan hem. .... hij een spreuk voor mij en mij verzekeren van 3 dagen dat mijn ex zal terugkeren naar mij en mijn grootste verrassing van de derde dag van mijn man kwam kloppen op mijn deur en smeken om vergiffenis. Ik ben zo blij dat mijn liefde is opnieuw en niet alleen dat terug, we staan op het punt te trouwen. Nogmaals bedankt Tempel van permanente genezing, je bent echt getalenteerd en begaafd. dr.jartospellcaster@gmail.com is het enige antwoord op elke relatie problem.he kunnen van grote hulp zijn en ik zal niet stoppen met hem te publiceren, want hij is een geweldige man dr.jartospellcaster@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...