donderdag 13 juni 2013

Ik wilde bloemen....

 Ik wilde m'n tuin laten zien maar het was zo'n miezerige dag vandaag, dat er geen fatsoenlijke foto te maken valt. En eerder deze week was ik of aan het werk, of het was bewolkt of ik was laat thuis....
maar het gaat er dit weekend echt van komen.
In deze post dan maar een uitstapje naar een stad met een hele bijzondere reden!


Niet zo moeilijk te zien waar we afgelopen zondag waren. 
Dit tafeltje met stoeltjes staat trouwens op een woonboot...



Leuke winkeltjes kom je altijd tegen langs de grachten, deze 2 waren nieuw voor mij dus altijd weer leuk om binnen te kijken.



Ik wilde bloemen en die zie ik dan toch hier ook weer overal...en ik kan het niet laten om ze op de foto te zetten!

 

Op het Waterlooplein waren de kramen dicht maar op de deuren van de opslagruimtes staan mooie schilderijen: Brood en Hazes, onlosmakelijk met Amsterdam verbonden.



En dit blijf ik leuk vinden...al die slotjes als teken van eeuwige liefde! 


verboden fietsen te plaatsen....
 

Het was een bewolkte frisse dag maar ook dan is het gezellig om een tochtje te maken.


 

Mooi toch! 


Dit was onze bestemming na het slenteren over de grachten en langs de Amstel. Een voorstelling van Herman van Veen in Carre.


We waren er nog nooit geweest, maar wat een prachtig theater met heel veel sfeer. 



De zaal is heel erg mooi en we zaten in een loge dus lekker knus.


En de voorstelling ter ere van Hermans 50 !!!! jarig samenspelen met zijn pianist was fantastisch. We hebben ontzettend genoten van de muzikaliteit, prachtige teksten, de mooie stem en de energie van Herman van Veen. 



Even snel een paar foto's tijdens het concert gemaakt en toen de camera in de tas en luisteren en kijken naar de show.

Ook dit weekend ga ik weer genieten maar dan heel anders:)


20 opmerkingen:

  1. Superleuk!
    En Amsterdam is mooi, heel mooi.
    toch heb ik afgelopen weekend besloten dat ik Rotterdam net ietsje mooier vind...
    Jij toch ook? ;-)
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amsterdam blijft mooi om te fotograferen. Steeds valt er wat anders te zien. Maar Nederland heeft eigenlijk heel veel mooie steden: Haarlem, Alkmaar, Breda, Nijmegen, Roermond, natuurlijk Maastricht...Ach, nog zoveel te ontdekken...En ik moet zeggen, met jou komen we al aardig overal. Telkens genieten we mee van jou uitstapjes. Leuk!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel bijzonder,dat je naar een voorstelling van Herman van Veen bent geweest.
    Ja,wat kan hij mooi zingen.
    En hij is uniek met wat hij nog verder doet.
    Je foto's van Amsterdam zijn prachtig.
    En je tuinfoto's hebben we dus nog tegoed,begrijp ik.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je de grote stad mooi vastgelegd, mooie foto's! Ik zie in Amsterdam altijd een hoop drukte en straten die open liggen, moet er toch maar eens anders naar gaan kijken. Fijn dat je zo hebt genoten van de voorstelling. Groetjes, Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je het zo bekijkt is Amsterdam best bloemrijk! Leuk dat je naar Herman van Veen bent geweest, wat heeft die man een eigen geluid hè?! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Amsterdam is een prachtige stad met een eigen sfeer, ik snap heel goed dat de stad bij buitenlandse toeristen bijzonder populair is. Je hebt er mooie foto's van gemaakt, leuk ook dat jullie nadien een voorstelling van Herman van Veen bezochten!

    Ik wens je een heel fijn weekend, hier komt zojuist de zon een beetje door! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke foto's van Amsterdam! Ik zeg je eerlijk dat ik Amsterdam niet zo geweldig vind maar je hebt het sfeervol weergegeven. Carre is een heel mooi theater aan het water.

    Ga je naar de Brassbands in Rotterdam dit weekend?

    Fijn weekend
    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie impressie weer van een heerlijke dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi hoor...en ja Herman is geweldig toch ???....liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat hadden jullie een heerlijk uitje en dan Herman nog als afsluiter, geweldig zeg!
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda,
    Wat een heerlijk tochtje door Amsterdam heb je gemaakt. Daar is ook altijd zo ontzettend veel te zien. En lekker ook al die bloemen... mensen kunnen nu eenmaal niet zonder denk ik. Carré is inderdaad ontzettend mooi, Ben en ik zijn er een paar jaar geleden geweest voor een optreden van Jean Michel Jarre... Geweldig...!
    Bij Herman van Veen moet ik stiekum altijd nog aan Alfred J. Kwak denken... Geweldige artiest die Herman. Ik kan me voorstellen dat jullie genoten hebben..
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik heb genoten van je foto's. Meteen al op de bovenste foto kun je zien dat het Amsterdam is. Als Rotterdammer schuurt dat wel een beetje ;-) Goede zaak juist dat je overal bloemen ziet en er foto's van wilt maken. Ze kleuren altijd je dag!
    Fijn weekend,
    Kakel

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijk uitje! En dan afsluiten met Herman van Veen. Leuk hoor! Mooie foto's heb je er ook weer van gemaakt.
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie bloemrijke stad én dan nog een optreden in een prachtig theater, jullie dag kon niet stuk, echt genieten moet het geweest zijn.
    Fijn weekend,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Jolanda, nou wat heb jij Amsterdam prachtig weer gegeven met z`n grachten en bloemrijke straten en pleinen. Als je dit ziet hof je echt niet naar het buitenland. Ik ben wel druk bezig geweest in mijn tuin, en heb het weer op mijn blog gezet, kijk maar even mee, dan lees je ook mijn nieuwtje. Ik wens je een fijn en zonnig weekend toe en groetjes, Riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een mooie foto's heb je gemaakt, een heel andere blik dan wat ik van het drukke Amsterdam vaak zie. Fijn dat je hebt genoten van je voorstelling, leuk zo'n dagje weg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk uitstapje was dat. Heerlijk altijd: een dagje Amsterdam.
    En Herman blijft onovertroffen natuurlijk.
    Leuk blog, ik ga je volgen!
    Groeten,
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Grappig, ik vind Amsterdam echt drie keer niets, maar je hebt wel hele mooie sfeervolle foto's gemaakt. Zelf loop ik altijd tegen de drukte aan. Lijkt me wel heerlijk om eens een dagje weg te gaan. En de foto's van je tuin houden we gewoon tegoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een fantastische manier om de dag door te brengen. Amsterdam ziet er mooi zelfs met grijze wolken.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...