woensdag 5 juni 2013

Nog 1 keer.

Nog een keer terug naar New York. 
De laatste plaatjes en indrukken.


Het dagelijkse straatbeeld in grote delen van Manhattan. 
Fietskoeriers die door het verkeer scheuren. Iedereen staat wel netjes voor de stoplichten te wachten en er is vnl eenrichtingsverkeer dus dat scheelt heel veel gedoe. 
Maar druk blijft het, vooral met de yellow cabs die je inderdaad aanhoudt zoals je ziet in de film: op straat gaan staan en je hand omhoog!
Maar wij deden veel met de metro.


En dan duiken we de nacht in, het verkeer gaat er altijd door....


En op Times Square branden de lichten!



Overweldigend licht maar een hele leuke plek om te zijn.



New York zit vol tegenstellingen, zolas een kerkje tussen de wolkenkrabbers en winkels op 5th Av.


Ons 'hotelletje'....1700 kamers en wij zaten op de 17e!
Tegenover ons hotel zat Penn Station, de mensen die je hier in de rij ziet staan met hun koffers komen uit de treinen en metro's en staan heel geduldig op een yellow cab te wachten.


 En overal wordt de stad schoongemaakt en veilig gehouden. 


Central Station had ik nog niet laten zien maar zeker de moeite waard om binnen te lopen. 
Een gigantisch station maar zo mooi!




En ook hier natuurlijk de Amerikaanse vlag.




Ja, "en wat vond je het leukst" is vaak de vraag. Ik kan het niet zeggen. 
De sfeer, het geluid op straat met de eeuwige sirenes, de verscheidenheid van wijken en bezienswaardigheden, het overduidelijke gevoel in Amerika te zijn, de herkenbaarheid van veel dingen en aan de andere kant is het ook heel anders dan ik me had voorgesteld....leuker!
We willen zeker nog een keer terug omdat we zoveel nog niet hebben gezien en gedaan. 
Maar een goede eerste indruk hebben we zeker gekregen!


Heb je de vorige posten gemist, HIER zijn alle 6 posten nog eens na te lezen en kijken.



15 opmerkingen:

  1. En die indrukken raak je nooit meer kwijt! Het lijkt mij ook een hele bijzondere stad, waar 24 uur per dag iets te doen is...een stad die nooit volledig tot rust komt! Gaaf dat je deze reis hebt gemaakt!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat dit je laatste foto`s zijn,ik vind het geweldig om naar te kijken,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige reis heb je gemaakt, ook al zijn het nog maar eerste indrukken. Als ik de posten nog een keer de revue laat passeren is er zoveel verscheidenheid over wat er allemaal in een stad kan plaatsvinden. Ik zou ook niet kunnen kiezen. Het lijkt mij ook een hele ervaring om in de nacht in de stad te zijn. Behalve dat het donker is, maar weer helemaal verlicht, lijkt het wel dag, zoveel vertier.
    Ik heb genoten van al je NY-loggen!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Van New York krijg je toch nooit genoeg he. Z,n geweldige en levendige stad , ik zou zo weer willen gaan en ik lees jij ook. Lieve groet va Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat smaakt naar meer......
    fijn dat jullie daar in die grote stad met veel plezier geproefd hebben van de Amerikaanse sfeer.

    Je foto's spreken boekdelen en het zal telkens weer mooie herinneringen bij je oproepen over deze indrukwekkende reis.

    Wij waren tijdens onze vele vakanties ook in meerdere grote wereldsteden,niet op de vingers van beide handen te tellen.....mooi,indrukwekkend en overal weer anders.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankjewel dat je ons hebt mee laten genieten
    van je geweldige trip naar New York.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I am glad that you enjoyed your visit to NYC. Perhaps if you visit my blog, you might see some familiar New York views, or might see another side of the city. Hoping that you will come back for another visit soon.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat is het mooi maar ik ben stiekem wel heel blij dat ik in nederland geboren ben, wat druk en wat groot allemaal :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een bijzondere ervaring lijkt me dit,
    dank je voor het mogen meegenieten!

    fijne zomerse dag!
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meis wat druk, veel overdadig, te veel en ik denk iedere keer al dat Den Haag te druk is....
    Mooie dag,
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou ja zeg , in dat hotel zaten mijn dochter en ik ook afgelopen december,
    Druk punt maar ideaal als uitvalsbasis .
    Heb erg genoten van je foto's en uiteraard veel herkenning gezien !
    Ben je ook nog bovenop Top of the Rock geweest , of op het Empire state ?
    Wat een bijzondere ervaring was het en wat overweldigend is de stad !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda,

    Vandaag door je foto's van NY gescrolled. Wat een andere wereld! Jullie moeten zoveel indrukken hebben opgedaan....Ik verheug mij op je verhalen straks.

    Ik hoop dat het herstel van je vader voorspoedig verloopt. Tot gauw!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldige laatste foto's!! Ben er nooit geweest maar tijdens het lezen van je verhalen en het zien van je mooie foto's, was ik er toch een beetje bij. Ik kon het bijna proeven!! :) Hopelijk komt er een moment dat ik er ook heen kan... Ik kan me er nu al op verheugen. Dan plaats ik verhalen en foto's en laat ik je ook "mee snoepen". Thnxx!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een immense gebouwen. Je zult je daar toch echt nietig voelen. Maar ze zijn wel mooi en spreken tot de verbeelding. Het is net of je op een filmset loopt!
    Dankjewel dat we hiervan mochten meegenieten!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Moeilijk om met zo'n reis te zeggen wat je het leukst zou vinden. Want ik denk dat alles indruk gemaakt heeft. Dat heeft het al op mij hihi.....
    Dank je wel voor de mooie reportage.

    Liefs Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...