vrijdag 7 juni 2013

Ook Rotterdam is mooi in de zon!


Wat een weer, lekker op de fiets een tochtje door mijn eigen stad. Het lijkt wel of iedereen buiten is, maar langs de Maas is het heerlijk en wat een uniek uitzicht!


Op de Boompjes vlakbij de Erasmusbrug ligt een klein parkje, en het uitzicht op de 'Rotterdam' is super! 


Ook de bijtjes vinden deze mooie paarse bollen lekker. 

 

De Hef, de oude spoorbrug waarover de treinen 'vroeger' Rotterdam in kwamen, staat al jaren omhoog.
Ik heb er wat ritjes over gemaakt van Den Bosch naar Rotterdam....



Langs de Maas is het tegenwoordig erg gezellig en een heerlijk plekje om van het zonnetje te genieten.

 

En als ik langs de Maasboulevard weer richting huis fiets moet ik ook de Hef van deze kant nog even laten zien. 



En deze boterbloemen zeggen nu toch echt: het is zomer, ook in de stad! 


Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? 


17 opmerkingen:

  1. Beslist waar Jolanda. Rotterdam is ook mooi en niet alleen in de zomer. Lieve groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik krijg het gevoel van onze moderne design wereld als ik naar je foto's van Rotterdam kijk! uuuh moooi??? weet ik niet ik ben dan ook niet van deze tijd! hahahahaha Nee hoor je hebt prachtige foto's gemaakt van een ultra moderne stad.
    Fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf zeg! Het lijkt net buitenland!! Mooie boterbloempjes, zo lief!! Geniet ervan. Fijn weekend en lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi contrast tussen de paarse bollen van de allium en de stad op de achtergrond. Ik ken Rotterdam amper maar door je foto's snap ik wel dat je je daar prima thuis voelt.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt gelijk! Hier kun je ook prachtige foto's maken van een sky-line. En jij weet precies hoe dat moet! Toppie!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt New York wel.
    Prachtige foto's zijn het,van Rotterdam.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik dacht even dat ik foto's van je New York trip zag. Maar dit is ons eigen Nederland. Ik ken Rotterdam niet goed, maar dit ziet er echt prachtig uit! Super mooie foto's vooral ook met de sieruien op de voorgrond.
    Fijn weekend.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige foto's van het zicht op Rotterdam!
    Het komt me bekend voor omdat ik met mijn broer daar wel eens met de auto rijd.
    Het is een mooie stad waarin oud en nieuw prachtig bij elkaar komt.
    En dan met al die prachtige bloemen op de voorgrond!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schitterende foto`s maakte je en zo ziet Rotterdam er zeker heel mooi uit,fijn weekend,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij hebt tijdens je fietst ronde met camera jou stad mooi op de foto gezet,alles is hoog zo te zien......zelfs de Allium giganteum, die zeker 150 - 180 cm hoog wordt past daar uitstekend bij.

    Maar de boterblommen mogen er ook zijn!!!

    Wat wij het weekeind gaan doen weet ik nog niet,
    ach..... als gepensioneerde heb je alle dagen vrij om in te vullen waarheen...,
    gisteren reden we nog een prachtige route aan de Linge,bezochten leuke dorpen en het stadje Buren waar we aan het water de lunch gebruikten,Landgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt hebben we uren rondgelopen en kwamen geen sterveling tegen, en gisteravond aten we op de vlonder aan het water van restaurant 'Rust Wat'in Rhenoy,prachtige omgeving over de Lingedijk met kleine en grotere dijkhuizen, en rust vonden we overal tijdens die route van 53 km.

    Dacht menig keer toen ik al die leuke stulpjes te koop zag staan en dat waren er heel wat in elk dorp:nou nog een flinke erfenis of tig 000000 bij de Staatsloterij winnen.....mwah....;-)

    Fijn weekeind en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda,
    Wat heerlijk zo in de stad. Er is volop groen en overal bloeien de bloemen. Die paarse bollen zijn Allium, dat zijn eigenlijk de bloemen van de ui. Als je er aan ruikt zul je het merken... echt ui!
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Elke stad en elk dorp heeft zn charmes. Zo zie je Rotterdam eens op een andere manier. Ik hou dr van... Prachtige foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie foto's zeg. Ik ben zelf ook een Rotterdammer maar heb onze stad lang niet zo mooi gezien als door jouw lens!
    Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooie foto's! En wat maakt het zonlicht het leven toch prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Rotterdam ziet er heerlijk in de zon schijnen. Die alliums al te schitterend.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zelf ben ik niet zo weg van grote steden als Rotterdam, maar jij weet er wel de mooie plekjes te vinden! Fiets nog maar wat vaker een rondje :-) dan geniet ik mee....

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat heb ik genoten van je foto's, mijn Rotterdamse hart klopte meteen een heel stuk sneller. Ik heb ook geen bloed in mijn aderen maar water uit de Maas ;-) Stuk voor stuk pláátjes van foto's!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...