zondag 7 juli 2013

Bij m'n zus

In september 2011 maakte ik 2 posten over het huisje van m'n zusje .....KLIK en KLIK.
De reacties waren enthousiast. Door allerlei omstandigheden waren we er niet meer in de zomer geweest tot afgelopen weekend. 
En ook in juli is het er prachtig!


We werden ontvangen met heerlijke vlaai want ze woont in het noorden van Limburg.
En het weer was heerlijk dus genoten we van de tuin. Een rondleiding....


Het verhaal van het huisje kunnen jullie in de oude posten lezen, maar zoals jullie zien ligt er een nieuw rieten dak op en wordt de tuin steeds mooier.





 

Ze heeft een hele grote moestuin met allerlei lekkers en deze verse sapjes maakte ze oa van aardbeien en frambozen uit de tuin. Lekker dat ze waren!


Omdat er een houtacheltje in het huisje aanwezig is, is de houtvoorraad alweer op peil voor de frisse maanden die straks weer gaan komen.


 Niet lang geleden hebben ze nl een boom laten kappen die wel erg veel schaduw gaf ...10-tallen jaren oud zoals je kunt zien aan de jaarringen.


 

De voormalige boerderij wordt omringd door maisvelden waardoor ze helemaal vrij en beschut zitten.
 


Een grote bloementuin ligt om het huisje heen en erachter ligt de grote moestuin. 
Omdat ze hier niet permanent wonen maar het eigenlijk een weekend en vakantiehuisje is, is er altijd werk aan de winkel als ze er zijn. 



Maar na gedane arbeid is het hier goed rusten..... 


Wij hebben genoten van deze mooie middag onder de bomen!



Gaf een beetje het vakantiegevoel!




19 opmerkingen:

  1. Je zus heeft hier een fantastisch plekje, in de zomer moet het op een zonnige dag heerlijk zijn om hier te verblijven. Wat een ruimte is er om het huis, mooi hoor! En in de tuin kan menig boeket geplukt worden.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O wat een heerlijke plek Jolanda, het vakantiegevoel ja inderdaad, je mooie foto's geven een heel mooi zomergevoel en dat je genoten hebt.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Jolanda,
    Als ik daar een paar dagen zou zijn, zou ik nooit meer wegwillen. Wat is het mooi zeg. Ik kan me de posten van het huisje nog goed herinneren, toen had ik ook al zo'n gevoel van daar te willen blijven...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knus, landelijk en prachtig!
    Groetjes Kakel
    http://kakelbont.freeweb.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw het is er echt heel leuk.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat woont je zus daar prachtig! Heerlijk om daar je vrije zondag door te brengen!
    Fijne week.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige bloemen in de tuin. Het ziet er allemaal zo idyllisch uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda,
    Ik heb eerst maar even de oude posten bekeken, want ik kende het niet.
    Maar wat een geweldig huisje en een mooie tuin.
    Dat is echt zomervakantiegevoel.
    Wat kun je daar heerlijk verblijven!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh daar zou je nou juist altijd wel permanent willen wonen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat straalt het een heerlijk gevoel uit, een plek om te koesteren!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n weekend/vakantie plekje. Een dagje om niet snel te vergeten,
    fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een fantastisch plekje om te vertoeven!

    Liefs,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk plekje lijkt mij dat,en zeker wanneer je als familie daar af en toe van kan meegenieten.

    Aan de boomringen kan je niet enkel de jaren aftellen hoe oud de boom is,
    maar ook goed de jaren aflezen met veel regen of grote droogte,warme en koude jaren.

    Zonnige dagen en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat kan ik me voorstellen... wat een mooi plekje!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik weet niet waarom in de vorige posten gemist heb maar wat een prachtige reportage heb je gemaakt van het supermooie huisje van je zus....zo gezellig en een droom van een tuin....dit gaf mij zeker vakantiegevoel...ik heb meegenoten....prachtige foto's heb je gemaakt...lieve groet Marjon

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk! zo'n eigen huisje. Daar dromen we allemaal van.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een droom van een tuin! Weekend- en vakantiehuisje? Ik zou er nooit weg te slaan zijn ;)
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...