dinsdag 23 juli 2013

zomer in de tuin


Genietend op mijn ligbed in de tuin al zijn de temperaturen me net wat te hoog...
Eigenlijk is het nu het lekkerst aan het strand en daar waren we ook vrijdag en zondag.

Mijn vakantie is dus begonnen!!!
6 weken niks, nou ja...ik heb nog wat werk mee naar huis genomen, in huis moet er even lekker schoongemaakt en opgeruimd worden, daarnaast heb ik natuurlijk afspraken met vriendinnen die ik al veel te lang niet heb gezien....en ga ik me voorbereiden op onze vakantie, we gaan over 2 weken weg. Kamperen waarschijnlijk in Frankrijk, het weer moet in ieder geval goed zijn.


Maar nu dus de tuin in, 's middags pas als er wat meer schaduw komt want anders is het er echt niet uit te houden.


De rozen zijn bijn uitgebloeid en de hortensias gaan nu mooi roze kleuren. 


 Mickey ligt af en toe nog even in de zon, doe maar stoer! Morgen gaat z'n dikke vacht er gelukkig weer af. 



De stokrozen doen het prachtig met deze zuidelijke temperaturen.


Ze beginnen bijna zwart en kleuren dan langzaam naar bordeaux-rood...



 De sidetable is verschoven naar het huis om wat meer zitruimte op het terras te maken.... 



Eronder een hortensia die vorig jaar binnen stond en nu van blauw naar roze kleurt. Mooi al die kleuren in een plant.


Erop is wit de kleur. 





Ik zit nu met de ventilator aan lekker achter de pc:)
Maar ga me weer eens in de hitte storten! 


Fijne zomerse dagen....



16 opmerkingen:

  1. Ik heb net even buiten gezeten. Ik dacht "ga toch even in de zon zitten", nu ik heb het 20 minuten volgehouden. Het is hier in de tuin niet te doen.
    Dus zit weer lekker binnen, en nu heb ik inmiddels al 1 mtr schaduw in de tuin. Maar of het daar lekker is, betwijfel ik ook.
    We wilden zomer, en nu hebben we zomer. Benieuwd wie er morgen last gaat krijgen van al die onweersbuien.

    Je tuin ziet er ondanks de warmte nog mooi uit, en Mickey is echt een stoere hond hoor. Joep komt niet buiten.

    Fijne zomerse dag
    Lieve groet Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je tuin staat er mooi bij Jolanda! Het is te hopen dat het de komende dagen iets minder warm wordt zodat je toch lekker buiten kunt zitten. Wat een heerlijk vooruitzicht trouwens...zes weken vrij! Geniet er maar lekker van!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, lekker heet is het hè. Och, ik klaag ook niet, ik vind het eigenlijk wel fijn. Gewoon alles wat rustiger aan.
    Gezellige tuin heb je.
    Alvast een fijne vakantie. Ik zou lekker naar Frankrijk afzakken, zo heerlijk daar.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Your summer garden is beautiful. I particularly like the very deep colorway of the hollyhocks. They remind me of childhood, when my friends and I made little dollies from these flowers. Sweet memories!

    Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is geen zomers weer meer...
    maar eerder tropisch te noemen,jij schakelt al direct 'n paar tandjes terug en doet het rustig aan op je ligbed,kan je geen ongelijk geven,je werkt tenslotte het hele jaar en dan mag je nu genieten van je welverdiende rust.

    In de middaguren laat ik in huis ramen en deuren gesloten en de ventilatoren aan.
    Heb nou eenmaal gaan airco in huis net als bij de apotheek waar ik net vandaan kom voor de zoveelste keer in de afgelopen dagen met een vernieuwde dosis morfine voor manlief die geveld is door hernia en zit te wachten op behandeling bij pijnpoli waar hij door neuroloog van de spoedpoli naar doorverwezen is.
    Poeh,poeh.....heet of niet,met zoveel pijn en slapeloze nachten krijg je het wel benauwd.

    Geniet van je zomerse tuin,je visite en straks van vakantie,waar dan ook!!!

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello,

    Fijne vakantie!!

    Lieve bloggroet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja,zomertje hè.
    Je tuin is in ieder geval prachtig.
    En leuk,het vooruitzicht van een vakantie
    in Frankrijk.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor je tuin....prachtig de stokroos....wat een heerlijk weer he?....zit lekker buiten met de iPad ....en dat is prima te doen hoor!.....liefs van mij...x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik zie dat je een gezellige mooie tuin hebt en wat een prachtige kleur stokrozen. Met deze hitte doe ik ook nauwelijks iets, lekker boekie lezen in de schaduw en af en toe met Snarf een rondje rennen door de tuin waarna hij voor in de vaart duikt.
    Geniet van je vakantie en het mooie weer!
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je toch een heerlijk gezellige tuin, veel bloemen.
    En mooie plannen voor de vakantie.
    Ik vind het wel warm hoor! Op het balkon is het zo'n 40 graden. Dan rest je weinig meer dan binnen zitten achter de ventilator. Maar heb wel een lekker boek gelezen.
    Heel veel plezier Jolanda!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie tuin heb je, vooral je stokrozen vind ik heel mooi.
    Fijne vakantie, geniet ervan.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je tuin ziet er nog fleurig uit zo met die hitte. Je stokrozen zijn prachtig!
    Wij zijn net terug van Zuid-Frankrijk en houden het tempo van daar maar hier ook aan: relax! Voor je het weet valt de regen er weer met bakken uit en snakken we weer naar een straaltje zon. Maar deze temperaturen zijn nu wel erg extreem. Het mocht een paar graadjes minder.
    Fijne vakantie alvast en geniet er lekker van!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. In zo'n mooie tuin is het goed vol te houden lijkt me. Ik wens je een hele fijne vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een prachtige plaatjes heerlijk zo'n mooie bloemrijke tuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige stokrozen Yolanda en de sidetable is een plaatje, een heel mooie aankleding bij het huis.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoe gelukkig tot zes weken moeten uit om te genieten van de zomer. Hoe Mickey wordt minder warm voelt na zijn gesneden. Daisy is niet genieten van de warmte ofwel ze heeft voor haar betekende cut hebben vorige week, maar het werd geannuleerd. Ik hou van je stokrozen en bijzettafel.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...