zondag 28 juli 2013

Zondagmiddag aan de Maas

De ergste warmte is verdwenen, dus vanmiddag een heerlijk fietstochtje door onze eigen stad gemaakt.


Natuurlijk wordt in ons fietsrondje de Maas opgenomen, Op en aan het water is altijd wat te beleven.
Dit keer lag er een prachtig cruiseschip MSC Magnifica. 


Prachtige plaatjes van oud en nieuw...het oude Hotel New York waar vandaan vroeger de mensen vertrokken naar verre bestemmingen. Met ernaast de nieuwe skyline op de Kop van Zuid.


De oude boten in de Veerhaven met op de achtergrond het grote cruiseschip.


Het lijkt ons heerlijk om nog eens een cruise te maken, varen langs allerlei mooie steden en iedere dag een andere wereld zonder vermoeiende reizen.


En we hadden geluk want het schip was op het punt van vertrek dus dat wilden we, samen met honderden anderen op de kades, wel zien.






De watertaxi scheurt nog even voorbij...op de achtergrond de nieuwste aanwinst van de stad "de Rotterdam". Over een paar maanden de nieuwe werkplek van mijn man en jullie kunnen er overnachten.


En daar gaan ze....goede reis!
Morgen in een hele andere stad met nieuwe belevenisen voor deze vakantiegangers.




7 opmerkingen:

  1. Een mooie tocht langs de rivier, het cruiseschip kijkt zo enorm!
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zo'n groot schip, staat ook op mijn verlanglijstje, ooit nog eens een cruise te maken.
    Gelukkig is het niet meer zo warm, zodat we weer wat kunnen ondernemen, maar, ja... onze vakantie is nu voorbij.
    Mooie foto's heb je weer gemaakt.

    Fijne Week,
    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als je mij een beetje kent weet je inmiddels vast wel dat ik niet warm loop voor het kolossale....huizenhoog...of het nou gebouwen zijn of drijvende giganten.....etc.
    of het moeten bergen, bomen en immense vergezichten zijn.

    Maar jij maakte een mooi tochtje op de fiets,gelukkig niet meer in tropische hitte.
    En je kan weer fraaie plaatjes laten zien aan diegene die er wel warm voor lopen.

    Heb geen hekel aan reizen,de wereld ontdekken op mijn manier,is het liefste wat ik doe.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige fietstrip maakten jullie weer. Volgens mij heb ik in het oude hotel wel eens koffie gedronken.
    Water en schepen blijven ook altijd een mooi schouwspel. Het is mijn wens om nog een keer een rondvaart door het havengebied te maken.
    Het is nog een paar dagen lekker weer en dan wordt het weer heet.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is zo'n cruise-ship toch gigantisch! Je hebt dat heel mooi in beeld gebracht. Echt een drijvend flat-gebouw. Verbleekt de "Love-boat" van vroeger toch...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie foto's van Rotterdam Jolanda. Ja wat zijn die cruiseschepen groot hè, het zijn net flatgebouwen. Wij zijn de laatste keer ook met een schip van MSC geweest. Cruisen is zo heerlijk en als je schip hier uit Nederland vertrekt is dat helemaal geweldig. Hoef je maar zo even naar de haven te rijden en niet eerst te gaan vliegen om vervolgens weer naar je schip te gaan met bus of taxi.
    Geniet van je vakantie!
    Lieve groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Als ik dit zie, dan denk ik DAT IS INDRUKWEKKEND!!!
    Terwijl ik het toch in mijn leven ook al heel vaak gezien heb,
    het blijft een mooi stukje Rotterdam,
    bijna een beetje NY.........
    Wij gaan volgende week een dagje cruisen.....vertrek EN aankomst in Rotterdam :)
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...