zondag 29 september 2013

Gezellig in het Museumpark!




In het museumpark in Rotterdam was het gezellig dit weekend.
Ik ging naar de Swan Market XXL, een creatieve markt met veel verschillende kramen met allerlei leuke spulletjes. 



Blogster Madelief stond er met haar vintage serviezen, samen met een vriendin die allerlei leuke dingen haakt. Samen hadden ze een kleurrijke kraam. 



De grote Swan Market XXL wordt een aantal keer per jaar op deze lokatie gehouden, er zijn ook kleinere Swan Markten. Het terrein ligt bij het Erasmus maar ook tussen de verschillende musea: de Kunsthal, Boymans v Beuningen en het Natuurmuseum. Vandaar de naam Museumpark.  


Een rondje langs de kraampjes?






Kindervertier en de inwendige mens worden niet vergeten maar de traditionele patatkraam zal je er niet vinden.




 

He, deze vrolijke schilderijtjes herken ik! Denise levert kaarten aan de winkel van Lia, House of Seasons,  waar ik regelmatig kom.  





Zoals je ziet is er een zeer divers aanbod en zijn er hele leuke creatieve dingen te vinden naast vintage spulletjes, veel gezelligheid, een lekker drankje en hapje en muziek.
Er is nog een Swan Market vlak voor Kerst, de lokatie is nog niet bekend maar via facebook lees ik vast waar het is.


Naast de Markt is een heel ander festival nl het World Food festival.
In en rondom het Future Foodhouse is van alles te zien en te proeven natuurlijk.


Ik vond deze brodenmuur wel heel creatief.... 




En ook hier bleef ik even stil bij staan. Van het eetbare restmateriaal van aardappels (bijv na het frietsnijden) wordt via een 3-d printer een servies geprint...de toepasselijke titel is 'de aardappeleters'.



Tot 28 oktober is hier en op andere plaatsen in Rotterdam nog genoeg te zien en te genieten. 


Zoals gezegd is dit een heel leuk gebied met verschillende musea, een mooi park en als je richting het centrum loopt is de Witte de Withstraat een aanrader. Vroeger een no-go-area, nu een van de leukste straten van Rotterdam met allerlei multiculti eetzaakjes, kroegjes, gallerien en leuke kleine winkeltjes.
Weer eens een hele andere kant van Rotterdam. 

Fijne week allemaal!



21 opmerkingen:

  1. Oh ik heb heel wat gemist,ik zou ook gaan,maar mijn man moest onverwachts werken,echt jammer,schitterende foto`s,fijne week,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit-is-wat-je-noemt.......
    nog eens een leuke,kleurrijke,vrolijke,gezonde,creatieve,leerzame,grappige en sfeervolle markt!!!

    Het spat van je foto's af,jij hebt ongetwijfeld een hele leuke dag gehad en het weer werkte ook nog eens mee.

    Bedankt dat ik er op deze manier toch even was,Jolanda!!!

    Fijne (blog)week en lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat fijn dat het dit weekend zulk mooi weer was, misschien een koude wind maar de zon scheen wel lekker. Ik hoop dat Madelief en Ilse een hele gezellige dag hebben gehad. Een sfeervolle markt, erg gevarieerd en ook buiten de markt om is er dus blijkbaar veel te doen. Leuk hoor!

    Een fijne week! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige markt met prachtige dingen jammer genoeg te ver voor ons, maar heerlijk dat ik heb kunnen meegenieten van jou prachtige foto's ...wens je een fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke markt laat je ons zien, ik kende dit niet.
    Het ziet er zeer kleurrijk en gezellig uit...leuke spulletjes.
    De kraam van Madelief is zeker heel kleurrijk, en wat leuk al die gehaakte beestjes.
    Ik heb genoten van je post Jolanda.

    Fijne Week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke vrolijke markt is dat. Zo jammer dat ik er weer niet naar toe kon gisteren, we hadden hier thuis een verjaardag te vieren. Maar hopelijk komen er nog meer Swan markten.
    Groeten, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ga altijd maar deze keer kon ik niet. Het zag er weer gezellig uit. Volgende keer hoop ik ook weer langs te gaan.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat ziet het er allemaal gezellig uit. En wat veel spullen.
    De kraam van Madelief ziet er ook heel mooi uit. En wat zien al die gehakte beesten er leuk uit!
    Je hebt het prachtig in beeld gebracht, Jolanda!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke markt he Jolanda. Ik heb genoten. Gezien je mooie fotos jij ook denk ik zo. Mijn zus en ik zijn ook echte liefhebbers van Witte de With. Afgelopen week nog bij Bazar gegeten. Geeft vakantiegevoel vind je niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik voel weer helemaal het sfeertje van mijn bezoek van de vorige keer.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Jolanda.
    Wat laat je ons weer een mooi stuk Rotterdam zien! Die Swan Market lijkt me echt heel erg leuk hoor, ziet er zo gezellig uit... Ik zag ook een hoekje in jouw kleuren, nog iets gekocht?
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat ziet er heel gezellig uit, en mooi weer zo te zien. Groet, Pascale

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er gezellig uit, deze markt! Leuke kraampjes! Geniet er nog van..lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat onwijs leuk zeg, allemaal. De volgende keer wil ik zeker gaan. Afgelopen zaterdag was ik met m'n dochter op de ss Rotterdam bij de Libelle Academy workshopdag.
    Laat jij het ons weten als er weer een SwanMarket is? Dan ga ik niets plannen op die dag.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super, wat ziet het er allemaal gezellig uit zeg.
    Eeen heerlijke mengeling van creativiteit en leuke oude spulletjes, dat zou helemaal een markt voor mij zijn geweest.
    Kan me voorstellend at je hebt genoten.
    Is je beurs dicht blijven zitten of heb je nog iets op de kop weten te tikken?
    Fijne dag.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, wat een markt zeg en leuk dat je ons laat meegenieten. Merci! Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoi Jolanda,

    Vandaag als eerste naar jouw blog gegaan om een kijkje te nemen. Ik was zo benieuwd de Swan Market door jouw ogen te zien! Gezellig dat je afgelopen zaterdag bent langs geweest. Het bezoekje van jou en andere blog dames zorgde ervoor dat het een hele leuke dag was! Ik hoop dat jullie weekend verder ook gezellig is geweest?!

    Fijne week & liefs,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een super gezellige markt zeg! Jammer dat het ver weg is voor ons!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Het was heerlijk om meer van de zwaan markt zien. Ik wou dat het was dichter bij visiti.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi Jolanda! Die swan market ziet er heel gezellig en leuk uit, zeker met een zonnetje!! Moet toch es kijken of ik voor de kerst ook eens een rondje kan doen..

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...