vrijdag 20 september 2013

Onderweg

Met al die regen en wind van de afgelopen dagen, gaan we lekker weer even terug de zomer in.
Onderweg in het Bretonse land, op de fiets of in de auto en stoppen op leuke plekjes. Dat is voor ons vakantie. Genieten van het landschap en al het moois dat erin staat...
Gaan jullie mee?


Het leuke Dol de Bretagne...


De kleinste stadjes of dorpjes hebben vaak de mooiste kerkjes. Ook deze Middeleeuwse was weer de moeite waard om binnen te lopen en altijd gaat er een kaarsje aan.





En weer terug naar de kustweg waar het eb is en we door de modder waden.



Maar wat een prachtige (oester)schelpen hebben we hier gevonden! Zo leuk dat ieder gebied z'n eigen schelpen heeft.


Deze gebieden overstomen dus dagelijks gedeeltelijk door de zee, maar deze schapen vinden het toch lekker om te grazen.





Een uitstapje naar Normandie.
boven: een kustplaatsje onderweg naar Granville, lekker even de handdoek in het zand voor de lunch en een dutje. En onder: het uitzicht vanaf Granville


 En ook op de fiets hebben we een leuke tocht in Noord Bretagne gemaakt. 




In een dorpje waar we in 5 minuten doorheen fietsten, stond dit prachtige kerkje.



Natuurlijk ging er een streng mee naar huis! 
Deze molens stonden overal, de wieken hebben de jaren niet overleefd maar ze zijn wel karakterestiek voor deze streek.



En we blijven Mont St Michel overal zien....(heeeel in de verte)


Even bijkomen van ons ritje op dit bankje en gewoon genieten!


St Malo staat nog op het programma en dan rijden we door naar het zuiden van Bretagne.

Alvast een heel fijn weekend allemaal, de zon gaat terugkomen en we kunnen gaan nazomeren...ik ga dus genieten!


Er ging iets mis met het plaatsen van de St Malo-post die nog moet komen. Heb je hierdoor de vorige vakantiepost gemist - Magische Mont - klik dan even....

19 opmerkingen:

  1. Het zijn en blijven heerlijke plaatjes van plaatsjes die jullie onderweg aandeden,puur genieten in al hun schoonheid van zilte zeelucht en vergezichten die elke dag weer anders zijn, tot historische kerkgebouwen en karakteristiek van leisteen gebouwde huizen die er al eeuwen onveranderd staan. En dat alles straalt een landelijke en vredige rust uit.

    Ga jij maar lekker genieten van de nazomer die er aan zit te komen!!!

    Ik ga me nog paar weken behelpen,kom amper de deur uit,kijk nog steeds met een wazige blik de wereld in omdat oogoperatie complicatie gaf.Oog moet eerst goed genezen en dan krijg ik laserbehandeling waarna ik hopelijk weer scherp zal zien met nieuw kunststoflensje wat geplaatst is en bril op de juiste sterkte.
    En dan moet mijn andere oog ook nog,maar je zal begrijpen dat ik die afspraak die gepland stond voor 3 oktober nog niet door laat gaan,ik ga voor veiligheid en zekerheid.
    Morgen manlief zijn verjaardag vieren in huiselijke kring dit keer.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het liefst zou ik in de auto stappen en die kant op rijden...het ziet er zo mooi uit!

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi! Heb heerlijk genoten van deze prachtige foto's. En inderdaad: de Mont St.Michel zie je van heinde en ver...
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je vorige post inderdaad gemist. Ook nog bekeken.
    Wat fijn om met je mee te kunnen reizen, Jolanda. Het is zo mooi en indrukwekkend!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I am enjoying seeing your very fine photographs of such beautiful and interesting places. The old churches and the splendid landscapes are wonderful.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk genoten van deze mooie zomerse plaatjes. Ik begin een beetje te wennen aan de herfst die er aankomt, maar ik kan de zomer nog niet goed loslaten. Zo lastig elk jaar weer.
    Lieve groet, Renny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's hoor...geniet van een heerlijk weekend...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk die frankrijkfoto's, ik blijf ervan genieten!

    fijn weekend,
    lieve groet Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je doet me wel watertanden met al die mooie foto's!
    Liliane

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook ik heb weer van je Bretagne en Normandie foto's, prachtig landschap en de zee........
    Hopelijk wordt het dit weekend echt nog even zomer.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige foto's weer. Als je er een album van maakt, dan is het heerlijk om daar af en toe in te bladeren.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie vakantie foto's, wat heb je toch leuke plaatsjes
    bezocht.
    Fijn Weekend.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoe heerlijk om zomer revist met u. Normandië en Bretagne ziet er zo mooi in je foto's.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Jolanda,
    Wat een heerlijke reis hebben jullie gemaakt en wat fijn wat wij middels jullie prachtige foto's nog even met jullie mee mochten genieten. Heerlijk om hier even te zijn...
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's zitten er tussen. Mooi gebied. Zelf ben ik daar heel vroeger eens geweest, maar ik kan me er niet zoveel meer van herinneren. Dank je wel voor het delen van je vakantiemomenten!

    Anna Marie.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben de zomer voorzichtig aan het afsluiten, maar ... Frankrijkfoto's mogen altijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie en vooral verschillende gebieden!
    Ik wens je nog een hele fijne zondag,

    Liefs Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellig zo met je mee fietsen of in de auto.
    Zo zien we nog wat van de omgeving.
    Heel mooi.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...