donderdag 26 september 2013

Van schelpen naar hop



Het schilderijtje van Mont St Michel staat op de kast en de schelpen die we deze vakantie vonden, erbij. Zo worden we nog herinnerd aan de heerlijke zomer.

In mijn vorige post lees je waar we dit schilderijtje kochten. Eerst postte ik te vroeg en de 2e keer is de post heel weinig bekeken dus ik denk dat velen m niet in hun dashbord hebben gekregen...klik voor 'een verrassende dag'!


Het bordje met "Cote sauvage' namen we ook mee uit Bretagne.


En deze mooie tekst vond ik gewoon bij B.lokker:)


...make something beautiful...
dat doe ik graag in huis en natuurlijk maak ik er dan mooie plaatjes van voor jullie.


 In het raamkozijn is het een beetje herfst met de oranje lampionnetjes en de hop.


Langzamerhand neem ook ik afscheid van de zomer en komt de herfst hier het huis in... 


De hop groeide opeens in mijn tuin, overgewaaid van een van de buren denk ik, dus ik deed er leuke dingen mee.



Wat hebben we de laatste dagen kunnen genieten van een heerlijke nazomer. De zon en aangename temperaturen mogen van mij nog wel even blijven.
Fijn weekend alvast allemaal!



17 opmerkingen:

  1. Hier hebben de meeste schelpen ook plaatsgemaakt voor dennenappels. Ook weer mooi om naar te kijken. Mooi die lampionnetjes. Ik heb ze ooit eens in de tuin gehad. Waar ze zijn gebleven...?
    Je vorige post heb ik dus inderdaad gemist. Heb even gekeken: mooi! Ik ben nog nooit in St.Malo geweest, maar die plaats onthoud ik dus voor een volgende keer. Zeer de moeite waard! Prachtig schilderijtje ook...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat gaaf die hop. Dat wil ik altijd zo graag in de herfst maar je kunt het bijna nergens kopen en bij jouw waait het gewoon je tuin in. Kun je het niet deze richting op sturen?
    Ik heb nu wel wat hop, gewoon een stukje gesnaaid van de decoratie bij de bloemenhoek van de Plus supermarkt (wel eerst netjes gevraagd hoor, ha ha)
    Groetjes,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klopt met je post, je post was er wel..maar was ook zo weer weg.
    Ik merk ook dat het een en ander niet goed gaat met bloggen.
    Je hop is mooi, wat een mazzel dat de hop gewoon bij jou komt aanwaaien.
    fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hop vind ik ook zo mooi, maar het lukt mij maar niet om het te vinden...ook bij tuincentra is het niet als decoratiemateriaal verkrijgbaar. Het schijnt wel een woekeraar te zijn, vandaar denk ik ook dat je het in de tuin hebt. In de gaten houden dus. Staat mooi in je vensterbank.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Spontaan hop in je tuin is dat even mazzel hebben want altijd leuk voor een herfstsfeertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke herinneringen aan je vakantie Jolanda. Zo geniet je nog even na.
    Fijn weekend!
    Lieve groet van Riet

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hop is inderdaad prachtig om mee te decoreren, leuk om dit als kadootje in je tuin te vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ook hier komen de herfstspulletjes weer tevoorschijn. Kei leuk trouwens hop uit eigen tuin!
    x Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, hop in je tuin. Ooit heb ik het geplant maar dat is niet gelukt dus nu zoek ik het maar in de natuur.
    Je hebt een mooi hoekje zo met het schilderijtje, vakantie herinneringen bij de hand.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was genieten van een bezoek van uw huis en het zien van de wijzigingen die u maakt door de seizoenen.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je schilderijtje heeft een mooi plekje gekregen en past ook prachtig in je zeeblauwe kleuren.
    En ja de herfst gaat zich nu ook melden met mooie kleuren en vruchten. Grappig dat de hop in je tuin is aangewaaid.
    Het is ook fijn om het binnen nu gezellig te maken.
    Geniet nog van een paar mooie (weer)dagen.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hoor.
    Nog even die sfeer vast houden.
    Ook even je vorige foto's bekeken.
    Jullie hebben echt genoten,dat zie je zo.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is echt heerlijk weer, van mij mag het nog maanden zo blijven!
    Morgen ga ik buiten mijn tuinkast in herfstsfeer brengen, goed idee om daar hop voor te gebruiken, die hebben wij ook in onze tuin.
    groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Er gaat niets boven schelpen maar hop is een mooi alternatief!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Jolanda,
    Ik heb je vorige post ook nog even bekeken. St. Malo hadden wij destijds niet gezien, maar wat is het daar ook mooi zeg. Ik geniet nog even met je mee hoor. Je schilderijtje is een heel mooie herinnering aan deze super fijne vakantie. De oranje lampionnetjes en de hop in je vensterbank staan prachtig, zo haal je de herfst alvast een heel klein beetje binnen. Heel gezellig...
    Ik wens je alvast een heerlijk weekend, we krijgen nog heel mooi weer,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Apart hè deze periode, we genieten nog van de nazomer maar zien de mooie herfst er al aankomen. Jij hebt het zelfs gewoon in huis gecombineerd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ha Jolanda, zo ik heb mn huiswerk gedaan en je laatste posten bekeken en weer even teruggefloept naar Bretagne!!! Prachtig is het er!
    Maar ook je woonkamerhoekjes vind ik super!
    Gezellig dat ik je weer even gezien heb, tot over een paar weekjes.
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...