dinsdag 15 oktober 2013

Een blik op de herfsttuin

...van voor de regen. Want de laatste dagen is alles platgeregend en verwaaid. 
Deze spinnen waarschijnlijk ook en dat vind ik dan weer minder erg. Als zijn ze wel mooi om naar te kijken, zo in hun webjes.

 

deze weet het even niet meer
 


De herfstplanten hebben het goed gedaan dit jaar. Volop lampionnetjes die de tuin opfleuren. Ik ben niet zo van geel en oranje in de tuin maar in de herfst mag het wel.



Jammer dat de herfstanemonen het in een vaasje nooit goed doen. Buiten stonden ze mooi. 


De hortensia in herfstkleuren, langzaam aan worden ze fletser en bruiner.


De sedum staat nu binnen.


Zo zag het er niet lang geleden nog uit...binnenkort moeten we weer aan de slag om de verwaaide rommel eruit te halen.


De laatste bloemen van de stokrozen....ik heb nu alweer zin in de zomer!



17 opmerkingen:

  1. Itsy bitsy spider... ik ben gelukkig niet bang voor spinnen ;)

    Prachtig in beeld gebracht, vooral van die ene spin die even de kluts kwijt is hihihi.

    Ik heb voor het eerst de chinese lampion, wat een prachtige kleur en vorm vind je niet? Bij mij hebben de bloemen het niet zo goed gedaan misschien omdat ze in potten staan, volgend jaar beter.

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit is herfst op en top!
    Prachtige foto's, een tuin in herfst is ook mooi, helemaal met zulke fraaie spinnenwebben.
    Enne......voor de zomer is het nog echt te vroeg hoor.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's! Zo is de herfst toch wel erg mooi. En ook al zijn spinnen (een beetje) eng, ze maken prachtige kunst-werken(-webben)!
    Fijne avond. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie Herfst foto's...prachtige kleuren...alleen die spinnen...daar heb ik het niet zo op.
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als ze niet mega groot zijn, ben ik voor spinnen niet bang. In huis zal ik ze dan ook altijd proberen te vangen en buiten in de tuin neer te zetten. Door de regen ziet de tuin er hier ook een beetje troosteloos uit, al die nattigheid is wel wennen na een mooie zomer.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je tuin ligt(lag) er prachtig bij Jolanda! Heel veel kleur ook nog. De hevige regen heeft intussen goed huisgehouden, ook hier, alle is gewoon platgewalst. Uitkijken naar de lente nu ;)
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zo'n eng beesie zoiets moois kan maken...! Je tuin ziet er nog heel mooi uit, hoor. Maar, wat ik begreep heeft de regen flink huis gehouden bij jullie. Hopelijk hebben de lampionnen het gered, ze zijn prachtig. Ook al zijn ze oranje..hihi.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Jolanda,
    Ja, voor de regen...! Hier ligt inmiddels de sedum plat over de straat... zo jammer...
    Prachtige foto's vind ik het, de spinnen doen het goed...
    Ik wens je een heel fijne dag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die spinnen zijn er maar druk mee, het web waait regelmatig stuk..
    Ik probeerde ze ook scherp op de foto te krijgen, maar dat valt vies tegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat staat er nog veel bij jou zeg! Bij mijn is het momenteel echt niets meer behalve de steenanjers gaan rustig hun gang!
    fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig!!! Snap je nou dat mensen bang zijn voor spinnen? Ze zijn zo mooi en maken zulke prachtige webben. Geweldig. Helemaal mooi herfstig beeld.
    Maak er een mooie dag van!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik blijf het griezels vinden, al heb jij ze heel erg mooi vastgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig die kruisspinnen op de foto. Je tuin ziet er nog mooi uit. Hier was het vorige week ook nog goed, maar nu... alles ligt plat, nat en verwaaid en het komt niet meer goed denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Eigenlijk moet het tuintje hier nog even 'winterklaar' gemaakt worden, maar heb niet zoveel zin om al die spinnekoppen tegen te komen, vooral die hele dikke zwarte niet. Leuk voor op de foto, zolang ze lekker stil in hun web zitten maar daar blijft het dan ook bij ... heb duidelijk niks met insecten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie foto's van je tuinplanten!
    Groetjes, RW & SK

    BeantwoordenVerwijderen
  16. prachtig al deze foto's! Ondanks dat spinnen zo erg mooi zijn om te zien, vermijd ik ze toch altijd liever :P

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...