vrijdag 4 oktober 2013

Groene draad


Een takje hop in een vaasje met de lampionnetjes uit de tuin.
Dit vaasje kwam ik pas ergens tegen, met een Franse Lelie net als het waxinelichthoudertje. Die moesten mee naar mijn huis!



En s avonds gaan de kaarsjes en de lichtjes in de haard aan, zo gezellig!





De groene glazen weckpot nam ik vorig jaar mee uit Frankrijk. Ik had 'm altijd met de deksel dicht staan tussen m'n glasverzameling...in de laatste JDL zag ik dezelfde pot met een kaarsje erin. Dat ik daar nou niet eerder aan heb gedacht.


Ook maakte ik een krans met de hop, ik had nog een hart van ijzerdraad en daar wikkelde ik het met ijzerdraad omheen. Handschoentjes aan want ik had gelezen dat de hop uitslag kan veroorzaken.


Op de schaal zie je 2 kleine Boeddhaatjes...de kleine groene namen we mee uit NY en de licht houten Boeddha namen onze zoon en schoondochter mee van hun reis door Indonesie. Het begin van een nieuwe verzameling?


Het mooie houten hart kreeg ik vorig jaar van een lieve vriendin voor mijn verjaardag. Mooi nummer trouwens over gemaakt door de Poema's...dit is mijn hart, mijn houten hart...


Dit blogje ging alle kanten op maar de rode draad was de hop...of eigenlijk groene draad. 
Prachtige bellen die mooi indrogen en ik nog wel even plezier van heb.


We kunnen nog steeds genieten van lekker weer dus dat gaan we dit weekend ook weer doen.
Fijn weekend allemaal!


21 opmerkingen:

  1. Wat is herfst toch heerlijk!! Wat heb je prachtige hopbellen gescoord!
    Fijn weekend
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hop is zó mooi, je hebt het prachtig toegepast in je huis! Ik hoop dat de hop mooi indroogt zodat je nog lang van de groene draad kunt genieten ;-).

    Fijn weekend Jolanda! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie groene draad...
    Fijn weekend Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat een prachtige foto's!!
    Wat een heerlijk sfeertje!

    Fijn weekend!!
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo sfeervol de beelden...vooral die met de kaarsjes aan....
    En de groene draad in deze post.....ik houd er van....vooral die bellen eraan.......
    Genieten hier.

    Fijn weekend

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is het gezellig bij jou Jolanda.
    Ik wilde vorige week ook een krans maken van hop...maar helaas, er kwam geen verse hop meer binnen.
    Je hartjes krans is goed gelukt...heel mooi.

    Fijn Weekend,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Jolanda,
    Prachtig al die hop in je huis. Ik hoop dat het heel mooi zal indrogen, zodat je er nog heel lang plezier van zult hebben. Leuk die weckpot met een kaarsje er in... en heerlijk om leuke ideetjes op te doen tijdens het bladeren in mooie tijdschriften...
    Ik wens je een heerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat heb je het gezellig gemaakt!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tja leuk hoor al het groen !!,,,ik ben nog steeds van de turqoise...maar toch ook groen zie je veel bij ons in huis.....leuk dat hop hart.....liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hop-hart is prachtig! Zie de hop bij verschillende blogs langskomen, het is echt een schitterende sfeermaker. Eens google-en of het iets is voor de tuin, volgend jaar...
    Je foto's met dat kaarslicht en open haard geeft het perfecte beeld weer: lekker opgekruld op de bank genieten van al je moois. Turqoise blijft toch een mooie kleur...zelfs in de herfst...
    Fijn weekend!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat lekker sfeervol in je huis, Jolanda!
    Je hart met hop is heel leuk, het heeft zo'n mooie lichtgroene kleur.
    En de turquoise kleur in je huis is ook zo'n mooie draad.
    We blijven heerlijk genieten van de herfst!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heerlijk warm ziet het er uit in je huis! En die hop........vind ik prachtig, maar ik hoef ze zelf nooit meer. Eens had ik hop in de tuin, in het najaar knipte ik de hopbellen af en trok de planten er uit. Spoedig kreeg ik een enorm jeukende uitslag aan handen en armen, en het duurde best lang voordat het over ging. Dus laat ik de hop, de hop.
    Fijn weekend,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij weet het juiste sfeertje wel te creëren in huis,de hopbellen leuk verwerkt.
    We hebben toch wel al eeuwen ''iets'' met licht van kaarsen,in vroeger tijden omdat het de manier was om 'n lichtje te hebben in het donkere huis,later en nou nog meer voor de sfeer.

    Ik lees in de geschiedenis van het licht door de eeuwen heen:
    om het licht van kaarsen in huizen te versterken, plaatsten mensen ook wel spiegels of glimmende voorwerpen, zoals bijvoorbeeld een koperen bord, achter de kaars. Dit werd vooral in de middeleeuwen veel gedaan. In latere tijden hingen mensen vaak grote spiegels aan de wanden van woonruimten. Dat was niet alleen maar wel in belangrijke mate bedoeld om het licht te laten weerkaatsen. Kamers werden er een stuk ruimer en lichter door.

    En anno 2013 doe jij het nog steeds zo,voor de grote spiegel.....leuk toch!!!

    Fijn weekeind bij kaarslicht en lieve groet!!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat een prachtige herfstsfeer! De hop staat super decoratief in de franse lelie vaas en dan die openhaard... zo cosy!

    Fijn weekend,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hier gaan de kaarsjes ook weer aan savonds....gezellig he!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige hopbellen!! Wat is het daar gezellig bij jou thuis, openhaard wat kaarslicht ...en misschien nog een lekker wijntje erbij en de avond kan niet meer stuk.
    Het lichtje in de groene weckpot geeft een heel aparte sfeer weer...mooi!!
    liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een warme en sfeervolle post :-)
    De kaarsjes gaan weer aan (nou ja ze branden hier zomer en winter) gordijnen dicht en een warm plaid op de bank. Herfst heeft een hoog knus-gehalte.
    Een heel fijn weekend! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gezellige, sfeervolle groene draad, echt het herfstgevoel. Geniet van je weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Soms kom je op een goed idee door iets uit een tijdschrift, heb ik ook wel eens.
    Ik ben dol op hop, had een enorme krans gemaakt maar heb hem in Frankrijk laten hangen, te groot voor hier.
    Een fijne week en liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie kleur het groene glas van de weckpot....kei gezellig met het kaarsje erin!
    Mooie hopkrans!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...