zondag 27 oktober 2013

Mooie wandeling door Vannes


Een van de stadjes die we tijdens onze vakantie in Bretagne bezochten was VANNES.


Een mooi middeleeuws stadje met oude vakwerk huizen zoals je veel tegenkomt in Frankrijk. 


 


Ook de kathedraal binnen is de moeite waard maar we wandelen eerst even door het stadje. 

 
 
 

Buiten de vestingsmuren ligt een prachtig park. In Frankrijk worden de parken en perken zo mooi aangelegd op kleur en met bijzondere vaste planten, ik vind het altijd weer enorm genieten om er rond te lopen. 



 






Er werden ook optredens verzorgd in de avonden, vandaar de blauwe tribune in het midden. Het moet vast een sprookjesachtige sfeer geven...





 




Nog even een kijkje in de katherdraal St Pierre.

 

M'n weekje vakantie is alweer voorbij en omgevlogen. 
De woonkamer ziet er heel anders uit. Nog niet helemaal klaar maar het begint erop te lijken:)
Nog even geduld dus!
Fijne week weer...







17 opmerkingen:

  1. Daar wik ik ook wel een keer naar toe! Wat ziet dat er mooi uit zeg! De tuinen zijn om van te smullen.

    Ik ben erg benieuwd naar de vordering in de woonkamer, dus plaats maar snel weer een post ;-).

    Een fijne week. Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,
    Wat een prachtige foto's. Ik heb ervan genoten hoor, om nog even met je mee terug naar Bretagne te gaan. Zeker op een dag als vandaag, als het guur is en de wind om het huis giert....
    Ik wens je een heel fijne avond en een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schitterend park met al die parterres op kleur. Ik heb er van genoten.
    Wens je een goede nieuwe week, morgen zullen we vast lekker uitwaaien.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie vakantie foto's op deze stormachtige zondag.
    Ik ben benieuwd naar je woonkamer...je maakt me wel nieuwsgierig.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet dat er mooi uit. Die kleuren in de tuin zijn ook prachtig. Fijn dat we weer even mee mochten genieten.

    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer zo'n fijne Frankrijkblog maar stiekem had ik ook best ff bij je binnen willen kijken deze week. Verder helemaal niet nieuwsgierig hoor :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk, foto's van Vannes. Wij zijn daar ook ooit geweest, zo'n vijf jaar geleden ofzo. We waren toen op vakantie in Sarzeau. Wat een prachtig strand was daar! Ook een dagje Vannes gedaan, ik herkende de vakwerkhuizen in je blogpost.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer heerlijk genoten van je prachtige foto's. Wat is Frankrijk toch een mooi land. Krijg echt weer zin om te gaan...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijke plaatjes op deze stormachtige maandag. Oh wat zou ik nu graag op een van die gezellige terasjes willen zitten.

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lees nu je post pas, maar wat prachtig, zeg. Eerlijk gezegd trok Bretagne me niet erg, omdat het weer meestal niet zo erg mooi is. Maar na het zien van deze mooie foto's moet ik mijn oordeel misschien maar eens laten varen. Die parken zijn inderdaad heel erg mooi.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt een post om bij weg te dromen en te denken aan zonnige dagen, mooie dorpen en prachtige parken.
    Schitterend Jolanda.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtige foto's! Wat hebben ze ook daar schitterende bloemenborders. Genieten hoor.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw wat een ontzettend mooie foto's Jolanda.
    Ik heb er van genoten ..
    Lieve groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heerlijk om even terug te floepen naar de zomer!
    Vannes, leuke stad, we zijn er meerdere keren geweest!
    Maarrrrrrrrrrrrrrr ik ben ook wel benieuwd naar je nieuw gestylde woonkamer!!!!!!!!!!!
    Fijne week en werkse.
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Jolanda,

    Eindelijk even tijd om rustig je je laatste paar posten door te lezen. Iedere keer wanneer ik achter mijn computer wil kruipen gaat de telefoon :-). Heerlijk die zomerse foto's van Bretagne. Wat is het daar prachtig he?! Wij kwamen er ook vaak. Wanneer wij niet naar Engeland gingen waren Normandie en Bretagne vaak de alternatieve bestemmingen. Wat is een mooie stad is Vannes trouwens. Daar zijn wij eigenlijk nog nooit geweest.

    Ik heb nog geen foto van je nieuwe meubels gevonden, dus wacht nog even af. Ben heel benieuwd!

    Fijne week verder & liefs,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een ontzettend mooie foto's.
    Groetjes, RW & SK

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een fleurige zomervakantie post,en weer vakwerkhuizen;-),mooi!!!
    Kan me de vakwerkhuizen uit Normandië nog goed herinneren,toch weer heel anders dan in Duitsland,
    maar zo blijft vakantie erg afwisselend.
    Vaak staan de huizen helemaal scheefgezakt van ouderdom,maar goed dat ze knus tegen elkaar leunen en elkaar 'n steuntje geven.

    Fijne avond en lieve groet!!
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...