zondag 6 oktober 2013

Paddestoelentijd!


Ik vind paddestoelen zo bijzonder. Ze zijn er in zoveel verschillende vormen en kleuren, groot en klein,...sprookjesachtig zijn ze soms...
Vanmiddag was ik in het Kralingse Bos, geen echt bos maar het is toch wel fijn om er even rond te wandelen. En paddestoelen genoeg!










Mooie oogst toch in een stadsbos.
Ik keek niet alleen omlaag hoor. Ook het bos gaat langzaam over in herfstkleuren. 




Ik moet er aan geloven...we gaan de herfst in! Nog een paar dagen en dan gaan de temperaturen omlaag en wordt het weer minder. Nog even genieten dus.


Fijne week weer allemaal.


17 opmerkingen:

  1. Heerlijk zo'n boswandeling als het bos in herfstsferen en kleuren komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's van de paddenstoelen...
    Hier is de verkleuring ook begonnen...ik vind het zo mooi.

    Fijne Week,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's. En ja, het wordt nu toch wel echt herfst he? Heb er wel zin in.... Ben vooral gek op onstuimig weer met veel wind, zolang er dan maar niet uit hoef, haha.
    Lieve groetjes, Peet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat neem je ons mee op een prachtige wandeling!
    Dit is echt herfst!
    Ik moet zeggen, het park waar ik altijd loop en waar ik vorig jaar heel wat paddenstoelen vond, daar heb ik nu nog niet veel gezien.
    Maar van jouw foto's heb ik echt genoten!
    Wens je een mooie week toe!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie hè al die paddenstoelen! Je hebt ze prachtig op de foto gezet!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Wat heb je daar veel paddestoelen gevonden! Ze zijn inderdaad heel mooi allemaal.
    Al die prachtige vormen en kleuren bij elkaar. Geweldig om te zien...
    En ja, ook aan de bomen kunnen we nu zien dat het echt herfst gaat worden... Op veel plekken zie je al behoorlijke verkleuringen...
    Ik wens je een heerlijke nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooh dit is genieten!! wat heb je prachtige foto;s gemaakt! Ik heb het gevoel dat ik heerlijk naast je wandel en natuurlijk op mijn knieen lig met mijn achterwerk de lucht in! ahahahaha heeeel charmant! Het is maar goed dat manlief ook altijd met een camera loopt want anders .....
    Het is echt genieten en wat mooi zo die ene gekleurde tak in de boom.
    Fijne week
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geen echt bos? Maar in Kralingse bos gedijen de paddestoelen heel goed, wat een prachtige plaatjes heb je gemaakt. Voor mij bijna 30 jaar geleden dat ik daar voor het laatste was. Echt genieten van je herfst impressie.

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is echt een mooie oogst Jolanda! Jij hebt in je stadsbos meer paddestoelen dan wij hier in ons Veluwse bos ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat is het mooi buiten, he? Ik ben ook dol op paddenstoelen, zowel in de natuur als op mijn bord:-)
    Mooie foto's hoor.
    Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo mooi al die verschillende paddestoelen....de herfst geeft zoveel moois!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd leuk zo'n wandeling door het Kralingse Bos en wat veel verschillende paddestoelen..... Heel mooi gefotografeerd!
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je hebt mooie foto's gemaakt!
    Groetjes, RW & SK

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieve Jolande, je reageert zo vaak op mijn blogberichten, maar ik ontdek gewoon niet hoe ik moet reageren op jouw berichten! Nu heb je hier opmerkingen staan en kan ik daar bij aansluiten. Ik wilde reageren op je post over Madelief. Zo onvoorstelbaar erg voor haar en haar meiden. Madelief heeft wel eens in een reactie aangegeven dat haar echtgenoot ook in het k..... circuit zat enz, maar oeffff, ik wist niet dat het zo onomkeerbaar was. Wat enorm verdrietig. En ja, daar word je stil van. Terecht. Dikke kus, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Jolanda!!!!! dus, ipv van Jolande.. (relatief onbelangrijk...I know en jij weet dat ik know :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw!
    Wat een prachtige foto's!
    Heerlijk om even te mogen wandelen :).

    Ik wens je alvast een fijn weekend.
    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een prachtige foto's, heerlijk dat de herfst weer begint ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...