donderdag 24 oktober 2013

Terug naar de kust....

De kust van Zuid-Bretagne dan wel...want we gaan weer lekker even terug naar de zomer. Alhoewel de afgelopen dagen het weer hier ook fantastisch is!


We zijn ondertussen bij de Zuidkust beland in de buurt van Carnac. Het is hier nu wel wat drukker aan het worden want de Fransen hebben ook vakantie. De camping ligt maar 5 minuten rijden,  met de auto, van het strand. Maar we hebben het 's avonds ook een aantal keer op de fiets gedaan, heerlijk!




Door het grote verschil in eb en vloed zijn hier ook weer allerlei schaal en schelpdiertjes te vinden tussen de rotsen en de mensen en vogels kunnen hier hun buikje vol eten.



Wat een kunstwerkjes van mosselen...



De zonsondergangen zijn prachtig...gewoon van genieten.





In de omgeving van Carnac liggen duizenden stukken steen en rots, menhirs genaamd,  in bepaalde vormen en velden waarvan niemand precies weet hoe ze er gekomen zijn. Ze zijn er al duizenden jaren.Wel bijzonder om te zien en ook tijdens een tochtje op de fiets dat we maakten in de bossen, kwamen we ze tegen.






Klaar om geoogst te worden. 


Een hele grote Brocanteverkoop, een van de spuitflessen op de voorgrond ging mee.


En hoewel we erg veel zonnig strandweer hebben gehad in de week dat we er waren, kon het soms ook wel eens flink waaien. Dan komen er weer andere 'badgasten'. 






Mijn man dook dagelijks een aantal keer de zee in...daar vond ik het iets te fris voor. Maar ons dagelijkse ijsje mis ik nog steeds!

 

Genieten om weer even door de vakantiefoto's te scrollen. Ik zag nog zoveel moois voorbijkomen:)



18 opmerkingen:

  1. Hello,

    Wat een pracht foto's het lijkt wel zomer!!!!
    Geiet er lekker van en een fijne avond,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm lekker hè de zee.
    Mooie en heerlijke foto's om te bekijken, ik heb ervan genoten.
    Dit weer vraagt om zomerse foto's.
    Alvast een heerlijk weekend en een lieve groet,
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat je weer even kon genieten van de zomervakantie door je foto's.
    En wij dus ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Weer even nagenieten....leuk is dat toch.
    fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt mij een heerlijke omgeving, het ziet er zo mooi uit. Ik verlang alweer naar de zomer ;-).

    Nog een fijne avond Jolanda! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Wat heerlijk om even terug te gaan zeg... Op datzelfde strand bij Carnac hebben wij vorig jaar ook gewandeld, aan het begin van de avond, ik weet nog dat de lucht ook zo kleurde...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk om nog even terug te gaan naar de zomer.
    Wat een prachtig stuk Frankrijk is dat ook.
    En je hebt er zulke mooie foto's van gemaakt!
    Het was even heerlijk na genieten!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hmmm, even op vakantie voor de PC. Je zou zo weer zin krijgen in de zomer met deze prachtige beelden. En als je buiten komt, zou het qua temperatuur soms best kunnen (kan me zomers herinneren die dezelfde temperatuur hadden als nu!). Alleen is het wat ver rijden om bij dat mooie strand te komen. Dus vergapen we ons aan je mooie foto's...voor de PC....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige herinneringen en fantastische beelden Jolanda!
    Fijn weekend!
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's! Wat is het daar mooi!
    Fijn weekend. Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om meer foto's van uw zomervakantie te zien. De zon gaat onder en het landschap zijn prachtig.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja hoor Jolanda, ik was meteen verkocht toen ik je blog zag :)
    Wat een PRACHTIGE natuurfoto's!
    Ik blog nog relatief kort (sinds juli) maar de meeste van mijn foto's zijn ook buiten en in de natuur.
    Fijn dat ik je gevonden heb, ik blijf je volgen ;)

    Lieve groet en fijn weekend, MJ (seeshappyhome.blogspot.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heb weer genoten van je Bretagne foto's. Ook Carnac staat nog op mijn netvlies, al is het al weer lang geleden.
    Fijn weekend,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja geweldig, wij zijn er, toen onze kinderen nog klein waren, ook geweest onwijs goede herinneringen aan overgehouden en denk gelijk aan al de schelpen die er waren....
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het is daar zo mooi, daar kun je oneindig veel foto's van maken. Ik heb er weer van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben er jammer genoeg nog nooit geweest.....toch eens doen want het is zeker de moeite waard zo te zien! Echt genieten van je foto's!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...