dinsdag 5 november 2013

Brocante in de kerk

 

Zondag was ik, met velen, in de Grote kerk in Edam. Een perfecte locatie voor een brocantefair. Na aangesloten te zijn in een lange rij, die gelukkig heel snel naar binnen ging, was dit het eerste wat ik zag ....


Wel even een wow-momentje en gauw m'n camera gepakt. Wat een fantastische vogelkooi, maar helaas, ik was met de trein dus grote aankopen kon ik niet doen. 


Ik had thuis al de plattegrond geprint en aangegeven waar de kramen van blogsters waren die ik graag wilde zien. De eerste naast de ingang was Rozmeen van het blog Pastels en Whites. 




Het was er erg druk en dat is niet gek want ze heeft een prachtige lichte romantische sfeer, maar foto's maken was lastig...daar heb ik deze dag vaker last van gehad:)
Links staat Rozmeen, erg leuk je gezien te hebben!


De kerk is prachtig, velen liepen met hun ogen gericht op de kramen maar ik heb regelmatig om me heen en naar boven staan kijken

 

Dit herkennen jullie vast...Bonnie's blog Bonjade.
Een heel eigen stijl, en ook aan Bonnie heb ik me even voorgesteld. Zo leuk om de dames achter de blogs en webshops te zien.





En om het hoekje stond Anne van Kind an Huys, ze blogt niet meer zoveel maar is wel actief met haar brocantewebshop. Dit was trouwens een van de eerste blogs die ik ging volgen toen ik hier een paarjaar geleden mee begon. 

 
 

Bij haar heb ik een paar kleine aankopen gedaan. Zoals gezegd kon ik niet zoveel meenemen maar ik ben eigenlijk meer bezig geweest met foto's maken en rond kijken in de prachtige kerk. Toen ik op zoek ging naar iets leuks om mee naar huis te nemen was er al heel veel moois weg....



Prachtig was ook de kraam van Brocante op de Zomerdijk, waarvan de foto's hierboven, 
en van de Tweede Lente, foto's hieronder. 

 
 

En toen had ik nog lang niet alles gezien! 
Binnenkort dus meer foto's uit de kerk maar ook van Edam. Want nu ik er toch was, heb ik ook daar lekker rondgewandeld.



26 opmerkingen:

  1. Wat een mooie spullen zie ik op de foto's voorbij komen! Je kwam vast ogen tekort en niet alleen voor alle brocante maar ook voor de lokatie, het ziet er prachtig uit. Je hebt er een lekker dagje uit van gemaakt.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie reportage heb je gemaakt !!!...zag er allemaal goed uit hoor...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jolanda,
    Wat zul jij genoten hebben van al dat moois. Het ziet er allemaal zo prachtig uit. Zulke mooie kramen met fantastische spullen. En die kerk is ook zo mooi. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg en ook naar de dingen die je kocht bij Anne...
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je een prachtige foto's gemaakt Jolanda. Het is ook zo'n mooie locatie voor een fair. Ik heb vorig jaar ook niet alleen de kramen maar ook de kerk bewonderd. Helaas heb ik dit jaar aan mij voorbij laten gaan, maar als ik bij iedereen die prachtige sfeer zie......Volgend jaar maar weer en dan hoop ik ook weer veel blogdames te ontmoeten, want dat is ook heel leuk.
    Fijne dag en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zit helemaal te genieten van je foto's! Wat een heerlijk sfeertje daar met al dat brocante. Prachtig! Leuk ook dat er veel medeblogster staan! Volgend jaar toch maar eens een reisje aan wagen. Want die combinatie van brocante in de kerk wil ik graag eens met eigen ogen zien.
    Fijne dag! Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, ik zit helemaal te water tanden...wat mooi allemaal! En leuk dat je verschillende medeblogsters tegenkwam. Eigenlijk heb je gelijk en moet je er gewoon een heel daguitstapje van maken (zeker voor ons ,helemaal uit het zuiden) en Edam zelf ook gaan bekijken. Maar als ik deze foto's zie, weet ik niet of ik daar aan toe zou komen...zoveel moois...zucht!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige foto's Jolanda , dat ziet er heel erg aanlokkelijk uit allemaal !
    jammer dat ik daar niet in de buurt woon ....

    En heb alles even bijgelezen hier en ook nog op je woonkamer reageren hoor.
    Dat wordt echt mooi, de grijze banken en de tafeltjes zijn erg leuk.
    Frisse uitstraling en gezellig ...

    Fijne dag verder !

    Lieve groet Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat een mooie reportage.......prachtige beelden, werkelijk!
    Heb verder geen kraam bijna kunnen zien dus heerlijk genieten zo. Heb niets kunnen kopen ook, tja en er was zoveel moois. Ja de kerk was ook zo mooi, wat een sfeer gelijk al.
    Ben benieuwd naar je mooie aankopen.

    Vond het leuk je eens te zien.

    Fijne dag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een prachtige locatie, en wat zie ik veel leuke spulletjes.
    Toch eens onthouden voor volgend jaar.
    Mooie reportage Jolanda.
    Fijne Week.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om via jou even een kijkje te kunnen nemen, ik zie zoveel moois!
    En inderdaad de kerk zelf is ook al een bezoekje waard, heel mooi!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw wat een prachtige impressie, zoveel mooie dingen. Dank je wel dat we via jou mochten meegenieten.

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om op deze manier toch even mee te kunnen genieten van alle moois wat er zondag te zien was!

    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooi reportage, heerlijk om mee te kijken naar de impressie wat er allemaal was!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw! En wat heb ik een spijt dat ik geen tijd had om te gaan!!! Wat een mooie spullen en wat heb je het super in beeld gebracht...GENIETEN!!!

    Fijne dag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een leuke kramen in die kerk en zoveel blogsters ontmoet, lijkt me geweldig. Die vogelkooi is prachtig, daar word ik een beetje hebberig van.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat leuk om zo even mee te kunnen kijken.
    Volgende keer ga ik ook, want wil die blogdames ook weleens ontmoeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dat ziet er een fantastische brocante en een prachtige locatie ook.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ontzettend leuk je ontmoet te hebben en wat heb je mooie fotos gemaakt. Nagenieten!!!

    Fijne avond en liefs,
    Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Je foto's zijn mooi geworden Jolanda!
    Leuk om je in het eggie te ontmoeten.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Volgend jaar ga ik mee!!!!
    Ziet er heeeeeel erg mooi uit.
    Wanneer komt dit in de Laurenskerk??????
    gezellig dat je er vanmiddag even was, ben je nog geslaagd?
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw...dat gevoel riep het ook meteen bij mij op toen ik je foto's bekeek! Kan me voorstellen dat je je ogen hebt uit gekeken! Ik geloof dat ik ook alleen maar zou klikken met m'n fototoestel, wat een prachtige locatie en wat sfeervol!En wat ontzettend leuk dat je zoveel " bekende" gezichten hebt ontmoet. Jij hebt een topdag gehad.

    Ben benieuwd naar je wandeling door Edam.

    Bedankt voor je reactie..ik weet niet of het aan het formaat van de foto's ligt, of aan de grootte van het postgedeelte. Deze instelling kan je veranderen via sjabloon aanpassen.

    Ik wens je een hele fijne dag!

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow wat een heerlijke fair! Prachtige spullen...het ziet er super uit...zo jammer dat ik te ver weg woon! Leuk om zo medeblogsters te ontmoeten!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb je een mooie foto's gemaakt!! En weet je ...die vogelkooi dus de 1 e 4 foto's zijn van mijn kraam en plekje!! Ik stond tegenover Rozmeen en Bonnie! Fijn te lezen dat je het naar je zin hebt gehad!! Ik kijk uit naar je andere foto's!!
    Lieve groet,peet /Fort Lapin

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Zo jammer dat ik ook dit jaar niet kon, maar jouw foto's maken het een beetje goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zoveel moois voorbij zien komen. Dit is echt genieten met een hele grote G :-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...