maandag 11 november 2013

Even terug

Den Bosch is de stad waar ik ben opgegroeid en het is nog steeds heerlijk om er te komen en door de voor mij zo bekende straatjes te lopen.



De Uilenburg is een oud stukje van de stad waar vandaan in de zomer de boten varen die een rondvaart, gedeeltelijk onder de stad door, maken.



In de Kruisstraat en Snellestraat zitten leuke kleine winkeltjes die erg bijzonder zijn. Binnekort ga ik nog eens terug voor wat kerstaankopen.


En voor een lekker hapje eten ben je in een van de vele restaurants in de Korte Putstraat helemaal op de juiste plek. Zomers waan je je in een Mediteraans land en s winters staat het vol met vuurpotten en kerstbomen. Altijd sfeervol!




Even doorlopen en je komt bij de St Jan. We slaan nooit over, lopen altijd even binnen en steken een kaarsje op bij Maria.





De biechtstoel slaan we over....niets te biechten. Maar bijzonder dat het dus nog bestaat.
En langs dit prachtige doopvont lopen we weer naar buiten. De kerststal wordt opgebouwd en gaat over een paar weken open, dus we gaan binnenkort vast nog eens terug.



Vandaag is het de 11e van de 11e. De start van het carnavalsseizoen dat in Oeteldonk goed gevierd wordt.


En als afluiting dit mooie plekje, hier heb ik ooit een half jaar gewoond, uniek toch?


Dit weekend hebben we weer wat dingetjes in de woonkamer gedaan en in de volgende post laat ik jullie de foto's zien. Het wordt zo gezellig!
Fijne week weer.



20 opmerkingen:

  1. Den Bosch is inderdaad een erg leuke stad. Toen d ekinderen er nog niet waren, gingen Marcel en ik hier weleens naar toe. Een heerlijk sfeervol stadje...
    Ben benieuwd naar je volgende post!

    Lieve groet, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om zo even rond te kijken in Den Bosch..;-))
    Fijne start van de week!
    Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige foto's..
    Zo af en toe ben ik ook te vinden hier,mijn moeder koopt hier dan groots de Carnavalsstoffen in..(ze is coupeuse)
    Het is zo sfeervol in Den Bosch,ga er ook graag heen..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige foto's van Den Bosch. Je hebt me alvast een beetje lekker gemaakt want binnen afzienbare tijd ga ik er heen met een vriendin.
    Een mooie dag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tsjoh, wat leuk! Ik moet eerlijk bekennen dat ik Den Bosch helemaal niet ken, erger nog: ik ben er nog nooit geweest. Daar moet dus nodig verandering in komen. Binnenkort een keer naar Den Bosch. Maar dan wel buiten de carnavalstijd, daar ben ik helemaal niet van.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Den Bosch is een heel gezellige stad. Wij zijn er al een paar keer geweest, maar het blijft leuk om daar lekker door de straten te slenteren. En de St.Jan is een prachtige lichte kerk, heel wat anders dan die donkere versies.
    En natuurlijk nuttigen we er ook altijd zo'n heerlijke Bosche Bol....mmmmm
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hey! Puntjes van herkenning ;o)
    Vorig jaar met mijn ouders er een bezoek gebracht. Het was een mooie dag, vol moois om naar te kijken en ook vol van gezelligheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt voor de rondleiding, ik heb genoten!

    Fijne avond

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We zijn meerdere keren in Den Bosch geweest, we vinden het een prettige en sfeervolle winkelstad. Leuk om de stad op je foto's terug te zien.

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja,mooi hè in Den Bosch.
    En de St. Jan is ook zo prachtig.
    En wat het lekkers betreft : de Bossche Bol,van
    Jan de Groot.
    Jammie.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Vroeger ben ik zo vaak in Den-Bosch geweest, maar nu is het enorm lang geleden.
    Dat moest ik maar weer eens gaan doen....

    Fijn dat we me mochten kijken.
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi! en je weet inmiddels is het ook mijn (onze) favoriete stad.
    We komen er graag: voor een weekendje-weg maar ook gewoon voor een dag op en neer.
    Ik heb genoten van je foto's!
    Een hele fijne avond! Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk dat je zo lekker hebt genoten en dat je ons ook even wat mooie kiekjes liet zien.
    Prachtig he al die mooie oude gebouwen, grachtjes en al die gezellige winkeltjes.
    Ik kan me goed voorstellen dat het straks een sprookje is zo rond de kerst.
    Fijne avond.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ja een kei leuke stad he! Wij wonen er 10 km vandaan en gaan er graag naar toe! Niet alleen om te winkelen maar zeker om er lekker een terrasje te pakken of een hapje te gaan eten!
    Fijne avond!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Volgens mijn kamergenoot op het werk is het echt de leukste stad van Brabant (hij woont er) terwijl ik een andere stad toch ook zeker zo leuk vind. Ik ga binnenkort eens even sfeer proeven en kijken of hij gelijk heeft :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat ziet er een heerlijke plek om op te groeien en de chuch ziet er zo speciaal.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Herkenbaar Den Bosch dat is een stad waar ik van hou, vrijdag ga ik er heen even bij de bieb binnen en de St Jan

    Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Jolanda wat een mooie reportage van ,,jouw,, stad. Ik ken 's Hertogenbosch ook goed en kom er graag.
    Maar nog meer heb ik genoten van je vorige posten over Brocante in de kerk, geweldig!!
    Je maakt prachtige foto's. Maar de volgende keer toch maar eerst struinen en dan de plaatjes. Zo jammer als er al veel moois weg is hè?

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Nog nooit in Den Bosch geweest, maar het ziet er werkelijk adembenemend mooi uit! Toch maar een keer naar het Zuiden afreizen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtige foto's! Wat een mooie stad is Den Bosch! De kerk is ook zo mooi. Ik ben dol op dit soort kerken. Ik moet ook altijd even naar binnen. Ik vind de sfeer altijd zo bijzonder.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...