zondag 24 november 2013

Honfleur!


Hebben jullie zin in een zomerse stadswandeling door een van de leukste plaatsjes van Frankrijk?


Nl Honfleur! We zijn aangekomen in Normandie en dus alweer op de terugreis naar huis. Het weer is hier schitterend en we hebben de warmste dagen van onze vakantie hier gehad....in Normadie dus.


Een oud stadje met een gedeelte uit de 13e eeuw nog redelijk in de originele staat.
 

 

 



Maar ook het haventje met daar omheen de terrassen zijn een lust voor het oog.




 

Deze houten kerk is een van de grootste houten kerken van Frankrijk. 



 

Maar we gaan gauw weer de zon in, genieten van de warmte en de gezelligheid. 

 

Een hoedje is in het zonnige Frankrijk geen overdaad en gaat dan ook altijd met me mee. 


Je kijkt je ogen uit als je door de straatjes wandelt, de bloemen, het kant voor de ramen, prachtige luiken en deuren en de leukste winkeltjes.
 

 









Om toch weer te eindigen bij het haventje.
Honfleur is altijd een plek geweest waar veel schilders en fotografen kwamen en komen. De plaatjes zijn ook uniek schilders- en fotomateriaal.


 

Het laatste kerkje dat we ingaan is ook weer bijzonder mooi.


 
 

Even uitpuffen met een drankje op een terras...de zomer lijkt alweer zo lang geleden.
 

Ik hoop dat het niet teveel foto's waren maar Honfleur is zo leuk en fotogeniek.

Onze camping was vlakbij Deauville en Trouville, dus daar binnenkort ook nog een post over en dan is het echt gedaan met de zomerterugblik.




13 opmerkingen:

  1. Deze zomerterugblik doet mij alweer verlangen naar de zomer van 2014, al weten we nog niet hoe we het gaan invullen. Je foto's maken mij wel enthousiast over deze streek en jullie hadden gelukkig mooi weer. De keren dat wij aan de westkust van Frankrijk verbleven, waren wat dat betreft geen succes.

    Fijne avond. Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeej, dat het zulk mooi was in Normandië zeg... dat gebeurd niet vaak!
    Mooie foto's! Ben benieuwd nasr je volgende serie! ;-)

    Lieve groet, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In een makkelijke stoel met de open haard aan geniet ik even mee van jouw vakantieterugblik! Heerlijk om even te mijmeren over de afgelopen zomer...

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het was weer heerlijk genieten met deze wandeling.

    Fijne avond
    Liefs lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijke zonnige vakantie plaatjes,het is daar goed toeven aan de volle terrassen te zien.
    Dat heb je met dit soort charmante en schilderachtige plekjes natuurlijk al snel in het hoogseizoen bij mooi weer. Honfleur heeft alle ingrediënten voor een heerlijke stadswandeling met onderweg veel fotogenieke plekjes die jij hier op een fleurige en levendige wijze laat zien, ik ben dol op dit soort fotoreportages.
    Op de foto van het stadsgezicht op Honfleur(denk een oude gravure?)zie je zo mooi hoe alles rondom de oude haven gebouwd is en welke straatje je nou ook doorloopt,altijd kom je weer in de haven uit.

    Bedankt voor deze mooie wandeling in zomers Normandië, wat ik niet anders ken als zomers de 2 X 2 weken dat wij er jaren geleden waren in mei en in augustus.

    Lieve groet,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een heerlijke wandeling op zo'n grijze herfstdag als vandaag!
    Het doet me ook meteen weer naar de zomer verlangen. Even met twee benen op de grond ;-)
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij liepen vanmiddag met noordenwind te kleumen op de hei. Deze post warmt me lekker op!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Honfleur! Ik wil daar al zo lang graag eens naartoe. Het is er nog niet van gekomen echter.
    Wat fijn dat jullie zo'n prachtig weer hadden in Normandië. Dat is niet zo vanzelfsprekend.
    Heerlijk om net nu even terug te blikken naar meer zon ;)
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Jolanda,
    Wat heerlijk om in deze donkere dagen nog even rond te lopen in zo'n prachtig stadje. Wat is het daar mooi zeg, en wat heerlijk dat jullie zulk prachtig weer hadden. Wij troffen het twee jaar geleden minder goed in Brtagne ne Normandie, we kwamen een week eerder terug van vakantie vanwege het slechte weer...
    Ik wens je een heel mooie nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat grappig, ik zie op jouw blog steeds foto's voorbij komen van plekjes waar ik ook ooit geweest ben. Honfleur is wel heel lang geleden, het was in een herfstvakantie en de kinderen waren nog klein. Maar toch herken ik bepaalde plaatjes wel. Ik denk dat ik binnenkort weer eens die kant opschiet.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, heerlijke weg-zwijmel-foto's! En wat hadden jullie goed weer, boffers! Toen wij er waren, járen geleden, was het een grijzige en koele dag. En toch bleef Honfleur een heerlijke sfeer houden, ondanks die mindere dag, kun je nagaan! Wij hebben er toen in een heel smal aller charmanst theehuisje gezeten, helemaal in de hoek van de haven.
    Ik heb genoten van je foto's. Krijg echt zin in de zomer van 2014....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om er weer even te mogen kijken! Het is zo'n leuk stadje!!!!!
    En nu op naar winterfoto's, die zomer kan je nu echt niet meer langer uitrekken hoor!!!!!
    Ik ga ook nog een vakantiepostje doen. Het is echt even nagenieten als je al je foto's weer zit te bekijken!
    Tot snel & liefs, Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, ik heb genoten hoor Jolanda! Heerlijk mee gewandeld.
    Ik vind die blauwe deuren en luiken steeds zo mooi!
    Toch mooi, nog zoveel naplezier!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...