donderdag 21 november 2013

Ruig Quiberon

In deze miezerige dagen gaan we weer even terug naar de heerlijke zomer.....


Op een bewolkte ochtend reden we naar het schiereiland Quiberon. Hier vandaan kan je naar het eiland Bell-ile met de boot. Dat hebben we niet gedaan want er was genoeg te genieten op Quiberon.


Op de punt van het eiland ligt de badplaats Quiberon en hier hebben we rondgewandeld, wat gewinkeld en lekker gegeten.





In dit erkertje genoten we van een heerlijke galette, je ziet ze in Nedereland niet maar het zijn een soort pannenkoeken met een hartige vulling. Erg lekker en een gat in de markt lijkt me. En erna natuurlijk zoete crepes! 



Net buiten Quiberon staat dit fantastische landhuis. Lia, deze serie is speciaal voor jou!



En het is bewoond want we zagen mensen komen...lijkt me een fantastische plek om te wonen.




  



Terug reden we langs de Cote Sauvage, een ruige kust met iedere keer weer mooie uitzichten. We zijn ook vaak gestopt om even te genieten.




De kustweg eindigde in een piepklein dorpje.





O, mag ik zo'n huisje in Nederland!


Eb en vloed is hier ook weer duidelijk zichtbaar.



Wat een heerlijke rondrit op dit bijzondere schiereiland, een plekje om nog eens naar terug te gaan.







11 opmerkingen:

  1. Het was leuk om terug te keren naar de zomer in deze mooie beelden. De pannenkoeken gaf me het gevoel te hongerig!
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Jolanda,
    Wat ontzettend mooi allemaal zeg. Ik kan me goed voorstellen dat jullie hier hebben genoten...
    Die pannenkoekjes met hartige vulling hebben wij twee jaar geleden ook gegeten in Bretagne...heerlijk waren ze...
    Fijne dag vandaag en alvast eennheerlijk weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Vind vooral de eerste erg mooi, zal wel komen doordat het er zo zonnig oogt...
    Bretagne is erg mooi, maar ik herinner me het als een streek waar het vaak slecht weer is; heb er een soort van jeugdtrauma aan overgehouden, haha.
    Maar het is wel de moeite waard denk ik, om er ooit weer eens terug te gaan. Maar niet met de vouwwagen ;-)

    Fijn weekend Jolanda, groetjes, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit ziet er allemaal weer prachtig uit, een hele mooie streek om te bezoeken! De Franse sfeer is er ook zo aanwezig en daar hou ik van. De pannenkoeken zien er heerlijk uit!

    Fijn weekend! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, doe mij maar zo'n setje van die blauwe luikjes dan ben ik al tevreden, het kasteel hoef ik niet;-)

    Heerlijk Frans kustsfeertje weet jij op te roepen met deze foto's.

    Jij......... kent de galettes niet in eigen land......
    nou ze zijn er toch echt wel hoor,en dat het een gat in de markt is hebben al velen ontdekt, vaak op een originele manier, door het hele land kan je ze tegenkomen van streekmarkt tot landgoedfair van festival tot bedrijfsfeestje die rollende keukens, gemaakt van de meest markante omgebouwde golden oldies zoals de Citroën HY waarin de Bretonse crepes(zoet) en galettes(hartig) vers gebakken worden van boekweitmeel,water en eieren waar je bij staat met vulling naar keuze.
    Je moet er voor de aardigheid een op Google en de crepes en galettes vliegen je nog net niet in de mond net als bij de Koning van Luilekkerland....

    Fijn weekeind en lieve groet!!
    Ger



    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hmmm,.....hoe lang duurt het nog eer het weer zomervakantie is? Prachtige beelden, heerlijk sfeertje!
    Het klopt wel dat het weer een beetje op dat van ons lijkt (hoewel we afgelopen zomer niet mochten klagen!). Toen wij er waren herinner ik mij ook wel de kou, vooral 's avonds. Een trui is een goede investering daar, zelfs in de zomer. Maar de omgeving maakt veel goed. Dat ruige, sleedse maar ook de dromerige vissersplaatsjes...je droomt toch weg... En met een trui aan heeft toch ook wat gezelligs, toch?
    Dankjewel dat we er even met je tussenuit mochten!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn dat je nog wat Bretagne bewaard hebt... Het is zo herkenbaar allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk alweer zo'n Frankrijk-blog op zo'n gure dag als vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldige foto's Jolanda! De eerste is mijn favoriet. Prachtig het contrast in kleur!

    Fijn weekend!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige foto's! Ik heb genoten van de terugblik naar de zomer!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Jolanda, WAT een kadootje!!!!!
    Ik was helemaal ontroerd.
    heerlijk om even, zomaa,r ineens, onverwachts, op dit speciale plekje te mogen zijn!
    Je hebt me geraakt.
    Dankje.
    heel veel liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...