zondag 17 november 2013

Wandeling in Edam


De grote kerk van Brocante in de kerk aan de buitenkant, een prachtig gebouw van binnen en buiten!


Toen ik 4 x rond was geweest en alles had gezien in de kerk ben ik ook nog een stukje Edam in gelopen. 


Bekend van de kaas natuurlijk maar ook erg gezellig en knus om door het oude centrum te lopen.
Ik hou erg van dit soort oud Hollandse stadjes.







Mijn 2e bezoekje in Edam was nl de winkel van Helen de Boer Living-in. Jawel, ze is de vrouw van...
Een prachtige woonwinkel waar ik ook wat leuke dingetjes heb meegenomen zoals je in mijn vorige post kon zien. Binnen mocht niet gefotografeerd worden dus de buitenkant er maar even opgezet.





Nog wat traditionele Hollandse plaatjes gemaakt maar dat blijft leuk. In de zomer wil ik zeker terug met de fiets om er eens een mooie tocht langs al die mooie Noord Hollandse stadjes te maken.





En met een laatste blik op de kerk stap ik moe maar voldaan in de bus op weg naar Amsterdam CS voor de trein naar huis. Nog een behoorlijke reis als je weet dat ik uit Rotterdam kom. Maar het was de moeite waard en volgend jaar ga ik zeker weer naar Brocante in de Kerk. En wie weet wie ik dan tegen kom....



19 opmerkingen:

  1. Prachtige reportage! Leuk stadje!

    Fijne zondag

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met zulke sfeervolle plaatsjes maak je mij ook altijd blij, Jolanda. Ik ben nog nooit in Edam geweest, maar het is de moeite waard, dat zie ik wel aan je foto's.

    Een fijne zondag! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk dat jij telkens weer de tijd vind om van die prachtige fotoreportages die onderweg tot stand komen in een blog te plaatsen.
    Heb van dergelijke nog stapels in mijn fotoarchief staan, is er nooit van gekomen om er posten over te maken.
    Ja,ik roep al vele jaren dat N-H mijn lievelings provincie is en we verbleven er ook al vaak om te genieten van die typisch Hollandse sfeer waar Edam zeker aan voldoet.Je kan daar blijven fotograferen.

    Fijne zondag en liefs,
    Ger



    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo leuk om Edam weer eens te zien, zelfs het vroegere huis van mijn zusje stond erbij. Je hebt wel een leuk ,,OOG,, hoor.

    Lieve groet
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed zeg dat jij de reis naar Edam ook benutte om de plaats zelf te 'zien'. Ik ben ook fan van zulke oude straten en panden..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt weer prachtige foto's gemaakt!!

    Fijne zondag,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Edam is een leuke stad, ik ben er een paar keer geweest, leuk om weer even via jouw foto's terug te gaan.

    Mooie reportage Jolanda!

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh wat leuk,ik ben nog nooit in Edam geweest en heb nu een beetje het gevoel dat ik er ben geweest.
    Mooie foto's hoor..
    Ik heb online even in de winkel gesnuffeld,leuke winkels waar je hebberig van wordt hihihi..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als ik deze foto's zie dan bekruipt mij altijd het gevoel mijn boeltje op te pakken en om het zo'n mooi huisje weer neer te zetten! Ik vind het zo mooi die oude stadjes. Dus ik helemaal genoten van je reportage! Dank je wel!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi om te zien dat er op die brocante in de kerk na, nog meer moois te zien is.
    Maar wie is die vrouw van........

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O ja, Jolanda, ook van de kaas natuurlijk... hihi was ik even vergeten...
    Ik deel je mening helemaal, dit soort oud Hollandse stadjes zijn juweeltjes... Heerlijk om heel lang in rond te dwalen.
    Ik wens je een heerlijke avond en alvast een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een gave foto's!!!! Heb je leuk gedaan.
    Volgend jaar wel even bij mij langs de kraam!! Ik wil graag kennis maken met je!!
    Lieve groet petra

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een sfeervol stadje en prachtige foto's!!

    lieve groet, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben echt fan van die Hollandse straatjes en sfeer; altijd fijn als jij je camera bij hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooi stadje Edam! Op en top Hollands en daarom ook zo leuk! Hele leuke straatjes zie ik, daar zou ik ook wel eens door heen willen slenteren (en af en toe zo'n leuk winkeltje induiken).
    Mooie reportage heb je gemaakt en zeker een aanrader om het te combineren met de grote Brocante-markt in de kerk. Misschien lukt het me volgend jaar....
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  16. He wat leuk, bekend terrein. Edam is mooi he?! Ik woon er vlak bij, maar ben er niet heen geweest, dat brocantegebeuren. In Edam zelf dwaal ik graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi! Ben er wel eens eerder geweest maar ken het niet erg goed. Leuk om van de zomer weer eens te gaan.
    Zeg...maar wie is dan de vrouw van....?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Lieve Jolanda,

    Dank je wel voor je gezellig mailtje! Ik ga het deze week beantwoorden, maar vandaag eerst even wat kleine berichtjes bij iedereen achterlaten :-) Ik ben inderdaad iets minder vaak op het www, maar dat komt omdat het nog steeds erg druk is.

    Je woonkamer is prachtig geworden! Het ziet er heel sfeervol uit met alle accesoieres. Leuk dat je ook voor aqua hebt gekozen. Ik kan mij herinneren dat je dat laatst al tegen mij zij.

    Leuk dat jullie naar Edam zijn geweest. Het ziet er uit als een prachtig stadje!

    Fijne week & liefs,

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heerlijk om deze foto's van Edam waar we eerder hebben bezocht zien.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...