zondag 15 december 2013

Een eerste blik op Dusseldorf ~15~


Zeg je Dusseldorf, dan zeg je kerstmarkten en dat was natuurlijk ook voor ons de reden om hier heen te gaan. Lekker 2 dagen weg, een heerlijk hotel op loopafstand van der Altstadt en even genieten van de kertssfeer al was het zaterdag wel heel erg druk.


Er zijn 6 kerstmarkten over de stad verspreid, lang niet allemaal zo mooi en ook de grote van de markten viel ons een beetje tegen. Maar we hebben wel genoten van de sfeer.


Deze kerstmarkt was in Jugendstilstijl net als de panden erom heen.
Ik heb ook bij schemering nog een foto gemaakt maar het was zo koud en we waren aardig verkleumd aan het eind van de middag dus daar is het bij gebleven.



Vrijdag was het erg koud dus af en toe moesten we wat eten of een warm gluhweintje nemen om op te warmen. De worsten was iets voor mijn man...die sloeg ik even over.




Vlakbij de Rijn stond een gigantisch reuzenrad met daarom heen natuurlijk ook een kerstmarktje




S Avonds was het prachtig verlicht.


Over de kade kon je heerlijk wandelen en had je prachtig uitzicht.




Ook de etalages zien er super uit, heel veel winkels hebben echt hun best gedaan en het is erg leuk om alles te bekijken. 





Er zijn veel winkels die hun assortiment helemaal aanpassen aan kerst. En je ziet toch wel wat andere dingen dan hier.


Op de grote Marktplaats is ook een kerstmarkt, en deze zag er prachtig uit.
De heerlijke champignons waren meer mijn ding.





S Avonds was het sprookjesachtig verlicht. En een stuk drukker dan vrijdag overdag.
Het is een hele gezellige stad met straten vol restaurantjes, overdekte terrassen en veel vertier...als je ervan houdt. Wij wel, dus hebben ons prima vermaakt.



Ook al zijn er ook  wel stillere plekjes te vinden. Een eerste indruk van de Kerstmarkt in Dusseldorf. Ik heb natuurlijk veel foto's en we zijn pas op de helft van december dus nog alle tijd om ze te laten zien:)
Jullie hebben ook nog een bezoekje aan House of Seasons tegoed, vandaag was ik even in het Arboretum en ook thuis komt er steeds meer kerstsfeer. Gelukkig hebben we nog 2 weken!

Bedankt voor al jullie reacties op mijn dagelijkse posten. Gezellig! De kaarten in de vorige post heb ik niet zelf gemaakt maar waren allemaal ideetjes die ik vond op Pinterest. Ik ga deze week zelf aan de slag en hoop dat het gaat lukken....degenen die me hebben gemaild krijgen dus binnenkort iets op de mat.

Fijne week weer!



12 opmerkingen:

  1. Lieve Jolanda, wat heerlijk dat ik zo toch even kan genieten van die heerlijke kerstsfeer in Duitsland. Ik mis het echt dat we dit jaar hier niets van kunnen meemaken. Maar door jouw ogen floep ik er toch even heen! Bedankt!!!!!!
    Ik wacht op de rest......Enne volgend jaar MOET je echt naar Rothenburg hoor!
    Werkse deze week en op naar de vakantie.
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij is dit de laatste volle week voor kerst hoor......geweldig wat een mooie post heb je gemaakt...liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, heel leuk om ook eens bij onze oosterburen te gaan kijken hoe ze daar de kerstmarkten opzetten,aan jou mooie sfeerfoto's te zien was er voor ieder meer dan genoeg te ontdekken én te eten en drinken,tja ook wat dat betreft kunnen die Duitsers er wat van.

    Wanneer ik een Duitse kerstmarkt bezoek is het eerste wat ik doe: opzoek gaan naar echte Duitse reibekuchen zoals mijn Duitse oma ze vroeger maakte!
    Heb het al vele keren zelf gemaakt maar heb die heerlijke smaak nog nooit kunnen evenaren.

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie reportage over de kerstmarkt in Dusseldorf! Toch een totale andere sfeer als bij ons. Wij zijn afgelopen vrijdag naar de kerstmarkt in Aken geweest. Ook al zo immens druk, maar ook gezellig. En verhongeren hoef je er ook niet! Heerlijk reibekuchen gegeten!
    Leuk om ook eens Dusseldorf te zien. Misschien iets voor volgend jaar.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,
    Wat leuk om even mee te kunnen langs de vele kerstmarkten en al die prachtige etalages.
    Ik ben niet zo van de kerstmarkten omdat ik het veel te druk vind, maar op deze manier is het toch even genieten...
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk om bij jou zo'n kerstmarkt gezien te hebben lijkt me een leuk sfeertje!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk sfeertje! Ik was afgelopen zaterdag naar Osnabruck geweest.

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Jolanda,wat een leuke foto's en mijn voorpret is begonnen...zaterdag ga ik er met mijn meisje naartoe..
    En die champignons,dat gaan we ook eten,hmmm..
    Had je nog wat leuks gekocht op de kerstmarkt of in de winkels ??
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie belevenis!
    En wat is er veel te zien. Totaal anders dan bij ons.
    Prachtige foto's heb je gemaakt!
    Ben benieuwd naar je vervolg!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik was eens in Brussel op een kerstmarkt,vond op zich de kramen niks,maar de sfeer was super en vond het wel leuk om al die kitscherige spulletjes te zien,die koeken op je foto vind ik superleuk en zie 2 hele leuke kerstboompjes staan,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk om een ​​goede Duitse kerstmarkt zien. Ze probeert te kopiëren, dan hier, maar ze zijn niet zoals het echte werk!
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk om weer eens zo'n kerstmarkt te zien. Is echt al heel veel jaren geleden dat ik daar ook een keer was en vond het een heel gezellig sfeertje.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...