zaterdag 21 december 2013

Mooi Dusseldorf~21~



Vorig weekend waren we in Dusseldorf, gezellig naar de kerstmarkt natuurlijk maar er is veel meer moois te zien in Dusseldorf. Deze hond bekijkt het allemaal van bovenaf!


Natuurlijk zijn er de winkels die zich flink uitleven met het thema Kerst en in een chocolaterie is het dan een feestje om rond te lopen. 


Op een van de kerstmarkten stond een speciale kerstwinkel bommetjevol met allemaal kerstspullen....



Veel hout maar ook de glimmers komen voorbij, daar is Lia's winkel helemaal niets bij:) 



En de Konigsallee is een feestje, een prachtige brede winkelstraat , de bomen mooi verlicht en de mooiste etalages van allerlei topmerken.


 
 

In Dusseldorf zijn er ook verschillende kerken in het centrum. En daar kunnen wij dan niet langs lopen.
Van de drukte buiten naar de rust binnen....en ze zijn mooi!

 


De namen van de kerken heb ik even niet meer paraat maar je ziet ze vanzelf als je in de stad bent en ik zou zeggen: ga binnen kijken.


 

Achter deze deur klonken de mooiste klanken....


Een groep musici was aan het repeteren voor een concert, het was mooi! Je snapt dat we een tijdje hebben zitten luisteren. 

 

Nog eentje dan, die kwamen we tegen vlak voor we naar huis gingen. 

 

Dusseldorf is dus niet alleen een stad van vertier in deze tijd maar er is ook heel veel moois te zien
Dit weekend doen we onze kerstinkopen, cadeautjes en boodschappen.
Altijd weer een klusje met lijstjes die langzamerhand korter worden.
Gistermiddag heb ik de laatste kerstaccenten in huis aangebracht. In m'n afgelopen drukke werkweek kwam het er niet van, kom morgen maar even kijken!


13 opmerkingen:

  1. Als dit geen kerst sfeer is......
    Gezellig die markt, op en top kerst.
    Vind de kerken het mooiste! Wat een allure........echt genieten.

    Wens je fijne feestdagen toe.

    Veel liefs


    x
    xx
    xxx
    xxxx
    xxxxx
    xxxxxxx
    x
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een sfeer,zeg.
    Ongelooflijk.
    Trouwens,Keulen is ook zeer de moeite waard.

    Fijn weekend
    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jee...wat veel Kerstspullen op die ene foto.
    Het ziet er heel gezellig uit.
    Fijne Kerstdagen en gezond 2014.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig die kerken, ik loop ook iedere kerk binnen die ik tegenkom. De sfeer en de rust pakt me iedere keer weer.
    Düsseldorf is leuk in deze tijd, ik ben er verschillende keren geweest met mijn dochters.
    Een fijn weekend en ik hoop morgen weer even bij je te kijken.

    Liefs
    Hermine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie post! Leuk om niet alleen kerstspullen te bewonderen, maar ook een stukje cultuur. Wat heb je je tuin sfeervol versierd.

    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Leuk dat je ons nog een keer mee nam naar Dusseldorf. Prachtig die kerken, ik mag ook graag een kerk (of meer) van binnen bekijken. Als we op vakantie zijn zien we er altijd best veel... Kunnen ze ook niet weerstaan...
    Helemaal leuk als je dan mag meegenieten van een repetitie voor een concert...
    Ik wens je een heerlijke avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dusseldorf is een gezellige stad!! Je foto's zijn een prachtige weergave ervan.

    Liefs
    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie van die geweldige 'notenkrakers' op je foto, waar ik echt jaren naar op zoek ben geweest voor in de kinderkerstboom die ik toen nog had. Zij vonden deze mannetjes geweldig sinds ze die in de parade in Disneyland gezien hebben. Nergens te krijgen en toen ik stopte met zoeken, kwam ik ze jaren later opeens overal tegen. Jij dus ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig om een kerk binnen te wandelen!
    en ook heerlijk om in deze kersttijd in de stad rond te struinen.
    Sfeer te proeven, op te snuiven ...
    Lekker genieten van deze dagen voor kerst. Fijn weekend!
    Groetjezz lfs mij

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Thank you for these additional views of Dusseldorf's Christmas splendor. I very much like seeing the smaller shops with their beautiful traditional Christmas items, contrasted with the "chillier" fashion shops that seem so similar to their NYC shops.

    The church views are so beautiful, Thank you for showing us these, too.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooie reportage! Genieten!

    Fijne kerstdagen

    X Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geweldig je foto`s,ik vind de speelgoed soldaten zo gaaf,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...