zaterdag 28 december 2013

Op zoek naar een tafeltje... ~28~


Op zoek naar een leuk tafeltje of kastje voor achter de bank kwam ik op het idee om eens in Giessenburg te gaan kijken in de Graanbuurt.  Dit bestaat uit een aantal oude panden waar vroeger een graanmaalderij, graanschuur en een oude dienstwoning in zaten. Er zijn heeeeel veel oude bouwmaterialen te vinden op de zolders....

Veel kastjes en tafeltjes heb ik op de foto gezet in de verschillende winkeltjes die hier te vinden zijn.
Kijken jullie mee?


 

Ik weet niet precies meer waar ik welke foto's heb gemaakt maar de verschillende sfeerhoekjes vroegen erom om op de foto te zetten.







In de oude dienstwoning zitten een aantal brocantewinkeltjes. 





In de Kolenbeurs en de Graanschuur zijn de oude pandjes van Giessendam na gebouwd. Super gezellig! Hier zitten allerlei soorten winkeltjes en je kan er ook een kopje koffie en thee drinken.






Zo ziet het er dus uit!



Op deze foto een overzicht van het oude complex aan de Giessen. 
Vandaag waren er ook nog allerlei vuren aan, dus nog gezelliger.

 

En weet je wat, we vonden een kastje maar daar bleef het niet bij!
Wat we kochten is op mijn foto's te zien, hebben jullie een idee?
Morgen meer:)


(Lia gaf me ooit de tip om hier eens een kijkje te nemen, dank je Lia!)





15 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda,
    Wat heerlijk om daar eens rond te struinen. Zoveel moois te zien...
    Wat je, behalve een kastje, hebt gekocht zou ik niet kunnen raden, of zou het het hekje zijn met de witte franse lelies...? Fijne avond en tot morgen,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geslaagd bezoek dus; ik moet het ook eens onthouden want is niet eens zo heel ver uit de buurt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O wat leuk dat je daar ook geweest bent, ik ben er al enkele keren geweest en vind het heerlijk om rond te struinen, vooral de uitdragerij van Arie Boer in de oude graanmaalderij is leuk en helemaal boven in het 'Pipi Langkous huis', heeft zijn vrouw een museum ingericht met de mooiste oude spullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O meis geweldig ik kijk mijn ogen uit wat leuk mooi en vooral super gezellig! Jammer dat het zoooo ver weg zit maar hééérlijk om met jou mee te mogen kijken!!!
    Fijne jaarwisseling,
    groetjes van Marijke

    www.bij-marijke-thuis.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat ziet dat er geweldig uit! Het is erg ver voor mij, maar heb dit toch in mijn agenda geschreven. Wie weet als we een x vakantie hebben en in de buurt zijn.
    Tja, wat zou je nog meer hebben gekocht? Geen idee, alles is superleuk wat ik zie, dus ben benieuwd!
    liefs Ester

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Owww dit adres moet ik onthouden,wat een prachtige spullen zag ik voorbij komen,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is een geweldig leuk adres, jammer genoeg hier ver vandaan, anders wist ik het wel. Maar jij bent in ieder geval geslaagd, dat is voor nu het belangrijkste. Ik ben benieuwd voor welke spullen jij gevallen bent. Nog even geduld...

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke plek , lijkt me geweldig om daar rond te kunnen lopen !
    Mocht het lieve konijntje misschien met je mee , of de broodtrommel ?
    Ben benieuwd ....
    Lees al heel lang in stilte met je mee , en wil je even bedanken voor al het moois dat je laat zien .
    Hoop dat we in 2014 weer met je mee mogen genieten !
    De beste wensen voor jou en allen die je lief zijn .
    Groetjes, Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal super Jolanda, wat is het daar leuk!!!!
    Dank je wel voor de tip.
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow ! wat leuk daar.
    En wat een prachtige spullen.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja het is zo leuk daar !!!...echt ik kom er graag ....mooie foto's heb je gemaakt....liefs fijne dag morgen...Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. We moeten er ook eens gaan kijken.
    Wonen er ook wel vlak bij.

    fijne zondag.

    gr. Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een mooie sfeervolle plek er valt daar genoeg te zien.

    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Jolanda, wat een leuke foto's, en een superleuke pandjes. Ja, ik kom daar regelmatig, want mijn vriendin werkt in de Graanschuur. Maar ik moet wel even zeggen dat het in Giessenburg is ipv Giessendam. Fijne jaarwisseling, gr. Jac.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Nog even een reactie op deze post: mijn buurdorp!
    Leuk dat je er een post van hebt gemaakt, het is idd genieten daar!
    Fijne jaarwisseling en voor 2014 alle goeds!♥

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...