woensdag 25 december 2013

Swanmarket op een mooie lokatie ~25~

Hallo op deze eerste kerstdag, een lange fotopost voor wie zin heeft!


Dit weekend was ik naar de Swanmarket XXL, natuurlijk in kerstsfeer.
En op een bijzondere plek namelijk in de Felixloods op Katendrecht. Dit is een oude loods in het havengebied omringd door andere leuke locaties.



Uitzicht op de woontorens naast hotel New York (met een brug in 5 minuten naar toe te lopen) en rechts zie je in de verte de Euromast. 


Het is nu nog een echte oude loods waar leuke culturele evenementen worden georganiseerd maar volgend jaar wordt het omgebouwd tot woningen, bedrijfjes en culturele voorzieningen.



Nu dus nog de locatie voor een bijzondere markt.



 

Ik kwam een aantal bijzondere kramen tegen waar ik foto's mocht maken en bij sommige zal ik een linkje plaatsen. 


Zoals deze eerste kleurrijke stand met producten uit Azie. Een van de tassen gemaakt van een rijstzak nam ik mee, was maar 3 euro! De mandjes zijn bijv gemaakt van chipszakken en zijn supergaaf, ze verkopen ook prachtige andere handgemaakte producten uit Nepal. Neem een kijkje op de website- klik- van dit bijzondere project waarmee ook nog een goed doel wordt gesteund.


En weer verder langs de vele kramen. 








Helemaal mijn kerstsfeertje:)



En ik kwam bij deze kleurrijke kraam 'de Kussencompany'. Het donkerblauwe kussen in het midden vind ik fantastisch, maar toen ik op de website keek zag ik nog veel meer moois. Eerlijke producten met respect voor mens en milieu is het motto. De eigenaresse vertelde me dat ze graag de kleurrijkste kraam van de markt wilde zijn, dat is zeker gelukt. Het zag er ontzettend fleurig uit!



Bij de stand van Franjedesign, moest ik ook even stil staan. Wat een grappige en mooie producten!
En ze hebben een hele leuke website in de vorm van een blog zag ik.


En verder langs heel veel leuke en bijzondere producten naast de vele sieraden en kledingkramen.



Een van deze leuke tasjes ging mee als kraamcadeautje.



Als laatste nog extra aandacht voor deze leuke handgebreidde spulletjes van Home Sweet Home design


Ook hier kon ik niet zomaar voorbij.
Vrijwel alle bedrijfjes die ik heb genoemd hebben sites, webshops en facebookpagina's. Ik ga ze volgen want ik vind dit soort kleine creatieve ondernemers altijd erg bijzonder.
De theepotjes zijn toch te leuk!


Ik slenterde nog even door....






Ik hou wel van dit soort bijzondere locaties.


De Fenixloods staat naast het Deliplein op Katendrecht waar ook leuke kleine winkeltjes en restaurantjes zitten. Ik ga hier binnenkort nog eens terug om binnen te kijken.





Een hele fijne avond en 2e kerstdag!
Tot morgen......


11 opmerkingen:

  1. Hoi Jolanda,
    Heel erg leuk om met je mee te mogen en alles door jouw camera te bewonderen...
    Fijne avond en tot morgen,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo dat ziet er gezellig uit,wat een kleurtjes zie ik voorbij komen,geweldig,ik heb genoten van je foto`s,fijne avond,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker hoor zo'n fotopost. Na er. Gezellig en heerlijk kerstavonddiner metijn gezin en mijn ouders gisteren, heb in vandaag weinig energie..plaatjes kijken is dus ideaal nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb genoten van je rondleiding! Je foto's zijn zoals altijd weer prachtig. Fijne tweede kerstdag!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n lange geniet post....oh zie zoveel moois!
    Even momentje voor mezelf tijdens deze kerstdagen.

    Fijne 2e kerstdag.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig je rondleiding.Heb er van genoten.
    Veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wij zijn natuurlijk ook weer geweest. Wat heb je het mooi vastgelegd. Ik vind de Kaap zo'n mooi stukje. De restaurantjes zijn er ook heel leuk hoor. Wat was de markt weer leuk. Ik heb genoten. En weer leuke dingen meegenomen en ook heel veel leuke dingen gezien. Bedankt voor het mooie foto verslag. Het was nog even nagenieten.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig hoor !!!..ik heb genoten heerlijk wou dat ik er ook heen was gegaan !!...liefs fijne dag verder...geniet !!...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk zo'n foto-rondleiding van een erg kleurrijke, gezellige markt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke spullen laat je zien! Dat moet heerlijk inspiratie opsnuiven zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke fotoblog, ik wilde dat er ik er ook heen was gegaan....bijzondere markt inderdaad met bijzondere producten. Leuk dat je dit hebt willen delen!

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...