maandag 20 januari 2014

Blue monday?

 Vandaag is het blue monday...ofwel deprimaandag.


 Veel mensen zouden zich neerslachtig voelen omdat op deze maandag in de laatste week van januari, de vakanties nog zo ver weg lijken en goede voornemens mislukt zijn. 


Wat een geluk dat ik geen goede voornemens maak en we deze week een tripje naar Londen hebben geboekt voor in de voorjaarsvakantie!


En in deze soms donkere dagen maak ik het gewoon gezellig in huis met een bos heerlijke ruikende hyacinten en wat nieuws op mijn plankjes. De Home-kaart nam ik mee bij de H.ema, wat is dat toch een leuke winkel. 


Ik hoop dat jullie dip niet te groot was vandaag en anders dat jullie met deze post een beetje opgevrolijkt zijn:)
Fijne week weer.


26 opmerkingen:

  1. Leuke post Jolanda en dipdagen.....daar doen we niet aan, of daar geven we gewoon niet aan toe.
    Groetjes, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Jolanda, ik heb er totaal geen last van. Weet pas sinds een jaar dat er zoiets als blue monday bestaat. Nonsens vind ik het! Soms voel je je goed, soms voel je je minder goed en soms voel je je zelfs depri. Daar kun je zelfs midden in de zomer last van hebben. Leuk dat je een reisje naar London hebt geboekt. Gaan wij dit jaar ook naartoe met het hele gezin.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Welaten ons toch zeker niks aanpraten als nuchtere Hollanders ? Flauwekul allemaal , ha ha ha ..
    Je hebt mijn dag iiig goed gemaakt door je opmerking over de Hema , daar werk ik al 22 jaar met veel plezier .
    Leuke nieuwe serie he , deze kaarten , waren mij ook al opgevallen ...
    Fijne dag vandaag :-)
    Groetjes Annemiek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach iedereen heeft wel eens een dip, kan ook zomaar midden in de zomer zijn!
    Maar zo'n sombere maandag als vandaag vind ik heerlijk,
    even in blogland, even op FB
    en vanmiddag een uurtje op de bank met thee, chocola en een filmpje.....................
    Hoezo Blue Monday?
    Werkse! :)
    Liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik las het vanmorgen ook in de krant. Heb er zelf nog niks van gemerkt en ben het ook niet van plan. Depri kun je je altijd wel eens voelen, daar is de maandag niet speciaal voor. Het niet toelaten is de kunst. Je dag vullen met leuke dingen. Ook al moet je werken, dan nog zal er altijd wel iets zijn waar je plezier aan beleefd (of je hebt natuurlijk zo'n leuke baan, dat alle dagen leuk zijn).
    Maar even naar je blog gaan, is natuurlijk ook altijd leuk, depri of niet...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gezellig bij je zeg !!! leuk die kaart....ik voel me prima hoor...had die dip gister echt vreselijk.....maar we gaan er weer voor nieuwe week nieuwe kansen toch ??...liefs Ria...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een flauwekul is dat zeg: las er zelfs vanmorgen over in de krant! Ik had er nog nooit van gehoord (maar ik loop ook altijd wat achter geloof ik) Ik heb al gedacht: zal ik ook meedoen met die nieuwe trent? Ga ik vandaag lekker depressief doen maar niet heus!! Dat laten we ons toch niet aanpraten! Ik heb een schoonzus die depressief is en dat ben je dus echt niet 1 dag, was het maar zo. In het echt is het ellendig wanneer je daar last van hebt en dat kan jaren duren! Dus....niet meedoen met zo'n verhaal!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lieve Jolanda, de maand januari is nog niet om. we hebben nog een maandag in januari! Gelukkig wel, anders zou ik niet meer jarig zijn als dit de laatste week van januari was ;(!! Haha..prachtige kaart, kom zelf veel bij de H.ema, leuke winkel idd! Geniet van je lente-kriebels.

    Lieve-Groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuke hoekjes heb je weer gemaakt.
    En de HEMA is inderdaad heel leuk, mag ik ook graag even binnenlopen.
    En goede voornemens heb ik niet gemaakt, dus ik heb geen last van een dipdag.
    En je hebt een heerlijk tripje in het vooruitzicht!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nergens last van...ik ben fluitend aan het verven.
    mooie hoekjes heb je gemaakt, leuk een reisje naar Londen.
    fijne Blue Monday zullen we dan maar zeggen hihi...

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal geen dip! Sterker, ik geniet nog steeds van elke dag. En ja, de hema is gewoon heerlijk. Ik mag ook altijd graag de makeupjes bekijken en uitproberen. En hun afdeling met craftdingetjes wordt ook steeds uitgebreider. Leuke kaart idd!!
    Fijne en mooie dag!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Nee, hoor ik laat me niks aanpraten,kom al genoeg mensen tegen die alles moeten hebben wat ze in hun omgeving tegenkomen,zien en lezen....ze wensen zelfs mee te doen aan Blue Monday die ooit eens bedacht is door ene Britse psycholoog Cris Arnell....
    of sterker nog hij bedacht het helemaal niet......
    Arnall werkte niet alleen. Blue Monday werd bedacht in samenwerking met het Britse pr-bureau Porter Novelli. Dat gebeurde in opdracht van reisbureau Sky Travel. Want wat doe je als je een slecht gevoel hebt? Dan boek je een reis – dachten ze bij Sky Travel. Het reisbureau heeft volgens de Britse publicist Ben Goldacre net zolang gezocht tot het een academicus vond die zijn naam wilde verbinden aan het persbericht,

    Aandacht vragen kan op vele manieren zo zie je maar weer...

    En gelukkig ben jij niet depressief anders had je echt geen zin om die vele posten te maken, zou je de wereld lange tijd zwart-wit zien en in een diepe put vol ellende zitten en ik weet uit ervaring in mijn zeer naaste omgeving wat voor vreselijke tijd je dan doormaakt.

    Kan me daarom ook vreselijk kwaad maken en ergeren aan personen die hun zogenaamde ''depressie's'' of de ellende van een ander gebruiken om de aandacht op zichzelf te vestigen,medelijden op te wekken bij de ander om er zelf beter van te worden.
    Mijn vader zei altijd; in hun gedrag zijn en blijven het net dreinende kinderen die op hun kop krijgen en tot de orde geroepen worden door de ouders:negatieve aandacht is ook aandacht....

    Fijne maandag zou ik zeggen en lieve groet!!

    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Met zo'n heerlijk huis, tripje in het vooruitzicht en geen voornemens kom jij de Blue Monday/maanden wel door ;)

    X Arja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou, het weer van nu past perfect bij zo‘n Blue Monday...
    Leuk gecombineerd de hyacinten met het gipskruid. Hier word ik zeker vrolijker van :-)

    Lieve groet, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Vind het ook zo'n onzin. Een paar jaar geleden wisten we nog niet eens van het bestaan, ze verzinnen wat. Gelukkig heb jij er geen last van en anders weet jij jezelf wel op te beuren om het gezellig te maken met iets nieuws op de plank en een bloemetje in huis. Wat een leuke plannen voor het voorjaar, wat een heerlijk vooruitzicht!!

    Wens je nog een hele fijne dag!
    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Waarom ze zo'n dipdag dan met blauw associëren is me niet echt duidelijk. Maar al ben ik in januari niet op mijn best, er is elke dag wel een lichtpuntje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nee hoor,nergens last van.
    Het is net zo'n dag als alle andere dagen.
    Je foto's zijn in ieder geval lekker vrolijk.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hier ook geen last van blue monday. Nog nagenieten van mijn voorbije creatieve week en uitkijken naar een eerste weekendje weg. En ja, Hyacinten helpen ook, in ons huis staan er ook! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb er vandaag niets van gemerkt hoor, het voelde niet anders dan andere maandagen. Wat leuk dat jullie in de voorjaarsvakantie naar Londen gaan, een mooie stad. Ik hoop dat het dan niet al te koud is.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Oh ik had ook niet zo'n last van dat Blue Monday gedoe...
    Je hebt een leuke kaart gekocht en het vogelhuisje ernaast zou haast model hebben kunnen staan...lijkt bijna hetzelfde..
    Wat een leuke vooruitzicht hebben jullie,nu lekker voorgenieten..
    Groetjes Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Jolanda,

    Leuk dat de kogel door de kerk is en jullie naar London gaan! En zo snel al! Heerlijk om je er op te verheugen.

    Fijne week!

    Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Jolanda,
    Ik werd gisteren alleen neerslachtig van het nare weer, de grijze lucht en de miezerregen, verder had ik een prima dag......!
    Wat heerlijk dat je een tripje naar Londen hebt geboekt.
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  23. het zou toch wel heel sneu zijn als je je zo'n dip laat aanpraten door de media he ;). toevallig is mooi blauw niet lelijk, we maken er wel wat van toch?

    groetjes
    lynda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Gelukkig geen last gehad van de blues! Oh heerlijk een tripje naar Londen, dat wordt zeker genieten. Met zoiets leuks in het vooruitzicht zal de winter niet zo lang duren.

    Lieve groet,
    B.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Met zo een geweldig huis heb je zeker geen last van de blauwe maandag,ik vind het wel onzin en vond het echt vervelend,het was de hele dag op de radio,dan snap ik wel dat sommige depri worden haha,de houten letter is gaaf,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Met Londen in het vooruitzicht kan je weinig blue-monday-gevoel hebben gehad :)

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...