donderdag 9 januari 2014

Dol op glas...en vogeltjes

Bedankt voor al jullie lieve reacties op mijn 'verjaardag', super!


Het nieuwe tafeltje heeft z'n plekje gekregen.


Het glas is nu verdeeld over de meidenkast en het groene tafeltje. De spuitflessen en stolpen staan op de kast. 

 

En er is nog wel wat ruimte op het tafeltje.....


Wat is het tafelblad toch leuk. Heeft iemand een idee waar dit motiefje vandaan komt? (bedankt trouwens voor jullie ideeën over de herkomst van het hangkastje uit een eerdere post)


Het groene glas staat er zo mooi op. 
Net als de mosbol met vogeltje:)
Streek er ineens neer en hing z'n vleugeltjes aan de fles. 
Vogeltjes, vogelhuisjes, veertjes... 


Ik ben nog zoekende naar wat leuke dingetjes voor onder de stolpen. Maar weer eens de kast induiken!



He, wie hebben we daar weer.....


Vanmiddag heb ik trouwens een hele leuke afspraak....camera gaat mee!


21 opmerkingen:

  1. Wat staat je tafeltje gaaf!
    Een heel mooi hoekje zo,
    veel plezier vanmiddag, ben benieuwd :)
    en nog van harte met je 4e blog verjaardag!♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi tafeltje Jolanda! Zag hieronder net ook al zo'n mooi kastje met geslepen glas. Het gekleurde glas past mooi bij je..en zelfs jullie hondje past in het interieur ;-) Ben benieuwd wat voor leuke plannen je hebt voor vanmiddag, wens je in ieder geval heel veel plezier!

    Fijne dag!

    Lieve groetjes, Helena

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het tafeltje past er prima bij, gezellig zo! Fijne middag - we zien de foto's vast binnenkort terug op je blog.
    (had ik je al gefeliciteerd met je 'verjaardag', denk 't niet: dus alsnog gefeliciteerd en ga lekker door!!)
    Groetjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een prachtig tafeltje en ook zo mooi gedecoreerd! Nog van harte met je 4-jarig blogjubileum. Ben benieuwd naar je afspraak...

    Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Jolanda,
    Dat tafeltje heeft daar haar plekje wel gevonden. Staat er prachtig. En de spulletjes er op zijn ook heel leuk gecombineerd zo. Mooi rustig effect...
    Ik heb geen idee waar de figuren op je tafel vandaan komen, maar er staat me zo bij dat de herkomst van het tafeltje zelf Fries is, dus... Misschien ook Fries?
    Fijne dag vandaag,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk tafeltje is dat toch zeg... Hier kan je ook heerlijk alle kanten mee op.
    En wat heeft Mickey toch een guitig koppie...
    Ben benieuwd naar je afspraakje :-)

    Lieve groet, Marjolijn

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vogels, vogelhuisjes.. ik denk dat je je zo vrij als een vogel voelt..
    Mooi die kleuren bij elkaar! Ach en Mickey houdt goed in de gaten wat je toch allemaal uitspookt. Erg blij wordt ie er niet van, z'n staart hangt een beetje.. verstoor je z'n rust??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi hoor allemaal ...las bij Lia wat jullie gaan doen...geniet ervan !! veel plezier vanmiddag liefs van mij...x !!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om een kleur in huis door te trekken. Je tafeltje is erg leuk maar geen idee wat de tekening betekent. Is wel heel mooi.
    Je maakt ons nieuwsgierig naar je volgende log!
    Veel plezier!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt de kleuren mooi op elkaar afgestemd, mooi glas in het interieur doet het altijd goed en in de kleur turkoois geeft het een zomerse sfeer, om dat te versterken komen straks bij jou vast die mooie schelpen onder de stolpen te liggen.
    Het model tafeltje ken ik uit menig interieur in mijn kindertijd,bij ons thuis,oma,buurvrouw,tante etc. en dan in setje met 2 hoekstoeltjes met getordeerde rug/armleuning en pootjes en biezen zitting.
    De figuren in het tafelblad zijn volgens mij enkel ter verfraaiing aangebracht,als ik het goed zie het motief van eikenblad en Davids harp die een bepaalde symboliek uitdrukken,vaak kom je die motieven en nog veel andere tegen in houtsnijwerk en bouwornamentiek.
    Het tafelblad bij ons thuis had een krans van krullen, arcanthus blad en roosmotief.
    Kan me ook herinneren dat de stoeltjes erg wiebelig waren,vraag me nu af waar het allemaal gebleven is.
    Ben eens gaan Google op die setjes van toen en zie dat ze in menig huishouden de tand des tijds wel doorstaan hebben,op MP kom ik ze tegen en voor die prijs kan de liefhebber ze niet laten staan,likje verf in gewenste kleur moet niet zo moeilijk zijn.

    Leuke middag wens ik je!!

    Lieve groet,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jolanda, you New Year of blogging is off to a beautiful start. These photographs show such serenity, with a bit of whimsey. I very much admire all the open space around the room...it allows the eye to linger on the pretty glass, interesting furniture...and that jolly pup passing by.

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow wat sfeervol bij je,ik vind het vogelhuisje wat er hangt zo gaaf,fijne avond,lieve groet Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi sfeertje heb je toch. Heerlijk! Prachtig dat blauw, een van mijn favoriete kleuren. Staat altijd lekker fris met wit.
    Je tafeltje is heel erg leuk. Mooi romantisch met die gedraaide poten. Geen idee wat die versiering betekend, maar mooi is het wel. Zou er dan ook niet veel meer opzetten anders zie je die versiering niet meer.
    Je maakt ons nieuwsgierig naar vanmiddag...
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hello,

    Wat een leuk tafeltje!!!
    Heerlijke sfeer!!

    Fijne avond en lieve groet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het kleurt allemaal leuk bij elkaar. En wat ziet het er netjes uit bij je.
    Ben heel benieuwd waar je naartoe gaat en wacht de foto's maar rustig af.
    Groet,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het tafeltje is echt een mooie aanwinst, het past zo goed bij de kleuren die je al in de woonkamer hebt toegepast. Ik las in een reactie van Madelief al dat er iets afgesproken is, maar voor de tuin is het nu toch iets te koud...alhoewel ;-). Ik hoop in ieder geval dat het heel gezellig was!

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi hoekje! Ik ben altijd bang dat al die kwetsbare dingen tegen de grond in gruzelementen vallen als er weer een kind langs loopt, dus bij mij staat alles in de kast. Die kleur groen vind ik altijd zo mooi bij je.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Yor nieuwe tabel en arrangementen zijn geweldig. Mickey krijgt in alle foto's, ik dacht dat hij was als Daaisy en niet enthousiast over het hebben van zijn foto genomen!
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En wat een gezellige middag was het!
    Natuurlijk heb ik net even je verjaardagspost bekeken en mn commentaar geleverd daarop!
    En ik ben benieuwd naar je post over vanmiddag!
    Stom toch, 3 blogsters bijelkaar en maar één neemt haar camera mee, dat kan toch eigenlijk niet :)
    Tot snel
    liefs
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  20. P.S.
    Wat een geweldig tafeltje heb je erbij!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. moooooi!en wat een mooie blog heb jij,die ik juist heb ontdekt!ik maak me snel volger!ik hou ook zo van glazen stolpen,heb er verschillende staan,zijn gevuld met:oude garenklosjes,oude luciferdoosjes,mini-rietenkransjes,oude fietsplaten..ik ben verzot op rommelmarkten en vind daar al die leuke spulletjes.grtn uit West-Vlaanderen belgie debora

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...