donderdag 23 januari 2014

Lentebloemen



Buiten komen de eerste helleborusbloemen in bloei maar verder is het nog kaal...dus heb ik de bloemen maar naar binnen gehaald!


Ze ruiken net zo lekker als ze eruit zien. En ze zijn heel licht roze van kleur. 


Een paar dagen geleden waren ze nog helemaal in de knop, maar met het gipskruid is het toch een mooi gevulde vaas. 
*****
De rest van de bos staat in een blauw kannetje op het nieuwe kastje te stralen.


Gistermiddag ben ik op pad geweest op de fiets, met camera. Natuurlijk op zoek naar mooie plaatjes voor mijn nieuwe blog. Iemand noemde het al de Rotterdamse Lelie....ik heb het Rotterdam through my lens genoemd maar vind de Rotterdamse Lelie een hele goede subtitle!
Gisteren op Rotterdam through my lens dus weer een post geplaatst en er zullen er de komende tijd veel volgen. Ik heb er ook een agenda op gezet dus de leuke evenementen zijn ook zo te volgen.


Het was wel koud zo onderweg, dus toen ik thuis kwam gingen de kaarsjes aan.
******
We hebben een mooi weekend voor de boeg. Vanavond naar 'De Vrienden van Amstel' in het Rotterdamse Ahoy. We gaan voor het eerst en hebben er erg veel zin in.
En morgen gaan we een dagje naar de concurrent...Amsterdam. Een bezoek in ieder geval aan het Rijksmuseum staat op het programma en de camera gaat mee. Dus de komende tijd nog veel meer "stad" op mijn blogs.
En daarna lekker 2 dagen uitrusten....



15 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Heerlijk dat het weer begint te bloeien!!
    Fijne dag en lieve groet,

    Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, dat van Rotterdamse lelie was ik...Leuk dat je het een mooie subtitle vindt.
    Mooi staan die hyacinten met dat gipskruid. Dat hele zachte roze vind ik een super mooie kleur.
    Veel plezier vanavond met 'de vrienden' en geniet lekker van het mooie Rijksmuseum (wij zijn met de kerstvakantie geweest, heel mooi)!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat gezellig bij je !!..geniet maar lekker van alles....liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat jij niet alleen de agenda met evenementen uit het Rotterdamse plaatst op je blog maar ook ''alle'' aantekeningen uit je eigen agenda en ik als belangstellende kan zo mee genieten vanachter mijn pee-ceetje tijdens bakkie koffie....
    en daarna zal ik weer eens aan de slag gaan in het huishouden want daar gaan ook elke dag weer de nodige uurtjes inzitten,nee hier is het niet elke dag uitgaansdag,maar mij hoor je niet klagen.....ben graag thuis waar ik meer dan genoeg omhanden heb.

    Je bent de komende dagen weer veel onderweg en ik wens jou daar veel plezier bij!!!

    Liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schitterende bosjes,hier staat ook de helleborus in bloei en ik zie dingen al uitlopen,nu maar hopen dat de winter niet te streng word,anders zo zonde,lieve groetjes Musje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Jolanda,
    Wat zijn ze mooi, je hyacinthen, en de combi met het gipskruid is heel erg leuk!
    Ik wens je een heerlijk weekend, geniet ervan...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lovely photographs! I've got a pot on my windowsill with some pretty white hyacinths. They bloom a bit more every day...and that scent is fabulous.

    Outdoors is sooo cold, although Tuesday's snow is just about all cleared away. Just ice now!

    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt een leuk weekend voor de boeg, het Rijksmuseum staat hier voor dit jaar ook op het programma. Het schijnt erg groot te zijn, dus je hebt daar wel een dag voor nodig. Veel plezier.

    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Veel plezier de komende dagen.....drukke tijd voor de camera denk ik!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer prachtige foto's van de bloemen en de hoekjes in je kamer.
    En je hebt weer leuke dingen voor de boeg.
    En ja,je andere blog is ook een juweeltje.

    Groetjes Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh wat heerlijk die bloemen!! enne ik denk dat je wel genoten hebt bij Amstel live..staat ook nog op mijn lijstje om een x heen te gaan.
    Fijn weekend alvast, je hebt leuke vooruitzichten!!
    Gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Geniet van je weekend maar dat gaat vast goed komen in die andere Dam-stad :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi die combinatie van lentebloemen met kaarsjes in een post!

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier ook lentebloemen op de kast en kaarsjes aan. Fijn weekend, geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je mooie lentebloemen fleuren harten. Hoop dat jullie een leuk weekend. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...