zaterdag 8 maart 2014

Het Houten Huis in Zaltbommel

Al een aantal keer had ik iets gelezen over Het Houten Huis in Zaltbommel. Een kwekerij waar regelmatig plantendagen worden gehouden maar waar ook een theetuin is en een brocantehoek.
Vandaag gingen we shoppen in Den Bosch voorafgaand aan een bezoekje aan m'n ouders daar, dus Zaltbommel lag op onze route!


Het Houten Huis is een grote kas, met een behoorlijk terrein erachter waar van alles te vinden is.


Zo te zien komen er nog heel wat leuke dagen aan dit jaar.



Op het terrein achter de kas staan ook een aantal loodsen waar allerlei planten worden opgekweekt.
 

 

Het moet een feestje zijn om hier in de zomer rond te lopen!


Buiten is een theetuin waar het heerlijk toeven zal zijn, ik las op de site dat je er ook allerlei feestjes kunt geven en highteas kunt nuttigen. 



Maar voor een potje thee en wat lekkers erbij, is er gewoon zelfbediening in de Pipowagen!

 


Bij slecht weer wijken ze met een theaparty uit naar de kas waar ruimte genoeg is. 



En er is ook nog een brocanteverkoop. 

 

En de leukste kassa die ik ooit heb gezien.....


Wij gaan deze zomer zeker terug om alles in bloei te zien en mooie tuinplanten te kopen. Nu was het nog een beetje kaal maar in de zomer moet dit een fantastische plek zijn!


En ik begrijp ook waarom de naam: het houten huis, is. Wat een mooie plek om te wonen.
 

Wat was het een mooie dag vandaag, na dit leuke bezoekje reden we door naar Den Bosch waar we, of liever gezegd ik, lekker hebben geshopt!
Morgen nog zo'n heerlijke zonnige vrije dag, wat een feestje. Ik ga heerlijk op de fiets op pad om foto's te maken voor m'n Rotterdamblog. Ik heb een leuke route in mijn hoofd, dus kom binnenkort maar kijken.

15 opmerkingen:

  1. Oh, dat ziet er idd erg leuk uit. Vroeger kwam ik best vaak in Bommel, zoals wij het noemden...
    Nu is het iets verder weg maar nog steeds geen wereldreis, dus ik ga het onthouden.

    Fijn weekend
    Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er idd heel leuk uit zeg ... wie weet gaan we die richting ook eens uit...
    fijne dag morgen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt mij een leuk adresje, ik hoop het te onthouden. Jammer genoeg ga ik zelden die kant op.

    Fijn weekend nog! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jolanda,
    Wat ziet dat er geweldig uit! Eens in de zoveel tijd komen we langs Zaltbommel, er komt een keer dat we daar even van de grote weg af zullen gaan, want dit wil ik graag eens met eigen ogen zien... Wat een vondst...!
    Ik wens je een heerlijke zondag, ga lekker fietsen en neem veel mooie foto's...
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een plek om te onthouden!! Ziet er superleuk uit. Ik zeg, fietse en geniet ervan!! Gr. Jac...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk adres zeg! En natuurlijk superweer erbij! Voor mij te ver weg maar o wat leuk! Maar zo kunnen we ook mee genieten! Groeten, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is toch wel een prachtige kwekerij!
    Alles duidelijk en overzichtelijk.
    Dat zal in de zomer geweldig zijn!
    En een fijne fietsdag!

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk Jolanda om deze foto's te zien, ik kom uit de buurt van Den Bosch, heb er op school gezeten en een jaartje gewerkt. Het is heerlijk shoppen in Den Bosch :) vind vooral de Vugterstraat tegenwoordig vol met leuke winkeltjes.
    En niet te vergeten de Bossche Bollen van De Groot ;)
    Ook het Houten Huis in Zaltbommel ken ik wel omdat mijn schoonouders al meer dan 30 jaar in de buurt op een camping staan.
    Je moet er zeker in de zomer teruggaan, het is er dan werkelijk prachtig!
    Bedankt voor delen van deze leuke post :)

    Lieve groeten, MJ

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja het Houten Huis is zeer de moeite waard. Sfeervolle plek. De volgende keer dat je Zaltbommel aandoet, zou je eens bij de Stadskwekerij in het centrum van het stadje binnen moeten lopen. Ook heel erg de moeite waard!
    Groeten
    Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Meestal 'zoeven' we Zaltbommel voorbij, onderweg naar iets anders. We zijn er jaren geleden eens gestopt en weten dat het een leuk oud centrum heeft met sfeervolle straatjes. En nu lees ik dat er dus ook een leuke kwekerij zit. Leuk die Pipo-wagen als thee-salon! Het lijkt me in de zomer, als alles in bloei is, zeker een bezoekje waard. Dus wie weet, 'zoeven' we er de volgende keer eens 'in'....Dank voor de tip!
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Daar wil ik nog steeds een keer naar toe! Ik heb al veel kwekerijen bezocht maar deze heb ik nog niet bezocht. Ik hoop er nog eens te komen. Ben je al eens bij de Hessenhof in Ede geweest, dat is zeer zeker ook de moeite waard! Zeker als je van tuinieren houd: je komt er niet met lege handen vandaan!

    Groet Trijnie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het ziet er nu al leuk uit op deze kwekerij, dat moet in de zomer helemaal een feestje zijn om daar te struinen tussen al die planten!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een ontzettend leuke plek om te bezoeken. Een die ik zelf ook ga onthouden!!

    Fijne week verder!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een verbazingwekkende kwekerij Ik geniet bezoek aan het weer met je. Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  15. hallo jolanda, wat heb je ons prachtige foto`s laten zien van het houten huis. ik ben er nooit geweest maar als ik dit zie ga ik er beslist een keer naartoe
    ik ben gek op zulke uitstapjes en geniet van wat er allemaal te zien is. lieve groetjes, riet.

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...