donderdag 6 maart 2014

inspiratie door de lente!

Wat worden we verwend! Dit mooie weer is vast een cadeautje voor de lange winter die we vorig jaar hadden. Waar vorig jaar om deze tijd we nog met mutsen, handschoenen en dikke laarzen liepen krijg je nu de neiging om je voorjaarskleding tevoorschijn te halen.
En naar buiten te gaan natuurlijk!
Zondag was ik in het Arboretum in Kralingen en daar maakte ik mooie foto's van alles wat al in bloei staat. 
Het park is in alle seizoenen mooi. Inspiratie opdoen....

 




Voor meer foto's uit het lenteachtige Arboretum Trompenburg en van de prachtige huizen in Kralingen, ga dan even naar Rotterdam through my lens.

Ook in huis komt de lente binnen. 
Ik hou altijd van licht in huis, de basis is wit en rustig. Maar daar mag best wat kleur bij, wisselend met de seizoenen. Ik zie prachtige interieurs op blogs voorbijkomen met grijze muren, vazen die bewerkt worden met muurvuller, veel hout en stoere basic-inrichtingen. Prachtig en ik geniet van de mooie plaatjes maar het is niet voor mij.
Mijn inspiratie vind ik vaak op de Scandinavische blogs en de laatste tijd ook bij een aantal nieuwe jonge blogsters. Ik noem geen namen want ga er dan vast een paar vergeten maar kijk maar eens in mijn bloglijst hiernaast.


Deze prent namen we mee uit Londen, we kochten 'm in een winkeltje op Portobello Road.
 

Past mooi in ons huis op de plankjes en als we ernaar kijken lopen we weer even langs de kleurige winkeltjes van Nothing Hill.

 



Genieten toch? En dat kunnen we blijven doen als je de weerberichten mag geloven!




17 opmerkingen:

  1. Wat een fleurige foto's. Die prent is echt leuk, mooie herinnering! Fijne dag! Ilona.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het prachtige weer is hier gisteren ook gearriveerd. Een dag zonder regen, helemaal geen druppel, het is bijna ongelooflijk, maar het mag zo blijven voor heel lang voor mijn part;) Wat een mooi arboretum en zoveel in bloei al! Leuke prent uit Londen, met mooie kleuren. Ook ik ben iemand die toch niet zonder wat kleur kan. Je collectie kleine vaasjes(?) in verschillende vormen en kleuren op je tafeltje vind ik ook zeer leuk én de bloemen natuurlijk!
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja heerlijk....lentekriebels...mooie foto's van je heerlijk gezellige huis !!..liefs van mij...x !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi, hoi
    wat een prachtige foto's.
    je voelt echt de lente hangen in de lucht.
    Vorig jaar sneeuwde het zelfs in januari en nu niks.
    Zalig en in maart goed weer...
    groetjes sannie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die print past echt perfect bij de rest, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze prent is niet alleen mooi maar ook nog eens een leuke herinnering aan een prachtige stad.

    Een fijne avond! Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I am definitely enjoying all that you show us in these photographs. It will be quite a few more weeks, or even months, before we see such beautiful flowers blooming here in New York. I love the preview you are giving me of all the colors.

    Your home looks lovely, too! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk aandenken, die print. Staat leuk op je plankje. daar heb je sowieso altijd leuke dingen op staan! Ik herken dat gevoel over inrichting wel van jou. De Scandinavische blogs zitten er vol van. Daarom zijn deze ook bij mijn leeslijst goed vertegenwoordigd. Ik probeer een goede mix van het Scandinavische met het wat stoer landelijke te creëren. Maar het probleem is dat ik zoveel leuk vind...Ik kan ook genieten van de warmte van sommige stoere (dan wel donkere) interieurs, maar kies toch vaker voor de lichte versie. Tja, er zoveel leuks te ontdekken in blogland...zucht...je moet het 'thuis' kiezen wat het dichts bij je staat.
    Liefs, Peetje

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goeie keus die prent, hij past perfect in jullie woonsfeer! En zo zul je regelmatig nog even terugdenken aan jullie trip.
    Bij ons THUIS is het toch vooral sober, maar dat is juist zo leuk van het bloggen, heb ik behoefte aan kleur dan kan ik die altijd wel ergens vinden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk joh, dat weertje! Mooie foto's heb je in het park gemaakt. Vind je prent ook super!

    Fijne avond

    X Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gave prent! Staat heel erg mooi bij de rest van de lijstjes. Je hebt prachtige foto's gemaakt van al die bloemen en planten, heerlijk!
    Groetjes, Clarieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Jolanda,
    Je bloesem-foto's zijn prachtig zeg. Wat een kleur, vooral in die eerste foto. Heerlijk. Ja het is echt lente buiten nu... ik geniet er zo van...
    Je prent is heel erg leuk, volgens mij kun je er niet langs lopen zonder een glimlach op je gezicht... mooie herinnering...
    Ik wens je een heel fijne avond,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lieve Jolanda,

    De laatste tijd heb ik het zo druk, dat ik soms amper aan bloggen toe kom. Vandaag je posten over Engeland doorgelezen en je post van vandaag. Jeetje wat liep ik achter :-)! Als ik je foto's van London zie zou ik zo af willen reizen. Leuk dat jullie naar de Portobello markt zijn gweest. Dat is ook altijd een van mijn favorieten. Je foto's zijn prachtig....en die blauwe lucht...jullie hebben echt geboft!

    De foto's van het arboretum zijn ook heel mooi. Wat staat er al veel in bloei!

    Alvast een heel fijn weekend toegewenst!

    Liefs van Madelief x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hier ook volop Lente!! Genieten is dat he!! Je Londen serie was ook prachtig, heb ik even bij gelezen.
    Geniet!! Lieve gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dit weer is zeker genieten! Mooie lentefoto's heb je gemaakt! De prent vind ik ook prachtig. Hij kleurt prachtig bij de rest van je spulletjes. Gezellig hoor!
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hallo jolanda, allereerst bedankt voor je reactie op mijn gebroken pols. het valt niet mee als je nu niets kan doen en nog veel pijn heb, maar ik moet nog even geduld hebben het is niet anders. maar ik kan gelukkig wel blogs bekijken, en die van jou is heel mooi van dat park. ik ben er nog nooit geweest maar het lijkt me wel de moeite waard om er heen te gaan. ook die andere foto`s zijn prachtig, ik geniet nu dubbel. lieve groetjes, riet.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooie foto's! Een hele fijne sfeer heb je thuis, heel leuk met die narcissen=)

    BeantwoordenVerwijderen

Supergezellig dat je een berichtje achterlaat, thanx!
Lieve groetjes, Jolanda

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...